Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi nimesi on juuri se mikä on?

Aloittaja Perjantai, 12.11.07 - klo:14:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Indigo

Tämä on vain unta
hän sanoi
hanki on valkoinen ja vapaa
kenelle, kysyin
osaammeko me lentää?




Minäkin olen syntynyt tiistaina. Indigo nimen olen tainnut jo muutamaan kertaan selittääkin, muistelisin, mutta sanotaan nyt kerran vielä kun on oikein ketjukin. Kun tutustuin aikoinaan nettiin, niin eräällä foorumilla otin nimimerkikseni "Oranssit varjot". Minulla on samanniminen kirjoittamani runokin... niin ja taulukin; johon sarjaan kuuluu myös muita tauluja ja runoja. Oranssi oli tarkoitettu vähän hassuksi, iloiseksi ja parantavaksi väriksi, siihen liittyi tavallaan myös Orange, appelsiini, ikäänkuin elämänjano. "Oranssit varjot" oli hiukan kuin paradoksi, valon väri ja kuitenkin varjo.
Siinä piili myös pieni salaisuus, mistä varjo oli lähtöisin. Kuun valo on sinistä, jolloin varjo on periaatteessa vastaväri, eli oranssi.  

Näkökulmalle halusin aikoinaan kuitenkin ottaa jonkun muun nimen, mielellään sellaisen, josta heti näkisi :roll: kuinka älykäs ja intellektuelli persoona onkaan kyseessä   :roll: (tämä oli ajatuksissani pientä pilaa, koska silloin kaikki olivat olevinaan niin kamalan fiksuja ja sivistyneitä..) Tumma sininen oli mielestäni ehdottomasti henkisin väri ja indigohan on kasvi josta saadaan aikaiseksi sinisen eri sävyjä. Se edustaisi vaaleaa taivasta, meren syvää sinistä ja veden elementtiä tunteiden tyyssijana. Jälleen siis kuviteltu yhdistelmä ajatuksista ja tunteista. Nyt sininen Kuun valo tuli näkyville.

Näkökulmalla otin sloganiksi: "Kaikkea ei näe silmillä". Myöhemmin sitten aloin tutkia keitä ovatkaan indigo-lapset ja mitä indigo edustaa esimerkiksi shakroissa. Intuitiivisyys ja kaikki "hengentieteet" ovat aina olleet sydäntäni lähellä. Minulle selvisi, että indigo tarkoittaa nimenomaan intuitiivisyyttä ja ns. kolmatta silmää, shakroissa se edustaa myös silmiä, intuitiivista näkökykyä, pyrkimystä nimenomaan ymmärtämään asioita niiden syvälliseltä pohjalta. Outomaalla avattarenikin oli indigon-sininen.

Nyt olen kai enemmän oikea, nimeni on Indigo ja avattareni on oranssi.


_________Etpä tiedä mikä on minulla piilossa!

___katselen sitä salaa

__kun on pimeää

Etpä tiedä.

__En anna sitä pois.

____Nauran vain ja silmäripsiin

________heijastuu yllättäen pieni sateenkaari.

____________Olin napannut juuri viimeisen auringonsäteen.





Indigo



Tiistai

Indigon oranssista menneisyydestä en ollut tietoinen, Näkökulma on minulle suhteellisen uusi tuttavuus.

Kun Titta etsi avataria muutama viikko sitten aioin "varastaa" Turisijan foorumilla olevalta Piaffilta sinisen perhosen, nätti avatari hänellä.  Sininen väri liittyy minun toiseen nikkiini eräällä foorumilla, jolla olen yli 9 vuotta  :)
Sitten terassilla ollessani ilmestyi pensaan päälle pieni perhonen ja pian toinenkin. Juoksin hakemaan kameraa, mutten saanut kunnon kuvaa niistä.  Kirkkaan oranssit siivet ja niiden alla tummia pilkkuja. Yritin   etsiä niitä netistäkin, turhaan. En ole aikaisemmin nähnyt noita.

ville

äiti on kertonut, että aluksi se oli pelkkä lempinimi, mutta vakiintui sitten. En tiedä mistä lie ovat nimeen päätyneet, kun siihen aikaan oli hyvinkin epätavallinen nimi vastasyntyneelle. Koulussa en tuntenut ikinä ketään samannimistä.

Indigo

Hmmm, Tiistai, olemmeko me paradoksi?  :shock:

:)  aika paljon yhteistä

Indigo

Tiistai

..muuta(kin) kuin värit.. minusta olemme hyvin erilaisia ihmisiä, mutta mistä sen tietää todella.

Sininen väri tulee toisesta etunimestäni,  ei ole minun valitsemani, todennäköisesti äidin.


Turisija

Isä oli poikasena tykänny kyttyRRää, ku sanottiin ettei sen etunimellä oo menemistä merelle.
Niinpä meinas minua kastettaissa  että pantas nimmeen yksi äRRä lissää, päRähtää paRemmalta.
Vai rovasti Sariola meinas että ei, jos etunimessäki on äRRiä niin on liian häRRmäläistä.
Kävi sitte niin että rovasti kasttaa lässäytti minut isän kaimaksi.
Ja kyllä meitä samannimisiä sitte piisaski pitäjässä, sukunimestä alakkain.
* * turisten olisit jo perillä * *

Perjantai

Turisija sulla vaikuttaa olevan tosi mielenkiintoinen nimi :lol:

viljo

jotenkin mieltänyt suomalaisuuteen liittyväksi
kuten itsensä

nakkikioskisaarnaajankin
hyvää joulun odotusaikaa koko seurakunnalle!
ei voi olla totta!

Indigo

Hei Viljo, kiitos ja tervetuloa Outomaalle!

Täällä näyttää tänään vähän hiljaiselta, monasti on niin, mutta sitten taas yhtäkkiä kaikki ryntäävät paikalle...

Indigo

Ztara

Minä vain törmäsin sattumalta tällaisiin tähti-ihmisistä kertoviin kirjoitelmiin netissä, ja minut tuntien varmaan uskotte että eläytymiseni oli täydellistä  :P . Toiset ulottuvuudet ja todellisuudet ovat jo täällä keskellämme, kukapa tietää mistä lopulta olemme tulleet ja mihin menossa?

What are Starseeds?

Starseeds are individuals who feel excitement and longing upon learning that they might have originated from another world. They experience the aloneness and separateness that is the human condition, but also have the sense of being foreigners on this planet. They find the behavior and motives of our society puzzling and illogical. Starseeds are often most reluctant to become involved in the institutions of society, e.g. political, economic, health care, etc. Even at an early age, they tend to discern the hidden agendas of such conventions with unusual clarity."

Definition:

"Starseeds" describe evolved beings from another planet, star system or galaxy, whose specific missions are to assist Planet Earth and her peoples to bring in the Golden Age at the turn of the millennium.

     Starseeds incarnate into the same conditions of helplessness and total amnesia concerning their identity, origins and purpose as do Earth humans. However, the genes of starseeds are encoded with a "wake-up call" designed to "activate" them at a pre-determined moment in life. Awakening can be gentle and gradual, or quite dramatic and abrupt. In either event, memory is restored to varying degrees, allowing starseeds to consciously take up their missions. Their connections to the Higher Self are also strengthened, permitting them to be largely guided by their inner knowing.

     Many starseeds are practiced in rapid "spiritual weight loss". Starseeds can throw off in a few years the limiting behavior patterns and fears that Earth humans might take many lifetimes to accomplish. This is because starseeds, having been on similar missions to other planets, are quite familiar with the procedures and techniques for raising consciousness.

     The concepts of star ships, intergalactic travel, varied psychic phenomena and sentient life forms in other galaxies, are, of course, natural and logical to them.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä