Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outoja & Sekalaisia mielialoja

Aloittaja S, 14.09.07 - klo:13:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bongaaja

Viikonlopulla väsytti. Menin nukkumaan klo 21 30. Nyt on klo 14 maanantaina outoUSAssa, vielä ei väsytä.

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"Ihan älytön syysväsy....ja kamala myrsky...tuuli heittää nurin jos nokkansa ulos pistäis  :roll:
Mistä saisi energiaa  :cyclops:

Eikun rankka vitamiinikuuri, Perjantai. Monivitamiinia ja omegakolmosia ja paas kattoen, että saat riittävästi proteiineja esim. soijasta, sekä tietty kasviksia ja marjoja. Pelkällä makeella ja hiilihydraateilla ei jaksa. Aloe Vera on aikas tehokasta, olen kokeillut.
Aamuisin aikas hyvä pirtelö on: Marjoja, jugurttia, soijajauhoa, soijalesitiiniä, vehnän- ja rukiinleseitä, pellavansiemenrouhetta. Lisäksi vitamiinit. Seuraavalla ruualla voi sitten popsia taas hiilihydraattejakin.
Jaksaa paremmin kuin voileivillä.

Vaikka huono minä olen puhumaan. Tosin yritänkin jaksaa sellaisia 10 - 12 tunnin työpäiviä niin, että kyllä taas väsytti viikonloppuna. Nukuin suurimman osan päivistä ja tänään olin vielä vapaapäivällä. Nyt alkaa pikkuhiljaa virkistymään. Jokin hiton muutos tähän työhön pitäis saada, jää muuten elämä elämättä ja sehän se vasta väsyttää. Niinkuin perjantaina ensi-illassa olleen musikaalin laulussa sanottiin... "joskus unelmatkin unettaa, unelmatkin unettaa."

Indigo

Aaron

Oli duble click! Sorry.
:lol:
Ystävällisesti,

Aaron

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Niinkuin perjantaina ensi-illassa olleen musikaalin laulussa sanottiin... "joskus unelmatkin unettaa, unelmatkin unettaa."
Indigo

"... ja unelmitta nukahtaa."

Ystävällisesti,

Aaron

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aaron"
"... ja unelmitta nukahtaa."

Ystävällisesti,

Aaron

Juu, se vasta surullista. Vähemmästäkin väsyy.


Indigo


Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Lainaus käyttäjältä: "Aaron"
"... ja unelmitta nukahtaa."

Ystävällisesti,

Aaron

Juu, se vasta surullista. Vähemmästäkin väsyy.


Indigo

...suorastaan kuolemanvakavaa, koituu kuolemaksi, ikuiseksi uneksi - unetta, unelmitta.

Ystävällisesti,

Aaron

Indigo

Mitä, niinkö unetta?!
Kyllä pitäisi saada edes nukkua jos on ilman unelmia. Ainakin kaksi kertaa tavallista enemmän.


Indigo

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Mitä, niinkö unetta?!
Kyllä pitäisi saada edes nukkua jos on ilman unelmia. Ainakin kaksi kertaa tavallista enemmän.


Indigo

Hauska on tuo Sinun ajatuksesi. Nukkuu kerran, nukkuu toisen, vaan eipä konsanaan kolmatta. :lol:

Ystävällisesti,

Aaron


S

Unen tarve on ihmisillä varsin yksilöllistä laatua. Jotkut pärjäävät muutaman tunnin koisaamisella, toiset unenlahjoiltaan ääritapaukset taas vetelevät sikeitä melkein puolivuorokautta putkeen. Eräät ottavat nokkaunia päiväsaikaankin, ladatakseen akkujaan loppupäivän tarpeisiin. Tai sitten univelkansa johdosta joutuvat pahimmillaan maksaaman terveydellään unettomuutensa ja nukkumisvaikeutensa.

Vireystila ja toimintavalmius on aivojen aktiviteetin sanelemaa vuorovaikutusta. Niissä on yksilöistä johtuen ja ominaisuuksista riippuen havaittavisssa selviä vaihteluita, joista esimerkkeinä mm. vuorokausirytmiin kuuluvat unen ja valvetilan vaihtelut. Hermoston toiminnot säätelevätkin ja heijastavat ruumiin perusaineenvaihdunnan vilkkautta ja ilmentävät näin ulkoisen käyttäytymisen ja toiminnan suhdetta niiden tuloksiin nähden.

Itse nukuin viime yönä erinäisten aktiviteettien vuoksi vain nelisen tuntia. Olo ei ole erityisen energinen, sillä univelkaa jäi taatusti varastoon, kun tavallisesti olen unten mailla n. seitsemisen tuntia. Mutta helposti nuo menetetyt tunnit saa takaisin, kun nukkuu seuraavana yönä vähän pidempään. Epäsäännöllinen elämänrytmi ei tietenkään ole pitemmän päälle välttämättä hyväksi fysiikalle, eikä aina psyykeellekään. Mutta ajoittaiset notkahdukset eivät vielä romahdutta terveyttä, ellei sitten ole jo toinen jalka muutenkin haudassa.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä