Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Oikeus / velvollisuus itsemurhaan

Aloittaja Paha setä, 16.03.08 - klo:23:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paha setä

Sanan velvollisuus, sen olisin voinut kenties määritellä laajemminkin. Olen pahoillani etten tehnyt sitä aiemmin. Olisiko moraalinen velvollisuus lopettaa itsensä, ennen kuin muuttuu Mr Hydestä Dr Jekylliksi?

Ehkä peruskysymys pitäisi asettaa niin, että jos nykyisellään olet mitä olet ja vuoden päästä aggressiivinen idiootti joka puree kaikkea mikä liikkuu niin lähellä ettei siltä voi katkaista niskaa lyömällä jollain, niin mitä tekisit; pitäisitkö elämäsi säilyttämistä niin hurjan arvokkaana (Sinulla on arvioitu kaksi vuotta) ja luottaisit siihen että ystävät pysyvät ystävinä vaikka siviilissä kutsuvatkin sinua Hannibal Lecteriksi...
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Paha setä"
Kysymys kuului: jos tiedän etten vuoden päästä ole enää minä sellaisena kuin ystäväni minut tuntevat, onko oikeuteni/ velvollisuuteni lopettaa oma elämäni?

Olen kyllä lihonut helvestiti. Vanhat ystävät eivät taida enää tuntea. Pitäskö nyt tappaa ittensä ennen kuin läskit tappavat?

Tukkakin on alkanut harventua. Vaikka värjään tukkaa, ihmiset väittävät että olen harmaanutunut?

Luulen vaan että jos joku haluaa itsemurhaneuvoja netissä, niitä tuskin kannattaa antaa vaikka tietäisikin., Outoa se olisi.

Foorumin pitäjälläkin on vastuu siitä, mitä palstoilla käsitellään.  Taitaisi Aakku olla kusessa jos joku näitten neuvojen perusteella päättäisi päivänsä.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Foorumin pitäjälläkin on vastuu siitä, mitä palstoilla käsitellään.  Taitaisi Aakku olla kusessa jos joku näitten neuvojen perusteella päättäisi päivänsä.

:lol: Tuskinpa laki minua tavoittaa - vaikka silloin aikanaan tilasin tämän palvelun omissa nimissäni, kun ikiomaa saittia päätettiin alkaa pystyttämään. Meillä - näin on sovittu - kukin on itse vastuussa jäljistään ... sinällään esimerkisi hirttosilmukan teko-ohjeet löytää päättäväinen hakija kyllä netistä ... tai pommin, kertakäyttöisen ampuma-aseen, myrkyn jne. :roll: Polttopullonkin, modernimman Molotovin cocktailin, valmistusohjeet olen löytänyt - prikulleen samat mitä intissä opetettiin ...

Paha setä

Kiitos saivartelustanne!

Ainahan ihminen saa pitää vaikka aivojaan paperipainona niinkuin monet tekevätkin. Tarkoitin siis henkisiä piirteitä...
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Paha setä"Kiitos saivartelustanne!

Ainahan ihminen saa pitää vaikka aivojaan paperipainona niinkuin monet tekevätkin. Tarkoitin siis henkisiä piirteitä...

Ei me saivarrella :)

Rape vain veti esiin tämän perhefoorumin juridisenkin puolen - älä kuitenkaan ala etsimään mitään erityisiä ohjeita ja älä vallankaan ala toteuttamaan niitä - kokemuksesta tiedän, että elämä on välillä kurjaa ja välillä tosikurjaa, mutta noin keskimäärin kumminkin siedettävää ja joskus jopa hauskaakin - sinulle toivon henkilökohtaisesti vain kaikkea hyvää :)


rapevainaa

.
Ensinnäkin tämä foorumi on perustettu sen takia että välttyisimme itsemurhalta, ei sen takia että täällä jaetaan hienostuneita ohjeita. Vallankin kun ei ole onnistumisen kokemusta siinä asiassa.  

Kusessa sinä olet Aakku lain edessä. Turha rypistellä kun on housissa jo.


Juridinen puoli on ihan vakava kun se eteen tulee.

Verkkojulkaisujen sananvapaus ja yksityisyyden suoja


Verkkkojulkaisulla on oltava vastaava toimittaja. Julkaisija ja vastaava toimittaja voivat joutua rangaistusvastuuseen julkaisemastaan tekstistä, kuvasta tai muusta sisällöstä. Heidät voidaan tuomita vahingonkorvaukseen. Lisäksi laki tuntee päätoimittajarikkomuksen, josta rangaistaan erikseen.

Esimerkki
Periaate on selvä. Jos joku kommentoija ilmoittaa, että Petja Jäppinen tai Rauno Rasanen on tyhmä paska, poliisi saa luvat hankittuaan kaivaa esiin IP-osoitteen, ja Jäppinen ja Rasanen voivat kysyä kunniaansa kommentin lähettäjältä ja foorumin pitäjältä. Foorumin pitäjä on enemmän syyllinen kuin kommentin lähettäjä, jos hän tietää, etteivät nämä herrat ole tyhmiä eivätkä paskoja.

Sensuuri tarkoittaa järjestelmää, jossa mm. kirjoitusten sisältö tarkastetaan etukäteen, ennen niiden julkaisemista. Sellaista Suomessa ei ole ollut loppuvuoden 1917 jälkeen, sotavuosia lukuun ottamatta.

Otteita lainopin professorin Jukka Kemppisen (1944) saitista
http://kemppinen.blogspot.com/2007/05/sananvapaus-ja-moderointi.html  
Siirry sivun alkuun

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Verkkojulkaisujen sananvapaus ja yksityisyyden suoja


Verkkkojulkaisulla on oltava vastaava toimittaja. Julkaisija ja vastaava toimittaja voivat joutua rangaistusvastuuseen julkaisemastaan tekstistä, kuvasta tai muusta sisällöstä. Heidät voidaan tuomita vahingonkorvaukseen. Lisäksi laki tuntee päätoimittajarikkomuksen, josta rangaistaan erikseen.

Otteita lainopin professorin Jukka Kemppisen (1944) saitista
http://kemppinen.blogspot.com/2007/05/sananvapaus-ja-moderointi.html  
Siirry sivun alkuun

Hmmm... tämä ei ole mikään verkkojulkaisu, mutta pitänee ruveta skarppaamaan :D --> kaikki sellainen mikä menee pidemmälle kuin vaikkapa iltalehtien kirjoittelu, heivataan roskikseen armotta. Ilestä, Matista, Kuritsasta ja eroottisista tanssijattarista voi heittää rajuakin läppää - meinaan, ettei tämä seiskantyyppinen alatyylin lehdistökään ole niistä jutuista joutunut raastupaan :lol:

poika

Lainaus käyttäjältä: "Paha setä"Sanan velvollisuus, sen olisin voinut kenties määritellä laajemminkin. Olen pahoillani etten tehnyt sitä aiemmin. Olisiko moraalinen velvollisuus lopettaa itsensä, ennen kuin muuttuu Mr Hydestä Dr Jekylliksi?

Dementiaan ei itse voi vaikuttaa mutta tuollaiseen muutokseen voi. Ei ole olemassa velvollisuutta lopettaa itsensä mutta voi olla olemassa velvollisuus tehdä kaikkensa ettei mitään merkittävää muutosta tapahdu.

Elämä tuo joskus eteen tilanteita joissa tajuaa oman voimattomuutensa. Joskus asioita määrää sattuma, joskus oma osaamattomuus. Seuraukset voi kantaa tai sitten paeta joko henkisesti tai fyysisesti, tai jopa sekä että. Ei tämä aina helppoa ole.. mutta ei kai kukaan helppoa luvannutkaan?

rapevainaa

.
No jaa dementia. Sitä on harvemmin alle 75 v ikäisillä.

Mitä odotan kunnon dementiaa. Silloin keskeinen tavoitteeni "minä tiedän minä olen tutkinut", toteutuu.

Erään professorin mukaan muisti pätkii kahdesta syystä: stressistä ja dementiasta.

Kun stressaantuneelta kysyy jotain, typillinen vastaus on "en minä tiedä".
Dementikko tietää aina.

Hmm.  No se olotila että tiedän yhä enemmän, lähentää sitä tilannetta että tiedän kaiken.
Jotkut älypäät ovat väittäneet että iän myötä mitä enemmän tietää, sen vähemmän tietää.

Olen oikeesti huolestunut. Jos ystäväni eivät tunne minua, niin tunnenko minä itsekään?

Mutta näillä guuglen kuvilla voi aina hämätä.


[/b]


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä