Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Äänimaailma

Aloittaja Aakku, 30.10.07 - klo:11:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Onko noita varasto Aakulla ja saako niitä, vaikka osaisi tarkistaakin auton öljyt?

Saa toki - siinähän luki "itse kullekin" :)

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"Kiitokset Aakulle  kun muistat outonaisia :lol:
 
Hyvin seikkaperäinen selostus tulikin auton huollosta...mutta...mutta...kun ei se huolto kiinnosta ja sanon tämän kaikkien kauhuksi....että mielestäni miehet ovat sitä varten,että voivat huoltaa perheen autot :wink:
Meillä kun ei näytä miehilläkään suurempaa kiinnostumista huoltoon olevan...niin olen ratkaissut asian uusimalla auton tietyn ajan välein.

Heh - sinä olet nk. hyvä työn teettäjä.

Eri juttu sitten on jos ei ole huushollissa miestä, joka nämä auton pienet, mutta välttämättömät jutut hoitelee. Omasta hopastani katselin, että keväämmällä, ennen katsastusta, tulee käyttää se hoppa yhdellä pienellä nyrkkipajalla --> helmapeltiin pitää hitsata parit paikkalaput, hioa ja peitellä maalilla :roll: ... kai tuo talven pysyy koossa jotenkuten.

Indigo

:)

Kuule, Aakku, vaihdetaan, mitäs jos sinä käyttäisit tuota Perjantain metodia ensi keväänä ja minä voisin...hmm...... mitä jos on vasenkätisiä muttereita? :roll:

Kiitos kuitenkin kukista. Nypin siitä pois nuo kuusenoksat ja laitoin maljakkoon. Ostin muuten juuri samanvärisen kynttilän, sopivat yhteen mainiosti mozartin musiikin kanssa.

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo":)

Kuule, Aakku, vaihdetaan, mitäs jos sinä käyttäisit tuota Perjantain metodia ensi keväänä ja minä voisin...hmm...... mitä jos on vasenkätisiä muttereita? :roll:  

Sopii - sinähän voisit hitsata ne pari paikkapeltilappusta autooni :P kun minulla ei ole sellaisia laitteita ja minä voisin ... hmmm ... :roll: . Vasenkätisiä muttereita on olemassa - juu-u ... on niitä. Ajattele vaikka polkupyöräsi pedaaleja ja niiden kiinnitystä ! Toisessa on oikea- ja toisessa vasenkätiset kierteet --> poljettaessa kiristyvät, eivätkä irtoa. Tämänvuoksi on varaosaksi hankittaessa osattava kysyä kummalle puolelle ko. vaihtopedaali tulee.

LainaaKiitos kuitenkin kukista. Nypin siitä pois nuo kuusenoksat ja laitoin maljakkoon. Ostin muuten juuri samanvärisen kynttilän, sopivat yhteen mainiosti mozartin musiikin kanssa.

Indigo

Olla hyvä... näin tämän lukuisista veppikameroistani ja kuulin mikrofoneista :D , että sitä Mozartia ...

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Sopii - sinähän voisit hitsata ne pari paikkapeltilappusta autooni :P kun minulla ei ole sellaisia laitteita ja minä voisin ... hmmm ... :roll: . Vasenkätisiä muttereita on olemassa - juu-u ... on niitä. Ajattele vaikka polkupyöräsi pedaaleja ja niiden kiinnitystä ! Toisessa on oikea- ja toisessa vasenkätiset kierteet --> poljettaessa kiristyvät, eivätkä irtoa. Tämänvuoksi on varaosaksi hankittaessa osattava kysyä kummalle puolelle ko. vaihtopedaali tulee.

Ehei, nyt halusit ymmärtää väärin, enhän minä autoja ehdottanut vaihtoon vaan metodeja. Sinä vaihtaisit uuteen autoon ja minä opettelisin tarkastamaan öljyt. Noista muttereista ja tunkeista luovun ihan sovinnolla heti... hetken mietin, että mikähän on pedaali... se on varmaan joku poljin... en tosin ole koskaan tutkinut kuinka se on kiinni. Minulle kyllä riittää ihan hyvin, että vien pyörän keväällä huoltoon ja ajelen sillä sitten kesän.

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Ehei, nyt halusit ymmärtää väärin, enhän minä autoja ehdottanut vaihtoon vaan metodeja. Sinä vaihtaisit uuteen autoon ja minä opettelisin tarkastamaan öljyt. Noista muttereista ja tunkeista luovun ihan sovinnolla heti... hetken mietin, että mikähän on pedaali... se on varmaan joku poljin... en tosin ole koskaan tutkinut kuinka se on kiinni. Minulle kyllä riittää ihan hyvin, että vien pyörän keväällä huoltoon ja ajelen sillä sitten kesän.

Indigo

En minäkään autoja vaihtoon :roll: ...

Pedaali on tietty poljin :) - minusta kuullostaa hienommalta puhua polkupyörän pedaalista kuin polkimesta ... Autossasi on tietysti jo talvirenkaat, mutta keväällä halipalkalla [yms.] voisin jopa vaikka tulla kumihommiin ... jos lupaat olla kiltti tyttö :P

Myös pyörääsi voin vilkaista, jos kerkiän ... etkä uuvuta minua esimerkiksi työllä tai vastaavalla.


Indigo

No hö.

:evil:  :) Puhu nyt sinunkin kanssasi jostain asiallisesta.

Kitos vain avusta, mutta minulla asuu tällä hetkellä täällä kolme nuortamiestä, jotka ovat sopivia vaihtamaan autonrenkaita ja huoltamaan pyöriä.

Sitäpaitsi autosi kyllä sanookin, iästä päätellen,  koko talven jotta kevväämmällä - kevvvääämmmmälllä - ke - ke - kev

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"No hö.

:evil:  :) Puhu nyt sinunkin kanssasi jostain asiallisesta.

Näinhän me asialisesti puhummekin kaikenlaisesta ... asiallisesta.

LainaaKiitos vain avusta, mutta minulla asuu tällä hetkellä täällä kolme nuortamiestä, jotka ovat sopivia vaihtamaan autonrenkaita ja huoltamaan pyöriä.

No sitten, mutta ajattele että tarjouduin työhön [lähes] pyyteettömin ja [lähes] puhtain mielin :)

LainaaSitäpaitsi autosi kyllä sanookin, iästä päätellen,  koko talven jotta kevväämmällä - kevvvääämmmmälllä - ke - ke - kev

Heh - ei se, että hoppa on vuosimallia -87, meinaa että auto on lopussa :D Uudessa autossa ovat ne "pakkohuollot" takuun voimassaolon edellytyksenä, että siellä tehdään myös yhtä jos toistakin sille autolle ... tätä ei vain moni tule ajatelleeksi kun vie auton sinne ja sitten firmasta soitetaan että "nysse on valmis".

Oikeastaan ammattikoululle ! Sinne sen voisikin viedä - aikaa menee enemmän, mutta työ tehdään hyvin [opettajan valvonnassa] ja oikeastaan maksaa tarvitsee vain varaosista, ei juurikaan työstä - autokorjaamoissa voi parinkympin varaosan vaihto töineen maksaa liki satasen ... työmatka on senverran lyhyt, ettei sitä viitsi autolla kulkea - etenkään talvella. Jos jotain välttämätöntä menoa kaupungille tulee, pääsee myös linja-autolla, eli sinulle tutummalla nyssellä. Pitääkin soittaa maanantaina tai ylipäätään ensiviikolla, että millainen jono siellä on. Jalkaudun muutoinkin talvisin, että sinällään aika ei merkitse siinä remontissa juurikaan mitään ... ja samalla voi pyytää arvion sen hopan yleiskunnostakin.

Pitää ensin miettiä, että mitä sille on välttämätöntä tehdä ja mikä olisi hyvä tehdä ... ne sipistelyt, eli paklaamisen, hiomisen ja maalin törsimisen voin tehdä itsekin - sitten keväällä kun on lämmintä. Olen toki vaihtoakin joskus harkinnut, mutta käytettyä kun koittaa hankkia, ei käytetty oikein kelpaa vaihdokiksi ... ylipäätään hankin nihkeästi uutta :P Tuo viereisellä pöydällä oleva läppärikin on siis käytetty. Sellainen "tehdaskunnostettu" vuoden takuulla. Tämä tarkoittaa sitä, että on ollut käytössä, vikaantunut ja HP:n tehtaalla laitettu kuntoon ja halvemmalla [reilusti alle puoleen hintaan] uudelleenmyyntiin ... ilmeisesti jossain englanninkielisessä maassa, koska näppäimistössä muutamat merkit tulevat eri kohdista kuin niihin on merkitty :)

Seuraava vaihe sille - kokoonpanon komponenttien toimivuuden tsekkauksen jälkeen - on Linuxin asennus ... tämän teen kai töissä, koska siellä FUNET:n kautta saa käyttöön tosinopean yhteyden. Ubuntu Linuxissa on se idea, että asennusrompulla on vain välttämätön runko ja loput, mitä kukin haluaa, haetaan netitse eri maissa olevilta palvelimilta.

Perjantai

Kyllä tuo minun metodi autoista olisi ehdottomasti Aakku sulle paikallaan...jos on noin pehmeä runko siinä hopassa...niin ei ole enää kovin turvallinen liikenteessä esim. kolarin sattuessa...siinä ei ole variksen henki enää minkään arvoinen....jos pelti menee kasaan niinkuin pahvilaatikko :? Uudemmissa on myös airbagit yms.
Lisäksi nuo uudet autot ovat ympäristöystävällisempiä käytössä ,eikä päästöt semmosta -80 luvun pirssin luokkaa :wink:
Meillä taas on soinut usein tänä syksynä Sibelius ja palanut appelsiinin väriset marmorikynttilät....jotenkin ne sopii hyvin yhteen.........

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"


P.P.P.S. Ns. oikeakätiset mutterit kiristetään myötäpäivään ja avataan vastapäivään - kovin tiukassa jos on, voi jykevähköllä jalkineella potkaista :D ... sellaisilla nirunarukengillä tätä ei ole hyvä tehdä.



Entä kun muttereita on sellaisen tapin, pultin kummassakin päässä, joka on kiinnitetty pystysuoraan?   :lol:
(Tuon selittäminen ei onnistu sellaiselta, jolla on huono avaruudellinen hahmotuskyky...)

Joka tapauksessa haluan kuulla sen kirouksen ja manauksen, kun Aakun ohjeen mukaan yrittää myötäpäivään vääntämällä (ja potkimalla) aukaista sitä alhaalla olevaa mutteria...  :D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"Kyllä tuo minun metodi autoista olisi ehdottomasti Aakku sulle paikallaan...jos on noin pehmeä runko siinä hopassa...niin ei ole enää kovin turvallinen liikenteessä esim. kolarin sattuessa...siinä ei ole variksen henki enää minkään arvoinen....jos pelti menee kasaan niinkuin pahvilaatikko :? Uudemmissa on myös airbagit yms.

Oikein hyvin määritelty :) - variksen henki ei taida olla muutenkaan juuri minkään arvoinen... Siinä helmapellissä [ei siis rungossa] on pari pientä ruostevauriota vain. Runko on OK iästä huolimatta kun aikanaan se on kunnolla ruosteenestokäsitelty ja itsekin olen sitä "tervannut" ajoittain.

LainaaLisäksi nuo uudet autot ovat ympäristöystävällisempiä käytössä ,eikä päästöt semmosta -80 luvun pirssin luokkaa :wink:
Meillä taas on soinut usein tänä syksynä Sibelius ja palanut appelsiinin väriset marmorikynttilät....jotenkin ne sopii hyvin yhteen.........

Ympäristöystävällisyys mitataan ennen katsastukseen vientiä ja tarvittaessa raplataan [tämä on teetettävä huoltsikalla] - periaatteessa riittää [ympäristöystävällisyydelle] ilmansuotimen vaihto tiuhempaan kuin ohjeissa mainitaan - niin ja öljyn ynnä öljynsuotimen vaihto --> näillä päästöt jäävät reilusti alle rajojen ... päästötöntä moottoria ei kukaan ole keksinyt, polttomoottorilla toimiviin autoihin ... eikä tule keksimään.

Musiikissa ... tämä kun käsitteli alkujaan äänimaailmaa ... makuni on säilynyt ennallaan, joten klassista enemmän - Mozart on hyvää, sohvalla selällään - kunnon kaiuttimista ... tietokoneen kaiuttimissa äänen laatu on hieman "takakireä" kuten tavataan sanoa. Tässä läppärissä [kaivelen taas esille ominaisuuksia mm. ja Windowsin käyttö tuntuu kovin hankalalta - tarpeellisia tietoja sisuskalusita on h**vetin vaikeaa saada esiin] äänentoisto pienten kaiuttimien tähden on jossain naurettavan ja säälittävän välimailla. Äänet ovatkin "mute"-asennossa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä