Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

"Lipsumisia!

Aloittaja allekirjoittanut, 07.12.07 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lumitähdelle
Lainaus käyttäjältä: "Starseed"

Sinä loistat kimmeltäen pakkasessa ja pimeässä valaisten synkkää maailmaa kunnes kevät taas koittaa.
Odottaen että saisit silloin taas sulaa rakkaudesta ja virtailla sinne tänne silkasta elämisen riemusta piskuisena vesipisarana elämän virrassa, kiljahdellen ihastuksesta ja kaiken uuden riemusta.


Pyörryttävää!  :shock:

Tuon kun lähetät WSOY:öön, olet ikuisesti suomalaisen kaunokirjallisuuden osaston pomon piirittämä.

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Aakku, sano miksi minä kuvittelen olevani Lumitähti?

Indigo

Vaikken ole Aakku, niin minä kerron miksi sinä olet Lumitähti.

Sinä loistat kimmeltäen pakkasessa ja pimeässä valaisten synkkää maailmaa kunnes kevät taas koittaa.
Odottaen että saisit silloin taas sulaa rakkaudesta ja virtailla sinne tänne silkasta elämisen riemusta piskuisena vesipisarana elämän virrassa, kiljahdellen ihastuksesta ja kaiken uuden riemusta .

Lumitähdet ovat maailmankaikkeuden lahjoja pimeässä vaeltaville ihmisille :wink: .


:oops:   :oops:  

Olipa kauniisti määritelty. Oikeasti tietysti Ystävät ovat sellaisia.

Sait minut kuitenkin hymyilemään iloisesti, muistin yhtäkkiä miksi olen syntynyt. Pisara on ikäänkuin samanlainen kuin kaikki muutkin pisarat tavoittaessaan ne toiset lirisevässä kevätpurossa. Vain se itse tietää olevansa erilainen, ainutkertainen, joka kohottuaan korkealle muuttuu pakkasessa kiteeksi, leijailee hitaasti hangelle ja ehkä joskus, kohdattuaan ystävän, muistaa maailmankaikkeuden salaisuuden. Kiderakenteen.


Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Terveisiä vaan Lumitähdelle täältä sateisesta [vettä] Länsi-Siperiasta.

Kiitos kaukaisista terveisistä, täälläkin sataa niin että lorisee!

Indigo

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Sait minut kuitenkin hymyilemään iloisesti, muistin yhtäkkiä miksi olen syntynyt.

Tuosta vain muistit sen! Minä en ole koskaan muistanut mitään tuon kaltaista valmista juttua, olen vain etsinyt erilaisia selityksiä joita hylkään tai kelpuutan mielialani mukaan  :(


LainaaPisara on ikäänkuin samanlainen kuin kaikki muutkin pisarat tavoittaessaan ne toiset lirisevässä kevätpurossa. Vain se itse tietää olevansa erilainen, ainutkertainen, joka kohottuaan korkealle muuttuu pakkasessa kiteeksi, leijailee hitaasti hangelle ja ehkä joskus, kohdattuaan ystävän, muistaa maailmankaikkeuden salaisuuden. Kiderakenteen.

Kuinka kauan kevätpuroon lirunut Pisara tuntee olevansa erillinen pisara, säilyttääkö se oman tietoisuutensa siellä virratessaan, vai sulautuuko pisara joen tietoisuuteen ja unohtaa olleensa koskaan Pisara...ja kokee itsensä mahtavana jokena siihen liityttyään? Vai muistaako se tuon erillisyytensä vasta taas kohottuaan ylös joesta kiteeksi hangelle?

Ajattelin vain että sinä ehkä muistaisit  :? ...
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Terveisiä vaan Lumitähdelle täältä sateisesta [vettä] Länsi-Siperiasta.

Kiitos kaukaisista terveisistä, täälläkin sataa niin että lorisee!

Indigo

:D

Joo - ollaan sitten vaikka "singing in the rain". Seurailin sinua outotutkallani ja laitoin asetuksiin :

/usr/local/indi/track

.........
.........

set mode = indi naked in sauna
record all = true

.........
.........

Katselen veppikameran lähettämää kuvavirtaa :

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"]

Heh!

On siis olemassa työnteon kaksi eri lajia:

a) oikeat työt
b) väärät työt

.

se toinen työlaji on tekemätön työ.
mutta toi outopojan vastaus on vakuutttava.
Mun pomo väittää tekevänsä oikeita asioita.


Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
.........

set mode = indi naked in sauna
record all = true

.........
.........

:shock:

öh...melkoinen sattuma, juuri tuohon aikaan olin saunassa, tiedän sen siitä että laitoin ruuan uunin siksi aikaa kun olen saunomassa. Yleensä käyn siellä vasta joskus myöhään yöllä.

:evil:  pistäpäs se heti kiinni. :evil:

Indigo

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Tuosta vain muistit sen! Minä en ole koskaan muistanut mitään tuon kaltaista valmista juttua, olen vain etsinyt erilaisia selityksiä joita hylkään tai kelpuutan mielialani mukaan  :(

Jos lupaat että et kerro kenellekään niin paljastan yhden jutun.... en yhtään tiedä miksi sanoin olevani Lumihiutale. Ajattelin, että tästä nyt saa taas ihan hullunpaperit, ajatus vain putkahti päähäni. Sinä sitten ikäänkuin pelastit minut kertomalla sen mitä olin ajatellut. Luotin siihen, että Aakku kyllä kertoo miksi kiderakenne on tärkeää..... mutta ilmeisesti hän ei tiedäkään. Minun pitää varmaan sitten vain keksiä itse vähän epätieteellisempi, hyvä selitys. Mutta miksikö olen syntynyt tänne?

Lainaa
Kuinka kauan kevätpuroon lirunut Pisara tuntee olevansa erillinen pisara, säilyttääkö se oman tietoisuutensa siellä virratessaan, vai sulautuuko pisara joen tietoisuuteen ja unohtaa olleensa koskaan Pisara...ja kokee itsensä mahtavana jokena siihen liityttyään? Vai muistaako se tuon erillisyytensä vasta taas kohottuaan ylös joesta kiteeksi hangelle?

Ajattelin vain että sinä ehkä muistaisit  :? ...

Olen syntynyt tänne koska minun on tarkoitus muistaa, että olen ainutlaatuinen ja jokaisella pienelläkin teollani ja ajatuksellani on vaikutus ympärilläni oleviin, myös ainutlaatuisiin Lumitähtiin.

Jos sattumalta tulee pakkasta piakkoin, niin Aakku lupasi ottaa kuvan lumitähdistä, jotka yhdessä muodostavat mielenkiintoisia Jääkukkia. Esimerkiksi niinkuin Outokukkia.

Indigo

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Ajattelin, että tästä nyt saa taas ihan hullunpaperit,


Ei niitä niin vaan saa! Tiedän kokemuksesta.

Mutta voin kyllä sulle kopioida. Muutan vaan ton nimen tosta...

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Luotin siihen, että Aakku kyllä kertoo miksi kiderakenne on tärkeää..... mutta ilmeisesti hän ei tiedäkään. Minun pitää varmaan sitten vain keksiä itse vähän epätieteellisempi, hyvä selitys. Mutta miksikö olen syntynyt tänne?

Tuo "on tärkeää", on vähän väärin sanottu :) Kiinteillä aineilla kiderakenne on erityinen ominaisuus. Atomit tai molekyylit ovat kiinteässä aineessa järjestäytyneet hyvin säännölliseen muotoon - virheettömässä kiteessä rakennetyypin määrää sidosten maksimoituminen ja [potentiaali]energian minimoituminen. Tämä hakuisuus energiaminimiin on kaikkien käpysiikkaisten systeemien ominaisuus.

Itse kiderakenteita on hyvin suuri määrä :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiderakenne

Jääkiteet muodostuvat siis vedestä H2O ja energiaminimin saavuttamisen mielessä erilaisia kuvioita - vaikkapa lumihiutaleeseen tai veden jäätyessä lasin pintaan - voi syntyä hyvin suuri määrä [ei kuitenkaan äärettömästi], koska kummallakin alkuaineella on erilaisia isotooppeja. Vedyllä kolme ja hapella kaksi - kiderakenteessa nämä eri isotoopit molekyyleissä aiheuttavat jää/lumikiteiden suunnattoman variaatioiden määrän - kemiallisesti vesimolekyylit ovat samanlaisia, mutta kiteessä erilaiset fysikaaliset ominaisuudet tekevät sen, ettei "kahta samanlaista lumikidettä ole" - noin likimain näin... matemaattista esitystapaa välttäen :)

Sellainen, maallikosta kiinteä aine, kuin lasi ei ole sanan varsinaisessa mielessä kiinteää, vaan nk. amorfista ainetta - lasilla on enemmän nesteen ominaisuudet huonosti järjestäytyneiden molekyylien mielessä - lasilla ei myöskään ole tarkkaa sulamispistettä, vaan kuumennettaessa lasi pehmenee ja lopulta muuttuu tahmean juoksevaksi.

Siihen, miksi olet syntynyt, ei käpystiikka kykene antamaan vastausta, ei myöskään minun kohdallani.

LainaaJos sattumalta tulee pakkasta piakkoin, niin Aakku lupasi ottaa kuvan lumitähdistä, jotka yhdessä muodostavat mielenkiintoisia Jääkukkia. Esimerkiksi niinkuin Outokukkia.

Indigo

Niih - kunhan nyt ensin tulisi pakkasta ... voisi koittaa jouduttaa jääkiteiden syntymistä akkunaan, päästämällä kosteaa ilmaa lasien väliin... sitten kun on räväkämpi pakkanen ja mietin hetken, ynnä luulenpa tarvitsevani apulinssiä, että pääsen kuvaamaan riittävän läheltä ... kameran makroasento ei muistaakseni päästä kuvaamaan niin likeltä kuin tässä on tarpeen, mutta minulla on yhdetä projektorista purettu optillisesti hyvälaatuinen linssi ...

Se projektori oikeastaan purkautui itsestään aikanaan Jokigorskissa - tarvitsin erään silloisen työtoverini kanssa infrapunasäteilyä lähi-infralta --> otimme yhdestä diaprojektorista nk. lämpölasin pois ja tuleva valo fokusoitiin monokromaattoriin ja sieltä otettiin käyttöön haluttu aallonpituuskaista.

Lähdettiin kahville ja jätettiin vehkeet päälle ... palatessamme oli käytävä savun vallassa - projektori oli ylikuumennut ja kaikki muoviosat olivat sulaneet epämääräiseksi möykyksi ... siitä optiikka otettiin talteen pistämällä entisen objektiivin jäänteet asetonikylpyyn, jolloin muovi liukeni pois ja lasiset linssit saatiin pelastettua :)

Näin toimii osuuskauppaväki.

Pakkasia odoteltaessa :



Lumikide.

Indigo

:)  Kiitos, tiesinhän että saan sinulta vastauksen. Kiitos siitä, että tiedät niin paljon. Sinä et aina vain heti huomaa mikä on tärkeää. Vaikeinta elämässä on minun mielestäni keksiä oikeat kysymykset, jotta saisi vastauksen asioihin joita pohtii. Nykymaailmassa on niin mahdottoman paljon tietoa, että mikään aika ei riitä kahlaamaan kaikkea tietoa läpi. Eikä ymmärryskään.

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Tuo "on tärkeää", on vähän väärin sanottu :) Kiinteillä aineilla kiderakenne on erityinen ominaisuus. Atomit tai molekyylit ovat kiinteässä aineessa järjestäytyneet hyvin säännölliseen muotoon - virheettömässä kiteessä rakennetyypin määrää sidosten maksimoituminen ja [potentiaali]energian minimoituminen. Tämä hakuisuus energiaminimiin on kaikkien käpystiikkaisten systeemien ominaisuus.

Miksi se ei ole tärkeää?

Onko tärkeää, että ihminen hakeutuu muiden ihmisten pariin ja vuorovaikutuksellaan aiheuttaa ainutlaatuisia kokoonpanoja ryhmässä, joka on yhden ihmisen ympärillä? Jos sanon, että olen "ainutlaatuinen ja erityinen", mutta en kerro millätavoin olen sitä; mistä muut tietävät rakentua ympärilleni? Jos sanon muiden olevan ehkä yleisesti ottaen ajattelevia yksilöllisiä ihmisiä, millä asialla todennan sen? Jos muut ihmiset ympärilläni ovat vain samanlaisia kuin itse olen, kuinka voisin tunnistaa itseni? Kuinka voisin tietää olevani ainutlaatuinen ja erityinen? Jos joku tapa on vaikeaa, eikö ole silloin tärkeää hakeaa helpompi reitti toteuttaa asioita?


Lainaa
Itse kiderakenteita on hyvin suuri määrä :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiderakenne

Jääkiteet muodostuvat siis vedestä H2O ja energiaminimin saavuttamisen mielessä erilaisia kuvioita - vaikkapa lumihiutaleeseen tai veden jäätyessä lasin pintaan - voi syntyä hyvin suuri määrä [ei kuitenkaan äärettömästi], koska kummallakin alkuaineella on erilaisia isotooppeja. Vedyllä kolme ja hapella kaksi - kiderakenteessa nämä eri isotoopit molekyyleissä aiheuttavat jää/lumikiteiden suunnattoman variaatioiden määrän - kemiallisesti vesimolekyylit ovat samanlaisia, mutta kiteessä erilaiset fysikaaliset ominaisuudet tekevät sen, ettei "kahta samanlaista lumikidettä ole" - noin likimain näin... matemaattista esitystapaa välttäen :)

Olen kiitollinen, että helpotat vuorovaikutustamme pidättäytymällä matemaattisista esitystavoista, juuri siksi kysyin juuri sinulta. Esität asiat yksinkertaisen helposti ja ymmärrettävästi, joka on aina kaikkein vaikein tapa toteutettavaksi. Se vaatii sekä loogista, että psykologista ymmärtämistä. Jos maailmassa olisi enemmän sen kaltaisia ihmisiä voisimme saada aikaiseksi vaikka kuinka erityisiä lumikiteitä.
Jos emme tee itseämme ymmärrettäviksi toisillemme vaan sanomme vain "olevamme" erityisiä, ilman, että kerromme millaisista asioista erilaisuutemme koostuu, ilman että löydämme omia voimavarojamme ja tuomme niitä näkyviksi olemme kuin puro joka lirisee, joki joka virtaa yhtenäisenä, meille hallitsemattomana vesimassana pitkin joenuomaa mereen. Voihan se olla niinkin, mutta sanon syntyneeni tänne koska joenuomia muutetaan.

Jokainen ihminen, joka on syntynyt tänne erityisenä yksilönä on minusta velvollinen liittämään oman erityisyytensä myös muiden ihmisten erityisyyteen ja niin kasvattaen vuorovaikutuksellaan erityislaatuisia Lumitähtiä. Lumitähtiä joista voi syntyä asioiden osuessa kohdalleen, esim. pakkasen, mitä kauniimpia Jääkukkia.

Ei ole yhdentekevää onko nainen vai mies, kiinalainen vai suomalainen, lyhyt vai pitkä, pitääkö bachista vai mozartista, onko iloinen vai masentunut, onko pääskynen vai haukka.

Lainaa
Sellainen, maallikosta kiinteä aine, kuin lasi ei ole sanan varsinaisessa mielessä kiinteää, vaan nk. amorfista ainetta - lasilla on enemmän nesteen ominaisuudet huonosti järjestäytyneiden molekyylien mielessä - lasilla ei myöskään ole tarkkaa sulamispistettä, vaan kuumennettaessa lasi pehmenee ja lopulta muuttuu tahmean juoksevaksi.

Juu, siksi vanhojen talojen ikkunalasit saattavat valua, eikö niin?
hmm, tuli mieleeni, minulla on vieläkin tekemättä se maailmankaikkeus eteisen kattoon. Ämpärillinen on kyllä sitä rikkimennyttä lasia. Ajatus tehdä maailmankaikkeus lasista ei siis olekaan oikeastaan huono... se on materiaali joka on jotain muuta vaikka näyttääkin kiinteältä materiaalilta. Niinkö?

Lainaa
Siihen, miksi olet syntynyt, ei käpystiikka kykene antamaan vastausta, ei myöskään minun kohdallani.

Ai ei vai? :roll:

Lainaa
Näin toimii osuuskauppaväki.

Niin toimii :)

Lainaa
Pakkasia odoteltaessa :



Lumikide.

Ihana.


Indigo

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä