Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Äänimaailma

Aloittaja Aakku, 30.10.07 - klo:11:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Elämme keskellä äänimaailmaa ja esimerkiksi ja nimenomaan nykyään yksi osa äänimaailmasta on kännyköiden soittoäänet - vakioista ei aina tiedä, onko se tarkoitettu minulle vai äänteleekö jonkun lähistölläolevan lajitoverin kalikka ... Päädyin ratkaisuun, jossa äänet kalikassani [silloin kun se ylipäätään on äänellisenä] ovat helposti erotettavia :

Yleissoittoääni

Henkilökohtainen 1.

Henkilökohtainen 2.

Henkilökohtainen 3.

Työpuhelu

Ja lopuksi :

Viestin saapumisääni

Joulun jo kolkutellessa ovenkarmeja sopii kuunnella kaunista ja herkistävää

Joulumusiikkia

S

Huvitti tuohon aloitukseen lipsahtanut painovirhepaholaisen aikaansaama ilmaisu vietin saapumisääni. Voiko viettejäänkin nykyään tilailla ja säädellä kännykän kautta. Mutta ei nyt sentään takerruta epäolennaiseen pilkunviilantaan eikä yritetä väkisin repiä huumorintynkää joka raosta. En vain voinut vastustaa kiusausta.

Minulla on puhelimessani vain muutama korviahivelevä ääni valittuna. Eli vietti - siis viestiääni kajahtaa melodisena mystic-äänenä ja soittoääni taas sointuvana cosmic- sointuna, kaikuefektein ryyditettynä. Kun virta on loppumassa, kännyni ilmoittaa kuuluvasti matataajuuksisella äänellä, että olisi syytä pistää akku latinkiin. Vie(s)tin kuittausääni tulee myös mukavan neutraalisti. Näppäin- ja muita toimintoääniä en käytä ollenkaan. Olen kytkenyt ne asetuksista yksinteoin pois.

Kännykän valmiit polyfoniset - eli moniääniset soittoäänet eivät liiemmin kiehdo. Ne kuullostavat jotenkin kököiltä ja särähtävät vielä korvaankin. Lisäksi ne ovat niin lapsellisen kuulloisia, että kuka sellaisia haluaisi puhelimessaan soittoääninään kuulla, en minä ainakaan. Vielä vähemmän tilaan valmiita biisejä mobiilisoittoäänistä, nekin ovat vielä kornimman kuuloisia ja kaiken kukkuraksi ärsyttävän häiritseviäkin. Neutraalit ja vivahteikkaat soittoäänet ovat parhaita, joita puhelimesta onneksi muutama löytyi. Näillä mennään, eikä turhia konkeloita ja kikkailuja tarvita. Siinä sitä äänimaailmaa on ihan tarpeeksi.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "S"Huvitti tuohon aloitukseen lipsahtanut painovirhepaholaisen aikaansaama ilmaisu vietin saapumisääni. Voiko viettejäänkin nykyään tilailla ja säädellä kännykän kautta. Mutta ei nyt sentään takerruta epäolennaiseen pilkunviilantaan eikä yritetä väkisin repiä huumorintynkää joka raosta. En vain voinut vastustaa kiusausta.

:lol: Niinpäs lipsahtikin, mitä lie ollut mielessä minulla... korjasin, ettei tule väärinkäsityksiä siitä.

LainaaMinulla on puhelimessani vain muutama korviahivelevä ääni valittuna. Eli vietti - siis viestiääni kajahtaa melodisena mystic-äänenä ja soittoääni taas sointuvana cosmic- sointuna, kaikuefektein ryyditettynä. Kun virta on loppumassa, kännyni ilmoittaa kuuluvasti matataajuuksisella äänellä, että olisi syytä pistää akku latinkiin. Vie(s)tin kuittausääni tulee myös mukavan neutraalisti. Näppäin- ja muita toimintoääniä en käytä ollenkaan. Olen kytkenyt ne asetuksista yksinteoin pois.

Nuista äänistä on kaikki muuta paitsi se viestin saapumisääni valkattu aikanaan 486:n mukanatulleelta kylkiäis-CD:ltä - viestin saapumisääni on imuroitu Monty Python sivustolta :

http://www.intriguing.com/mp/ ... kohdasta "Sounds".

Näppäinääniä en minäkään tykkää pitää päällä, sen akkuvaroituksen kyllä.

LainaaKännykän valmiit polyfoniset - eli moniääniset soittoäänet eivät liiemmin kiehdo. Ne kuullostavat jotenkin kököiltä ja särähtävät vielä korvaankin. Lisäksi ne ovat niin lapsellisen kuulloisia, että kuka sellaisia haluaisi puhelimessaan soittoääninään kuulla, en minä ainakaan. Vielä vähemmän tilaan valmiita biisejä mobiilisoittoäänistä, nekin ovat vielä kornimman kuuloisia ja kaiken kukkuraksi ärsyttävän häiritseviäkin. Neutraalit ja vivahteikkaat soittoäänet ovat parhaita, joita puhelimesta onneksi muutama löytyi. Näillä mennään, eikä turhia konkeloita ja kikkailuja tarvita. Siinä sitä äänimaailmaa on ihan tarpeeksi.

Sellaisilla hakusanoilla kuin "free sound effects" ja "free sound clips" löytyy runsaasti freewaresälää ääniksi ... täyttämään sitä meitä ympäröivää äänimaailmaa :) Lisukkeena tietysti tarvitaan kaapeli tai bluetooth-yhteys ohjelmistoineen tietokoneen ja käsikapulan välille ... Tuota ihmettelen, että puhelinta ei ymmärretä tulkita USB-laitteeksi suoraan.

Tällä YLE:n sivustolla pääsee lintujen äänimaailmaan :

http://oppiminen.yle.fi/lintujen_aaninaytteet

S

Toisaalta, vietti vie ja vietti tuo. Niinkuin jo mainitsinkin, turhat härpäkkeet ja konkelot eivät istu ainakaan omiin käyttötarkoituksiini. USB-liitintäkin käytän enimmäkseen vain kännykameralla räpsäistyjen kuvien siirtoon memory-stickiltä. Tietsikkani ymmärtää hyvin puhelimen signaaliviestit. Eikä tarvita välttämättä edes asennus-cd;tä.

Nykyiset kännykkäni merkki- hälytys ja soittoäänet ovat aika lähellä luonnonmukaisia ja lintumaisia ääniä. Ne ujeltavat mystisen harmonisesti, eikä niitä tohdi edes vaihtaa toisenlaisiin ääniin, kun niihin on niin aikaa myöten tottunut. Ikäänkuin kännyllä olisi oma persoonallinen tunnistettava äänensä, joka tekee siitä omanlaisen ja uniikin kapineen, itseä miellyttävän ja soveltuvan käyttöesineen.

Mitä sitä koko ajan pelleilemään ja kikkailemaan erilaisten laitteiden äänimaailmojen kanssa. Jotain pysyvää ja käyttömukavuudeltaan tutun turvallista pitää olla. Elektroniset vempeleet ja laitteet yleensäkin ovat vain elämässä mukavina lisukkeina ja ajanviettellisinä käyttövehkeinä. Ei niitä tarvitse nosta mihinkään erityisille jalustoille. Kukin tietenkin taaplaa tyylillään. Itse olen luonnollisuuden ja neutraaliuden kannalla, joku toinen tykkää laajoista äänimaisemista. Käyttötarkoitusten ja kulloisenkin maun mukaan jokainen tietenkin toimii tykönään.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "S"Toisaalta, vietti vie ja vietti tuo. Niinkuin jo mainitsinkin, turhat härpäkkeet ja konkelot eivät istu ainakaan omiin käyttötarkoituksiini. USB-liitintäkin käytän enimmäkseen vain kännykameralla räpsäistyjen kuvien siirtoon memory-stickiltä. Tietsikkani ymmärtää hyvin puhelimen signaaliviestit. Eikä tarvita välttämättä edes asennus-cd;tä.

Kännykkä on monessakin mielessä aika turha härpäke - oikeasti aniharvan ihmisen tarvitsee olla aina tavoitettavissa. Itse käytän erityistä kesäpuhelinta kun olen jossain lataamassa akkujani. Sen puolisalaisen [numero näkyy vastaanottajalle, muttei tiedustelusta sitä saa] tunnuksen tietää vain muutama ihminen, joten sitä voi huoletta pitää äänellisenä. Puhelut ovat vastaamisen arvoisia, eikä ainakaan kukaan soittele jostain uskomattoman edullisesta tarjouksesta. Tosin soittajan näkymättömyys on merkki siitä, ettei edes kannata vastata.

Oikeastaan tuossa käsikapula/tietokone-yhteydessä kyse on siitä, miten kännyn toiminta on ohjelmoitu. Omassani [Symbian-vetoisessa] ei ole otettu huomioon sitä, että tietokone "näkisi" sen yksinkertaisesti vain USB-asemana, siinä kuin muistitikunkin. Siitä seuraisi sellainen mukava ominaisuus, että kun sitä käyttää kamerana, voisi kuvan siirtää koneelle kuin muistitikulta ikään.

LainaaNykyiset kännykkäni merkki- hälytys ja soittoäänet ovat aika lähellä luonnonmukaisia ja lintumaisia ääniä. Ne ujeltavat mystisen harmonisesti, eikä niitä tohdi edes vaihtaa toisenlaisiin ääniin, kun niihin on niin aikaa myöten tottunut. Ikäänkuin kännyllä olisi oma persoonallinen tunnistettava äänensä, joka tekee siitä omanlaisen ja uniikin kapineen, itseä miellyttävän ja soveltuvan käyttöesineen.

Ymmärrän - yhdellä työtoverillani on itseäänitetty soittoääni. Sanoo "mannesti", että 'Älä vastaa - se voi olla työpuhelu'...

LainaaMitä sitä koko ajan pelleilemään ja kikkailemaan erilaisten laitteiden äänimaailmojen kanssa. Jotain pysyvää ja käyttömukavuudeltaan tutun turvallista pitää olla. Elektroniset vempeleet ja laitteet yleensäkin ovat vain elämässä mukavina lisukkeina ja ajanviettellisinä käyttövehkeinä. Ei niitä tarvitse nosta mihinkään erityisille jalustoille. Kukin tietenkin taaplaa tyylillään. Itse olen luonnollisuuden ja neutraaliuden kannalla, joku toinen tykkää laajoista äänimaisemista. Käyttötarkoitusten ja kulloisenkin maun mukaan jokainen tietenkin toimii tykönään.

Samaa mieltä - omassa pulikassani olisi mahdollista myös katsella vaikka telkkaria, mutten ottanut sitä palvelua pakettiin ... sellaisesta tulitikkuaskin kokoisesta näytöstä [mittasin ja jokusen millin menee tikkuaskin mittojen yli] ei yksinkertaisesti viitsi katsella edes TV-uutisia.

Nykyinen 30 euron hintainen töllölaatikko ei mitä ilmeisimmin saa seurakseen dägäboksia - dägien hinnat eivät osoita riittävää laskusuhdannetta. Elokuun lopusta sanoin luvan irti, uuden perään ottaen kun kävikin ilmi, että vain maanpäälliset anaalilähetykset loppuvat. Nyt irtisanoutuminen alkaa sitten ensi helmikuun lopusta - pidän sitä myös turhana härpäkkeenä :D

Äänimaisemasta kun alunalkaen oli puhe, niin siihen sitten tyydyn - äänentoistolaitteistoni ei ole nykymittapuun mukaan uusinta uutta, mutta kelpaa minulle hyvän äänenlaatunsa vuoksi. Katsotaan nyt, kuinka hyvin tottuu siihen, että uutiset vain kuulee, vaan ei näe :lol: ... tai no, näkeekin kun YLE:llä on sellainen palvelu ja Ubuntu Linux-foorumilta löytyi aikanaan ohjeet, kuinka myös YLE:n tarjontaa pääsee näkemään ... siellä on vain Windows käytössä. Mac- ja Linux-käyttäjille sentään on viitteelliset ohjeet, mutta itse pitää pelit viritellä...

Minun äänimaailmaani kuuluu myös vanha kelpo vinyylejä toistava soitin, josta en aio luopua, ainakaan halvalla ... keräilijät [vähän outoja kun ovat] maksavat sellaisista ja vinyyleistä myös älyttömiä summia ... jos vielä pitäisi ja sitten jollekulle höynälle myisi uskomattoman edullisesti [minun näkökulmastani] - sitäennen vinyylien äänimaisema pitäisi saada CD-kiekoille talteen. Tämä operaatio tarvitsee taustalle pitkän vapaan ja runsaasti viitseliäisyyttä, mutta saapahan sitten [kun viitsii] laajan äänimaiseman käyttöön.

Kesällä, luonnon keskellä, on sellainen äänimaisema, mitä ei pysty synteettisesti edes approksimoimaan ...


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "S"Toisaalta, vietti vie ja vietti tuo.

Eiku: sakki vie ja sakki tuo!

(Vai oliko tuokaan nyt se mitä me kumpikin haemme. Lortti, sortti, mortti... no, joku se kummiskin oli kun vei ja toi.)
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Eugen

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Nykyinen 30 euron hintainen töllölaatikko ei mitä ilmeisimmin saa seurakseen dägäboksia - dägien hinnat eivät osoita riittävää laskusuhdannetta. Elokuun lopusta sanoin luvan irti, uuden perään ottaen kun kävikin ilmi, että vain maanpäälliset anaalilähetykset loppuvat. Nyt irtisanoutuminen alkaa sitten ensi helmikuun lopusta - pidän sitä myös turhana härpäkkeenä :D

Osta, tiekkariin tv-kortti...ei tartte maksaa mitään naurettavia lupia... (Indi tulee kohta itkee, että kyllä tarvii... Ei tarvi... )
"Aye, caramba!"

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Eugen"Osta, tiekkariin tv-kortti...ei tartte maksaa mitään naurettavia lupia... (Indi tulee kohta itkee, että kyllä tarvii... Ei tarvi... )

:lol: - kuin niin Indi tulee ... sen kortin pitää olla sitten toopeliverkkoon sopiva, ei siis antennijuttua :) TV-lupatarkastajilla oli ainakin yhteen aikaan [on kai vieläkin] analookillisen töllön nk. välitaajuussignaalin tunnistavia nuuskimia  :shock:  Digidägäpuolella sellaiset eivät toimi enää.

Jos siis kortti tietokoneeseen ... katsotaanpa ... voihan mölöt pösilöt ... nämä kaikki ovat tarkoitetut antenniverkkoon  :evil:  ja minä asun huushollissa, jossa on toopelivisio ...

Tässä näetsen on sekin huomioitava, että sen kortin pitää olla Linux-tuettu ... muuten oiva idea, jotta ilman lupia ...

Äsken testailin YLE:n tarjontaa ja radiopuoli pelaa Linukassakin ongelmitta - kuvavirtakin näkyy, kun jatkaa virheistä huolimatta :D

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Eugen"

Osta, tiekkariin tv-kortti...ei tartte maksaa mitään naurettavia lupia... (Indi tulee kohta itkee, että kyllä tarvii... Ei tarvi... )

Heh!

Ei tarvi... onks sulla kokemusta, Eukka?   :D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Eugen

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Eugen"

Osta, tiekkariin tv-kortti...ei tartte maksaa mitään naurettavia lupia... (Indi tulee kohta itkee, että kyllä tarvii... Ei tarvi... )

Heh!

Ei tarvi... onks sulla kokemusta, Eukka?   :D

Kaikenlaista on tullut kokeiltua... enää en tietenkään riko "lakia"...  :roll:
"Aye, caramba!"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä