Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Luontopolku

Aloittaja Tiistai, 22.04.11 - klo:20:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Kyllä noita pervojuttua piisaa. Keksitään lisää jos ei sopivaa löydy.

Eläinen kanssa käy onnettomuuksia. Suomessa lehmiltä eliminoidaan sarvet automaattisesti vasikkana. Siksi pellolla on nupopäitä niin paljon.
S
mullit ja lehmät puskevat toisiaan. Naudan silmä antaa periksi vaikka sarvi uppoaa syvälle silmäkuoppaan, näin olen kuullut hoitajilta.

Hoitajilla on turvakengät navetassa sillä kun 1000 kg lehmää astuu varpaille, huonosti siinä käy.

Ystäni jäävät silloin tällöin lehmän ja seinän väliin kun tonnin keijukainen purjehtii ohi.
Kylkiluut rutisevat toisinaan, tai ainakin kipeytyvät.

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#32


Lainaakun tonnin keijukainen purjehtii ohi.

;D  Ihana mielikuva, just joo, ei saa katsoa ulkoista olemusta, tonnin painoisessakin voi olla Keiju piilosilla!

Pervot taitavat kuulua luontoon yhtä luonnollisesti kuin normaalit. Se on sitä evoluution trial-and-error meininkiä. Surullisia ovat aina syntymäviat, niin eläimillä kuin ihmisilläkin. Syytä ei aina tiedetä, usein se on kyllä jonkin myrkyn aiheittamaa.. siksi THL otti tuon puheeksi?


Vai onko tässäkin joku piiloviestitys meneillään..  :-\
Koneella on juuri Kalevalan sivu auki (sattumalta ja sitten ajattelin kerrata vähän sitä eposta, joka piti opetella lähes kokonaan ulkoa koulussa.. siitä lainaan

KALEVALAN SANKAREITA
Ken on heistä kaikkein karmein?
Kaunein, älykkäin ja rohkein?


Aprilli

Tämmöisenä pitkänä, pimeänä loppusyksynä kuulee monenkin toteavan että tulispa jo lunta niin vaalenis vähän.
Valoketjut ovat jo syttyneet pihoille, vaikkeivät jouluvaloja olekkaan. Kaamosvaloja, sanovat ihmiset.

Minä kait se olen se outolintu, jota syksyn pimeys kiehtoo.

Ajattellaan nyt vaikka mitä hyvänsä maisemaa. Mun mieltä kiehtoo se varjojen määrä ja tummuusaste.
Kaikki näyttää jotenkin kaksiulotteiselta, siluettimaiselta. Kuuset ja männyt hämärässä näyttävät jotenkin lavasteilta, pahvikuvilta.
Samaten talot ja jopa ihmisetkin. Maa tuoksuu eriltä kuin muulloin.
Tuntuu hyvältä loppusyksyn rento ajanjuoksu, luonto valmistuu talveen.
Sopii Outomaan tunnelmaan.

Pikkulinnutkaan eivät pimeässä lentele. Miten saavatkin ravinnon riittämään läpi valottomien hetkien?

Kun lumi tulee, tilanne muuttuu. Kolmiulotteisuus tulee esille ja valomerikin on helpommin hyväksyttävissä.
Natsaa ympäristöön ja tunnelmaan. Uusi juttu alkaa.


AveLazio

Nämä foorumin naiset ovat niin suloisia kisuja. Ei pahaa sanaa keneltäkään heille,
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

.
Putsasin viimeiset mustikat 6 litraa.

Jäisinä marjat menevät puhdistusrännissä kuin kuulalaakerit.

Mulla on tapana heittää pois litistyneet marjat ja oksissa kiinni olevat. Nyt jäisinä ne tulevat kaikki talteen. Lehtioksat murskaantuvat pakkasessa.

Viime kesänä tajuttiin että mustikoita pitäisi poimia vain puolen ämpärin syvyydeltä. Silloin ne pysyvät ehjinä ja kuivina.

Koko ämpärissä marjat litistivät itseään ja ne alkavat vuotaa mehua. Putsaaminen on hidasta ja putsari tahriintuu sokerista.

Viime kesänä myin mustikoita pakastettuna. Helppo käsitellä 2,5 litran karkkirasioissa.




AveLazio

Minä tyhmys en tiedä noista mitään.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

.
Viime kesänä oli mustikoita paljon. Poimintanopeus oli 1,5 ämpäriä tunnissaylilevällärohmulla.

Ennätys oli 2 v sitten puolukoissa.  Poiminta sujui 50 litraa tunnissa vauhdilla.No nyt ne ovat riesana pakastimessa.
.

Tarkoitus on alkaa kuivaamaan niitä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrrape - 01.12.11 - klo:13:06
.
Viime kesänä myin mustikoita pakastettuna. Helppo käsitellä 2,5 litran karkkirasioissa.


Kivaa hommaa tuo marjojen ja sienten poiminta. Nyt on kyllä mennyt aikaa siitä kun viimeksi olen myynyt.

Puolukkaa tuli myydyksi ämpärikaupalla aikoinaan. Tukkuostaja ilmoitti lehdessä, että koska sopii tuoda. Linja-autoaseman edessä olivat pakettiautoilla odottelemassa marjan myyjiä.

Mukavat lisätienestit siitä sai, se oli aikaa kun lapset olivat mukana metsässä, oppivat siinä sivussa tekemään muutakin kun pelaamaan Nintendoa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä