Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Postikortteja

Aloittaja dianora, 14.04.08 - klo:07:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dianora

Lainaus käyttäjältä: "Michael"http://whatscookingamerica.net/History/Sandwiches/Gyro.jpg

Minä kävin näillä. Ja ensimmäistä kertaa näin Saaressa ukonilman. Ja jenkkien lentotukialuksen. (USS Nebraska)

Jahas se on loma ohi, vai  :lol: Oliko ukonilma kovakin - silloin se on komeaa katseltavaa, vaikka minusta myös pelottavaa. Ja tosi herkun olit kortiksi valinnutkin - noilla pärjää ja pitkään. Viime aikoina niiden syönti on vain jäänyt vähemmälle, koska olen vähän niin kuin kasvissyöjä  :lol:  mutta saatan toki maistaa lihaakin silloin tällöin ja yleensä vain matkoilla... On joskus vaikeuksia saada pelkkää kasvisruokaa tuolla maailman turuilla  :?
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Michael

Lainaus käyttäjältä: "dianora"koska olen vähän niin kuin kasvissyöjä  :lol:


Kasvissyöjiä olen aina ihmetellyt. Että minkä ihmeen takia?

dianora

Viitaten toiseen ruokakeskusteluun toisaalla - minä ihan siksi, että minusta alkoi tuntua, että liha ei sula tai sulaa liian hitaasti mun masussa - oli aina väsynyt olo ja jopa kipua lihan syönnin jälkeen. Kun lopetin (ensin punaisen lihan syönnin) - hups ja olin kuin uusi ihminen. Pirteä ja virkeä, en kaivannut enää mitään "ruokalepoja". Nyt tätä "lihatonta" elämää on kestänyt reilut 10v enkä muuhun vaihtaisi.

Ei mua ainakaan tarvitse ihmetellä :wink: Ihan sama ihminen olen, vaikka pihvi vaihtui porkkanaan.



Tämäkin oli käynyt postikortista tuon olut lasin sijaan  :P - en ihan tilannut itselleni, mutta maistelin matkaseuralaisen lautaselta ja hyvää oli  :P

Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Eugen

Käväisin eilen Tallinnassa... tässä uuden kamerani kuvasatoa Outojen ihailtavaksi...





"Aye, caramba!"

dianora

Terveisiä mustanmakkaran kaupungista - oli mukava pistäytyä pitkästä aikaa sielläkin päin. Ilmat olivat suosiolliset ja koska sattui olemaan koulujen päätös viikonloppu, elämää riitti katseltavaksi ihan aamuun asti. Aika rauhallisesti nouseva nuoriso kuitenkin juhli Koskipuistossa, ei siinä mitään. Mustanmakkaran lisäksi nautin Tillikan kuuluisaa



Pienikin lomamatka piristää, pakko myöntää. Eräs hotelliketju oli päättänyt tarjota yhden hengen huonetta kahdelle ja kohtuuhintaan - onnistunut tempaus, sanon. Huonekin oli ihan iso ja sänky 140 cm, ettei siinä mitään...
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta


Perjantai

Lainaus käyttäjältä: poika - 12.05.08 - klo:08:06


Jeps, katsotaan. Oikeasti matkustaminen ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä, pääasia on oma aika. Kaikkialla on suht samanlaista, ihmiset ympärillä vaan vaihtuu. Viidakko on metsää. Suomessakin on vuoria. Palmut on puita. Merivesi on lämmintä mutta suolaista. Nähtävyydet? Sigh.

Kulttuuri on ainoa mikä oikeasti kiinnostaa. Siinä onkin välillä tekemistä.

Käykääs muuten katsomassa miten www.bangkokpost.com kirjoittaa Burmasta. Itellä vähän samanlaiset fiilikset: ymmärrykseni raja on tullut vastaan.


Huhuu Poika! Joko oot tullut Suomen kamaralle....olis kiva tietää kuulumisia maailmalta....miten Aasian kiertue on sujunut :)

poika

Lainaus käyttäjältä: Perjantai - 20.09.08 - klo:14:45
Huhuu Poika! Joko oot tullut Suomen kamaralle....olis kiva tietää kuulumisia maailmalta....miten Aasian kiertue on sujunut :)

Heissan! Mukavaa huomata etta taalla on kaivattu kun pitkasta aikaa tulin kurkkaamaan :)

Thaimaassa jalleen, takana kaksi kierrosta Kambodzassa ja Laosissa. Parin viikon paasta Malesiaan. Hengissa ja terveena, taas vaihteeksi. Mielenkiintoinen kokemus oli Kambodzan pikkukaupungissa 39.5 asteen kuume ja mahapopo joka puski nesteet lapi 10 minuutissa. Neljan paivan kokiskuuri; vasta toinen antibiootti tepsi. Ei vissiin tullut pestya kasia ihan riittavan usein ;)

Koto-ikava valilla jo vaivaa mutta ainakin pari kuukautta viela reissataan. Saatetaan myos pyorahtaa Intiassa (jos rahat riittaa, selviaa ens kuun aikana), jolloin reissu paattyisi tammikuun puolella.

Kassellaan ja ihmetellaan. Laitan sen postikortin myohemmin kun saan rinkan auki ja kuvat DVD:lta nettiin. (Laosissa HI-SPEED INTERNET tarkottaa puolen megan patkivaa piuhaa, taalla Thaimaassa paasee valilla nauttimaan jopa neljan megan yhteyksista kuten nyt. Oon vaan valipysahdyksella Chiang Raissa kohti Chiang Maita kun ei mennyt bussia sopivasti joten kuvia ei nyt ehi siirrella.)

poika

Ja tassa tama kuva:



(Kuvassa on Vang Viengin lahistolla Laosissa yhden luolan suuaukolta loytamani lahde.)

dianora

Kiva kuulla, että olet hyvissä voimissa siellä Aasiassa. Noita tauteja ei taida onnistua välttämään pitkillä matkoilla, mutta hyvä, että lääkkeet auttoivat. Onko teillä antibiootit omasta takaa, vai paikallisilla lääkkeilläkö tauti talttui? Mukavaa matkan jatkoa teille ja kuulumisia odotellaan  :)

P.S. Hyvä kuva - alkoi tehdä mieli jonnekin, varsinkin kun tänä aamuna täälläkin ollaan jo pakkasella. Taitaa olla eka kerta tänä syksynä!!!
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

poika

Lainaus käyttäjältä: dianora - 30.09.08 - klo:07:18Noita tauteja ei taida onnistua välttämään pitkillä matkoilla, mutta hyvä, että lääkkeet auttoivat. Onko teillä antibiootit omasta takaa, vai paikallisilla lääkkeilläkö tauti talttui?

Juu kylla kaytannossa jokainen pidempaan reissaava karsii jossain vaiheessa matkaa turistivatsan. Antibiootteja loytyy aika hyvin paikallisista apteekeista ja matkakirjallisuudesta selvisi mita nappeja kannattaa kokeilla. Huvittavaa kylla, se antibiootti joka ei toiminut (amoxycillin), oli nimenomaan laakarin maaraama; Lonely Planetin suosittelema norfloxacin sen sijaan alkoi toimia saman tien.

Ja me ollaan tosiaan nyt eri maisemissa, eli mina Chiang Maissa Thaimaassa ja vaimo Indonesiassa Balilla. Molemmilla on lento Kuala Lumpuriin ensi viikon keskiviikkona jolloin matka siis jatkuu yhdessa. (Ma halusin jaada ihmettelemaan elamaani ja kulttuuria Kambodzaan kun vaimo halusi nakemaan uusia maisemia Vietnamiin joten erottiin heinakuun alussa. Kuljettiin taas pari viikkoa yhdessa elokuussa Laosissa mutta jatkettiin taas eri suuntiin.)

LainaaP.S. Hyvä kuva - alkoi tehdä mieli jonnekin, varsinkin kun tänä aamuna täälläkin ollaan jo pakkasella. Taitaa olla eka kerta tänä syksynä!!!

Odotinkin kehuja ;) Uskoisin etta tuo on paras mun koskaan ottamani valokuva. Ei se tietenkaan kerro paljon mutta oon kylla tyytyvainen, tekee mielestani suht hyvin oikeutta kohteelle.

Eikos siella yopakkasia jo ollut syyskuun alkupuolella? Semmosta sisko ainakin vaitti sahkopostissa. Tietty ei varmaan ihan kautta maan. Mua ei juuri keljuttas tulla takas Suomeen vaikka saman tien, luulen etta nailla akkujen lataamisilla elellaan talvi hyvinkin mukavasti. Pitaa kuitenkin kayda tuo Malesia viela kiertamassa ja kruunata reissu parin viikon Krabin-kayntiin vanhempien, veljen ja kahden siskon (perheineen) seurassa. Ja jos vaimo vaatimalla vaatii, voi olla etta tassa pitaa viela raahautua Intiaankin ennen kotiinpaluuta... Saa nahda, selviaa Malesiassa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä