Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Viherpeukalot

Aloittaja Tiistai, 03.01.08 - klo:10:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dianora

Täältä pitäisi löytyä kasvien kuvia, mutta tällä hetkellä näkyy vain jotain neliöitä  :roll:  Ehkä seuraavalla kerralla näen outojen upeat kukkaset... Kaipaan jo sitä hetkeä jolloin voi lähteä puutarhalle ostelemaan kesäkukkia purkkeihin - niin, mulla ei enää ole puutarhaa, mutta on onneksi pieni parveke, jonne voin suunnitella pienen paratiisin kesäksi. Tällä hetkellä siellä kasvaa vielä viime elokuussa hankkimani hopealangat ja -lehdet ja niiden seurana joku kanervaa muistuttava kasvi, jonka nimen olen autuaasti unohtanut. Taidan olla varsinainen hortonoomi  8) Viherpeukalonakin pidän paljon suunnittelusta ja sommittelusta ja miettimisestä - teen listoja mitä ostan ja tulen kotiin niiden kasvien kanssa, joita sattuu löytymään ja jotka edes muistuttavat niitä kasveja, joita halusin  :lol:

Tässä talossa asuu joku palmu ( ei jukka ) joka on niin korkea, että latva hipoo kattoa. On se ihan kaunis, mutta tällä hetkellä sillä on menossa sulkasato ja muutoinkin se näyttää siltä kuin haluaisi olla jossain muualla. Pitäisköhän sitä suihkutella :?:  Kuvaa en vielä saa teidän ihailtavaksi, mutta ehkä jonain päivänä...
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

karpalo




En tiedä mihin ovat viherpeukalot viime aikoina kirjoitelleet., varoitus kun tuli, että on harvaan käytössä ollut sivusto., mutta mitä sen on väliä, ihan pieniä, pienen ihmisen kokoisia asioita aina sattuu ja tapahtuu. [vrt,Mailiksen ja Jukriksen asiat., kun  ovat niin mahdottoman suuria]


Meillä on ollut kaksi amppelimansikkaa viimevuonna, hyvin tuli mansikoita syksyyn saakka, talven yli olivat sitten valeistutuksessa, nyt kukkivat taas täyttä häkää.
Sitten laitoin kymmenkunta tomaatintainta., ostin suoraan Vuorelan Puutarhasta (tuottaa kaikenlaisia taimia Tukussa ja Vähittäismyynnissä mm. Prismaan) kaksi oli Tanskan Vientiä laadultaan, kaikki muut Kirsikkatomaattia.

Joku uutuus taas on kehitelty., "Amppelikurkku". Tuntuu vähän hassulta.

Kohta saamme varmaan ostaa Vesimeloni Amppeleita. Tarvii vaan muhkeat kettingit ja saunan padasta tehdyn astian.

Kaikenlaisia kasveja on lyöty maahan. Yksi koristeomenapuu näyttää kärsineen kovasta talvesta., sen sijaan Viiniköynnökset Supaga ja Zilga-ovat talvehtineet kohtuullisesti

Hauskaa kesäpuuhastelua kaikille kotipuutarhureille.

Olin tuossa ulkosalla, katselin kun pienen onkimadon kimppuun kävi vielä paljon pienempi., pieni ja laihansolakka joku musta otus., kiiltävän musta. Vain noin 1,5 cm:n mittainen, kun onkimato sentään oli arviolta 5-7 cm.

Onkimato kierteli tuskissaan., kun tämä musta otus hyökkäili sen kimppuun, ruumin etuosassa silla oli ikäänkuin väkäsiä, joilla se iski madon kimppuun. Minun tuli sääliksi kastematoa. Vaimokin oli sitä mieltä, että se on pelastettava.

Otin sen sormin käteeni ja vein varjoon aluskasvillisuuden alle piiloon. Sen mustan tappelijaötökän painoin littanaksi ja laitoin roskiin. En tiedä minkämoisen Ekologisen teon tein., mutta matoja kuitenkin tarvitaan kuohkeuttamaan maata.

Mielenkiintoinen Luonnon olemassaolotaistelu sinänsä. Olisi mukava tietää mikä se mustankiiltävä pieni "Ärripurri oikein oli?


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 06.06.10 - klo:15:07


Olisi mukava tietää mikä se mustankiiltävä pieni "Ärripurri oikein oli?



– Tuolla liikkuu joku!

– Ammu äkkiä se!


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Paha setä

Määkin olen alkanut miettimään viherpiipertelyä, kun EU-lainsäädännön myötä saa kasvattaa Cannabis Sativaa koristekasviksi. Ei siis omaan käyttöön vaan naapureiden (silmän)iloksi. Olisiko jollain kasvatusvinkkejä jos Paha Setä pystyttää ryytimaan partsille?
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 06.06.10 - klo:17:40
Määkin olen alkanut miettimään viherpiipertelyä, kun EU-lainsäädännön myötä saa kasvattaa Cannabis Sativaa koristekasviksi. Ei siis omaan käyttöön vaan naapureiden (silmän)iloksi. Olisiko jollain kasvatusvinkkejä jos Paha Setä pystyttää ryytimaan partsille?

Turhaan tommonen kokenut kaveri mitään vinkkejä kyselee, laita töpinäksi., kun tuntuu kiinnostavan.

Ei olis luulenu., ylinopeuksilla rehvasteleva tuleva Marin kasvattaja tilittää avoimena tuntojaan !


Paha setä

Ei ole kokemusta puutarhan hoidosta. Mitä nyt viherrakennusmiehenä ja pimeesti kauppapuutarhalla. Mutta kasveista pitää tietää mitä ne tarvitsevat. Koska on ihan luvallista kasvattaa niin mikä siinä on vikana? Saatan kasvattaa sellaisen sadon että Leinolan narkit kuolaavat kävellessään ohi.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 06.06.10 - klo:18:19
Ei ole kokemusta puutarhan hoidosta. Mitä nyt viherrakennusmiehenä ja pimeesti kauppapuutarhalla. Mutta kasveista pitää tietää mitä ne tarvitsevat. Koska on ihan luvallista kasvattaa niin mikä siinä on vikana? Saatan kasvattaa sellaisen sadon että Leinolan narkit kuolaavat kävellessään ohi.

Ihan hianoo., kun saat valmista aikaiseksi, niin laita kuvamateriaalia. Hengessä mukana kuitenkin., jos kerran on luvallista., niin miksei voi kokeilla., ei sitä muuten tiedä, ihan totta ja nyt kun ei tarvitse tehdä., niinkuin sanoit pimeesti, vaan oikein luvalla !

THL tiedottaa

Oon kyllä lukenu uutisia lehdistä, että olis niinku kämppä syttyny tuleen, kun on 'yrtti'viljelmiä lämmittäneet ja valaisevat lamput antaneet aihetta paloon.

Eli ei taitane pimeässä kasvattaminen onnata.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Paha setä

Lainaus käyttäjältä: se - 06.06.10 - klo:19:03
Oon kyllä lukenu uutisia lehdistä, että olis niinku kämppä syttyny tuleen, kun on 'yrtti'viljelmiä lämmittäneet ja valaisevat lamput antaneet aihetta paloon.

Eli ei taitane pimeässä kasvattaminen onnata.




Ohhohhoijaa. Pimeässä kasvattaminen ei juurikaan kannata vaikka suomessa on valoisat kesäyöt, mutta eipä kersaakaan pidä kasvattaa tynnyrissä, tai ainakin sille pitää antaa joskus vettä.

Minusta tämä olisi hyvä idea, jonka tasolle vain Mailisnuutinen joskus pystyy. Jos saa kasvattaa laillisesti mutta ei saa käyttää, niin ongelma on  viranomaisilla eikä minulla. Osoittaa todeksi että kasvatan käyttöä varten. Minusta se (Ei Se on kiva koristekasvi.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä