Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Postikortteja

Aloittaja dianora, 14.04.08 - klo:07:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dianora

Kuulostaa hyvälle  ;) - uskon, että noilla lautauksilla selviää kotomaassa kauemminkin kuin yhden talven. Olen ihan oikeesti kade teille - näette niin paljon samalla reissulla, yhdessä ja erikseen. Voi kunpa..

Eilen tuli telkkarista ohjelma, jossa joku selvitti, paljonko maksaa elo Mumbain slummissa. Usko pois vain  :D Kaksikymmentä vuotta suht. vaatimattomissa oloissa maksaa n75000 €. Ilmastointia hän kyllä kaipasi. Miten teillä? Millaisissa majoituksissa olette olleet?

Kiva, että näette perhettäkin pitkästä aikaa. Mukavaa loman jatkoa vain sinne jonnekin  :D Mielenkiinnolla odotan jatkoa ja tietoa, pääsettekö Intiaan! Kiertämään vai Goaan?

P.S. Kyllä täällä taisi olla yksi yö syyskuun alussa jolloin oltiin lähellä nollaa, mutta tänään jo oikeesti pakkasilla. Mutta kaunista täällä on. Ainakin vielä kun ei ole sateet ja tuleet alkaneet ja loska puuttuu  ;D

On niissä antibiooteissa eroja - mulla on ollut mukana ciprofloxacinia ja hyvin se auttanut silloin kuin apua on tarvittu. Onneksi ei kovin usein...
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Tiistai



Houkutelevan viileältä näyttävä lähde, uititteko varpaitanne siinä?  Onkohan se ilmasto yhtä hiostava siellä kuin täältä päin katsellen tuppaa tuntumaan  ..

Mukavaa jatkoa teille  ja muistakaa olla varovaisia, niin terveyden kuin muunkin suhteen :)

poika

Lainaus käyttäjältä: dianora - 30.09.08 - klo:13:07
Kuulostaa hyvälle  ;) - uskon, että noilla lautauksilla selviää kotomaassa kauemminkin kuin yhden talven. Olen ihan oikeesti kade teille - näette niin paljon samalla reissulla, yhdessä ja erikseen. Voi kunpa..

Juu, tarkoitin etta sita selviaa varmaan hyvin talven yli ja sitten onkin taas kesa. Parasta tassa on ollut ettei tarvi miettia mitaan muuta kuin omaa elamaansa, ei oo tyota hairitsemassa tms. Ja irtiotto suomalaisista kuvioista on muutenkin ollut paikallaan.

Ei siina kun pistamaan rahaa sukanvarteen :) Jos ei reissaa, elo taalla on halpaa kylla. Meilla yhden ongelman muodostaa kulut Suomessa, rajoittaa rentoutumista jonkin verran. Ja tietokonetta olen kaipaillut, tulisi varmasti kirjoitettua enemman jos en olisi lahettanyt sita kaverin matkassa takas Suomeen. Kyna ja paperi on vaan semmosia valineita ettei tammonen datanortti oo niihin ehtinyt tottua neljassa kuukaudessakaan. Toisaalta siina osti tuota rentoutumispuolta vaivannaon hinnalla, kun ei tarvi koko ajan stressata tuhannen euron koneen takia. Ja todennakosesti se oliskin tahan mennessa rikki tai pollitty, sen verran hamarilla seuduilla ja sateisissa keleissa on tullut pyorittya.

LainaaEilen tuli telkkarista ohjelma, jossa joku selvitti, paljonko maksaa elo Mumbain slummissa. Usko pois vain  :D Kaksikymmentä vuotta suht. vaatimattomissa oloissa maksaa n75000 €. Ilmastointia hän kyllä kaipasi. Miten teillä? Millaisissa majoituksissa olette olleet

Tuohan tekee 3750e/vuosi eli 300e/kk, 10e/pv. Kylla silla jo suht mukavasti elelee, Intiassa varmasti vielapa sahkoilla ja tuulettimella varustetussa kampassa. Meidan budjetti on matkustamisineen ollut luokkaa 18e/hlo/pv mutta se on kylla ylittynyt koko reissun ajalta mun osalta roimasti. Ei nyt varmaan tuplaa oo mennyt mut jotain 25-30e. 18e:lla maksaa matkat, tuulettimella varustetun huoneen (yleensa omalla kylpparilla), kohtuulliset sapuskat, netinkayton ja joskus jonkun turistikierroksen.

LainaaKiva, että näette perhettäkin pitkästä aikaa. Mukavaa loman jatkoa vain sinne jonnekin  :D Mielenkiinnolla odotan jatkoa ja tietoa, pääsettekö Intiaan! Kiertämään vai Goaan?

Samaa mielta ;) Sahkoposti, facebook ja satunnaiset puhelut ei kuitenkaan oo ihan sama asia kuin ajan viettaminen yhdessa. Intiassa olis tarkoitus kiertaa mutta tarkemmat suunnitelmat on viela tekematta. Ainoastaan yksi must-see on, Dharamsala. Goallakin olis varmasti mukava pyorahtaa vaikka vaimo onkin siella jo muutama vuosi sitten kaynyt.

Mukavaa syksynjatkoa Suomeen!

poika

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 30.09.08 - klo:14:37Houkutelevan viileältä näyttävä lähde, uititteko varpaitanne siinä?  Onkohan se ilmasto yhtä hiostava siellä kuin täältä päin katsellen tuppaa tuntumaan  ..

Kylla ma uitin ihan koko kroppaa hikisen ja mutaisen luolankoluamisen jalkeen. Oli vaan aika teravia nuo kivenreunat, ei kovin vapaasti paassyt pulikoimaan. Syvyyden puolesta ei ollut ongelmaa, ainakin metrin verran. Hiostavaa ei yleensa ole kuin auringossa jolloin ei sit tarvikaan edes liikkua mihinkaan kun hiki jo valuu. Ja mukana aina kulkevaa reppua en oo pitanyt selassa (vaan kainalossa) enaa moneen kuukauteen saman ongelman takia. Lampotilathan liikkuu paivisin siina 30 asteen tuntumassa. Kevaalla oli kuumempaa, pahimmillaan yli 40.

LainaaMukavaa jatkoa teille  ja muistakaa olla varovaisia, niin terveyden kuin muunkin suhteen :)

Kiitokset, muistamme. :) Vaimolla oli hiukan hankalaa aluksi matkustaa yksin mutta omaksui kuitenkin nopeasti yksin matkustavan naisen konstit. Terveella suhteellisuudentajulla selviaa kaytannossa kaikesta.

Perjantai

Kiva,että pääsit lähettämään postikortin...kaunis on.....kannatti huhuilla.Luulin,että olette tulleet tai tulossa Suomeen ;D
Kyllä se kosteus olisin tietokoneen pilannut aika pian,eli hyvä ,että pääsi tänne kotiin....täällä satoikin vain koko kesän....onneksi Suomessa on sisällä kuivaa pääsääntöisesti ;)
Nyt taas iski kauhea kade,vaikka noin pitkä reissu olisi mullekin vaikea,koska olen kova ikävöimään kotiin....olen aika kotikissa kuitenkin...
Tulkaa kotiin terveenä ja hyvinvoivina ;D


dianora

Lainaus käyttäjältä: poika - 30.09.08 - klo:15:24
Parasta tassa on ollut ettei tarvi miettia mitaan muuta kuin omaa elamaansa, ei oo tyota hairitsemassa tms. Ja irtiotto suomalaisista kuvioista on muutenkin ollut paikallaan.

Tuota ajatusta juuri kadehdinkin teidän reissussa - ei työhuolia tai muita turhia murheita, vain keskittyminen omaan eloon ja sen hetkiseen oloon. Ja kaupan päälle saatte vielä aimo annoksen vieraasta kulttuurista. Eihän tuota voi kuin kadehtia. Minä voisin lähteä kiertämään palloa, jos rahaa sukan varresta löytyisi tarpeeksi, ts. voisin ottaa pitkän vapaan töistä. Muutamassa kuukaudessa ei koti-ikäväkään ehtisi vaivaamaan. Ja sitä riemullisempihan se kotiin paluu olisi - eihän voi lähteä uudestaan, jos ei välillä käy kääntymässä kotona..

Lainaus käyttäjältä: poikaSamaa mielta ;) Sahkoposti, facebook ja satunnaiset puhelut ei kuitenkaan oo ihan sama asia kuin ajan viettaminen yhdessa. Intiassa olis tarkoitus kiertaa mutta tarkemmat suunnitelmat on viela tekematta. Ainoastaan yksi must-see on, Dharamsala. Goallakin olis varmasti mukava pyorahtaa vaikka vaimo onkin siella jo muutama vuosi sitten kaynyt.

Mukavaa syksynjatkoa Suomeen!


Eihän nämä sähköiset viestimet voi korvata oikeaa yhdessä olemista - onneksi  ;) Mun piti googlettaa tuo teidän must paikka - meinaatteko moikata Dalai Lamaa?? Palatakseni telkkariin - siellä pyörii 5-osainen sarja Vuosi Tiibetissä ja sitä on ollut mielenkiintoista seurata. Viimeksi pistäytyivät myös Katmandussa. Nyt minä vasta olenkin kade  ;D ja kiitos syksyn toivotuksista!


Tämähän teitä odottaa...
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

dianora

Jostain syystä Kusti ei polkenut riittävän nopeasti ja kortti viime viikonlopun matkalta tulee vasta nyt  :o Mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan..




... pikkukaupungin iloja oli mukava seurata ja katsella ja tutustua alkuperäisväestöön  8)
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Tiistai

Brysselissä koskaan käynytkään, mutta saahan muidenkin postikortteja katsella..

Herää kysymys, miten nuo kukat saatiin noin täydelliseen järjesytkseen, että ilmasta näyttää kuin keskiaikainen matto??



ja alempana se vastaus onkin.. mutta silti

Tiistai

Kalevan lukijakuva tänään


Kultainen auringonnousu Kuivasjärvellä

Uskomattoman tiheä koivikko saaressa ..

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.11.08 - klo:19:47
Kalevan lukijakuva tänään

Kultainen auringonnousu Kuivasjärvellä

Uskomattoman tiheä koivikko saaressa ..

Ööh - kuva ei näy, eli Kalevalla on se hotlink-esto päällä. Itse näet, kun se kuva on jo koneellasi selaimen välimuistissa :)

Itse tarkistan tämän hotlink-eston olemassaolon / olemattomuuden niin, että etsin kuvan esim. Operalla tai Konquerorilla ja linkkaan Firefoxilla --> esikatselu kertoo, tuleeko se kuva vai ei ... tuo hotlink-esto on monella lehdellä verkkojulkaisuissaan asetettu. Kullakin selaimella on oma välimuistiosionsa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä