Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Omia ilmoituksia

Aloittaja juhasamy, 20.04.12 - klo:11:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Patu


karpalo

Täällä on ollut niin paljon varsinaista vastarannankiiski-tyyppistä sakkia, että tuskin muualta löytyy.  Itsekin olen tainnut saada geeneistä jotakin.

Edesmennyt äitini kertoessaan jotakin ominaisuuksia edesmenneestä isästäni, niin mieleen on jäänyt usein toistuva:

  - Harri,  (Harald oli isäni etunimi) oli semmoinen vänkääjä, että ei antanut koskaan periksi ?

Olisi sopinut hyvin tämmöiselle nettifoorumille jos sellaisia olisi siihen aikaan ollut.

Patu

Täällä?
Jos saa väittää vastaan niin eihän täällä ole kuin muutama vastarannankiiski.
Ja sen päälle yksi aina myötävirtaan uiva.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Patu - 20.04.12 - klo:20:22
Täällä?
Jos saa väittää vastaan niin eihän täällä ole kuin muutama vastarannankiiski.
Ja sen päälle yksi aina myötävirtaan uiva.


Hyvä vaan, että on erilaisuutta,  eihän foorumi saa olla yhden puolueen liike.



Patu

Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 21.04.12 - klo:08:07
Hyvä vaan, että on erilaisuutta,  eihän foorumi saa olla yhden puolueen liike.

Joo joo, enhän minä sitä vaan sitä, kun väitit että täällä on paljon varsinaista vastarannankiiski-tyyppistä sakkia.
Eihän tääällä ole mitään paljon, ellei sitten typeryyttä. Ja sitäkin on muuallakin varsin paljon.

Niin, siitä täytyisi kantaa huolta ettei foorumi, jos sitä aletaan suunnitella uudeksi ja paremmaksi, muutu yhden asian liikkeeksi. Tarkoitan sitä "vaihdan maisemaa ja ovesta ulos"-liikettä.

risto

.
Puhdasta tyhmyyttä. Ei mitään tekemistä  vastarannan kanssa.
Helvetti kun on ihan pakko kumota fysiikan laitkin. Ja suomenkielen sanastot.
Mihin siinä isän sanomisia kaivataan?  Isäkin sanoi että Einstein pelkkä hölöttäjä. Tyhmyyskin voi siis periytyä.

karpalo

Juu tiedän kyllä, mitä rape (anteeks olen pitkämuistinen, mut en -vihainen) tarkoitat.

Ainakin luulisin, että tarkoitat, että tämmöisellä foorumilla ei kannata lähteä arvioimaan Tieteen saavutuksia vääriksi ihan vaan oman keittiönpöytälaskelmiensa onnistumisten takia.

Silloinhan jo koko keskustelun alku menee päin honkia. Siitä tulee pelkkää parodiaa, taikka lopulta voi tulla jopa draamaa, jos tämä uusi fuusiotiedemies tekee harakirin, kun kukaan ei usko hänen uuteen maailmanjärjestykseensä.

Jos on painavaa sanottavaa jostakin asiasta, niin kannattaa, ennenkuin sen ulosantaa tsekata, ettei se ole aivan huuta ja haata, ainakaa jos se on tosimielellä tarkoitettu.

Huumorinpurskahdukset ovat, niin ne ovat toki eri asia, mutta nehän erottaa yllä, mitkä on vitsiksi tarkoitettu.

Patu

toi torska on kovin tohkeissaan. minulle ei selvinnyt kiukkuaako se vetovoiman korvaamisesta työntövoimalla,  murretieteestä vai symbioottis-hybridisestä ulottuvuudesta.
minä en siis tiedä mitä torska tahtoo.

voisin minä hänelle ihan kokeeksi kirjaista muutaman pätkän säieteoriasta ja 11. ulottuvuudesta noin alustuksena kaiken teoriaan. jos se ilahduttaisi.

karpalo

#19
Jos suoraan sanon, niin, en ole itse perehtynyt säieteoriaan. Siispä en osaa sanoa siitä mielipidettäni.  Torska voi olla sisäistänyt siitä aiheesta jotakin, koska hän ei tykännyt kun säieteorian otit viimeksi esille.

Toisaaltaan, ainakin minua, vaikka en ole mikään tiedemies, niin aina kiinnostaa ihmetellä ja jopa miettiä sitä, että mitenköhän ovat päässeet tuollaisiin tulkintoihin ja ratkaisuihin sekä päätelmiin yleensäkin joissakin asioissa.

Tieteentekemisessä olen aivan noviisi. Kemia on jonkin verran hallinnassa, sen takia kun laborantin apulaisena ja näytteenottajana olen toiminut Outokumpu Oy:n  Porin/Ulvilan Kuparijalostamossa aikoinaan, n. 50 vuotta sitten. (2-vuotinen ammattikoulun kemian osasto+2 vuotta opettajan assitenttina)

Meillähän siellä siihen aikaan jalostettiin  kuparirikasteesta kultaa ja hopeaa, en tiedä vieläkö sitä tapahtuu.  Laboratoriossa olin arvoasteikolla mitattuna melko tärkeä hklö, ainakin omasta mielestäni, kiertelinhän tehtaalla ja otin näytteet ennalta määrätyistä paikoista.

Auta armias, jos olisinkin ottanut näytteitä vääristä paikoista, mitkähän olisivat olleet seuraukset?

Tuon ajanjakson jälkeen olen ollut kokonaan Business-puolella, harmi sinänsä.

PS.

Tuli vaan mieleen pikaisestii ajateltuna, että elämänkokemusta mulle on kertynyt monelta alueelta, mutta poliisina, piispana tai kätilönä en ole ollut toistaiseksi jounut pakertamaan.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä