Teetkö itsellesi mitään lupauksia..ja jos..niin pitääkö ne?

Aloittaja Perjantai, 21.04.08 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Perjantai

Tekeekö oudot mitään lupauksia ,joita voi sitten rikkoa.
Tai osaatko pitää lupauksesi?

Minä olen yrittänyt laittaa koneen kiinni yheksän kieppeillä....ja nytpä se ei sitten pidäkään :cry:

S

Kun ei paljoa lupaa, niin ei ole juuri mitään luvattavaakaan. Jos taas herättää turhia lupauksia, niin silloin kerää kyllä luvattoman paljon paineita ja vaateita kontolleen.

- Parempi kuin vain pitäytyy siinä minkä kykenee kohtuullisessa määrin toteuttamaan. Kohtuuttomia odotuksia ei kannata mielessään elätellä, eikä muille katteettomasti lupailla. Realismi on se mikä ratkaisee, muu tulee siinä sivussa lupauksilla, tai niitä ilman.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Minä, aina iltarukouksessani, esitän itselleni sen kainon toiveen, jota lupauksenakin voi pitää, etten herää seuraavana aamuna USA:n presidenttinä.
.
.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"Tekeekö oudot mitään lupauksia ,joita voi sitten rikkoa.
Tai osaatko pitää lupauksesi?

Minä olen yrittänyt laittaa koneen kiinni yheksän kieppeillä....ja nytpä se ei sitten pidäkään :cry:

Minä en varsinaisesti lupaa itselleni mitään.
Pidän listaa sellaisista töistä jotka pitäisi tehdä mutta jotka eivät ole ihan jokapäiväisiä.
Kuukkelilla on sellainen gadgetti jossa on hyvä pitää kirjaa nistä.
Tällä hetkellä listalla on 19 hommaa jotka siis olen tavallaan "luvannut" tehdä.

En kuitenkaan elä listan mukaan vaan teen  mitä mieleen tulee ja mitkä asiat koen tärkeiksi.
Epämääräisin väliajoin käyn sitten tarkastamassa tekemättömien töiden listani ja ruksin pois tehdyt asiat ja lisäilen uusia, sellaisia jotka tulee mieleen.  Lista on ollut kasvamaan päin.

Jännää miten jotkut pienetkin asiat tuppaa jäämään tekemättä ja roikkuu listalla pitkät ajat kun taas on sellaisia isojakin hommia jotka tulee heti tehtyä kun ne tulee mieleen eivätkä siis pääse koskaan edes listalle.

Sitten on sellaisia hommia jotka usein käy mielessä mutta joita ei koskaan muista tehdä, eikä  panna listalle.  
Aina kun ne käy mielessä tulee mieleen että ensi kerralla kun päivitän kuukkelin tekemättömien töiden listaa kirjaan ne ylös, mutta koskaan ei muista.

Yksi sellainen asia mitä en ole koskaan muistanut laittaa muistilistale enkä koskaan tehdä on suihkuletkun uusiminen. Se on ollut mielessä jo monta vuotta. Tein sen sitten eilen.  Jostain syystä asia tuli mieleen kun olin kaupassa ja otin sen sieltä mukaani vaikka letku maksoi 8€ ja ajattelin että jostain harakiriliikkeestä sen saattaisi saada 4 €:lla. Kotiin päästyä muistin vieläkin asian ja ruuvasin letkun heti paikoilleen ja heitin vanhan roskiin niin ettei mitään uutta tai vanhaa letkua jäänyt unhoon minnekään laatikon pohjalle.

Useimmat listan asioista ovat tuollaisia pieniä, jotkut on ajankohtaan sidottuja, kuten nyt kevätruiskutus tai puutarhalannoitteen osto ja levitys. jotkut asiat voi roikkua listalla vuosikausia, kuten keittiön lattian päällystäminen muovimatolla tai keittiön tiskialtaan pistorasioiden ja työvalon laittaminen uusiksi.

Monet asiat muistuttaa itse itsestään koko ajan niin ettei niitä tarvitse laittaa ylös.  Sellaisia on vaikka kiveyksen korjaus uloko-oven edestä tai tuulikaapin valo-automaatin korjaus.

Ztara

Minneköhän laitoin sen edelliskertaisen astrologi Seppo Tanhuan kuukausiajatelman? Ei aavistustakaan. Mutta tällainen oli taas tupsahtanut sähköpostiin, ja tämän myötä on hyvä tehdä itselleen lupaus antaa itselleen lupa pitää itsestään huolta.

:sunny:  :)       Hyvää äitienpäivää kaikille äideille       :sunny:  :)


Osa 8

VETOVOIMAN LAKI
Millä eväillä hyvä käsikirjoitus luodaan? Tähänkin löytyy vastaus
vanhoista viisauksista ja vaikkapa Secret kirjasta / elokuvasta. Eräs
otsikko kuuluu: Tärkein tehtäväsi olet sinä itse!

Kohteletko juuri tällä hetkellä itseäsi sillä tavalla kuin toivoisit
muiden kohtelevan sinua? Huomaan tätä kirjoittaessani, että tämän osion
toteuttaminen tuottaa eniten ongelmia ainakin minulle. Ymmärrän kyllä,
että kohtelemalla itseäni liian ankarasti ja vaatimalla voimani ylittäviä
suorituksia, pysäytän oman kehitykseni. Silti joudun pinnistämään kaiken
tietoisuuteni, jotta antaisin enemmän lupaa hyvälle ololle ja elämästä
nauttimiselle. Vain tuon hyvän olon ja vapaudentunteen kautta annan
elämälle mahdollisuuden kehittyä päivä päivältä paremmaksi.

Jollet sinä anna itsellesi lupaa voida hyvin ja toimia voimavarojesi
suomissa rajoissa, viestität ympäristöllesi, että et ole yhtä tärkeä ja
arvokas kuin muut ja että et ansaitse parempaa. Koska kohtelet itse
itseäsi tällä tavalla, tulevat myös muut kohtelemaan sinua juuri samoin.
Sinun tulee siis alkaa kohdella itseäsi rakastavasti ja kunnioittavasti,
jolloin elämääsi alkaa tulvia ihmisiä ja asioita, jotka tekevät täsmälleen
samaa.

Mieti oikein tarkasti ja keskittyneesti, mitä kaikkea voit antaa itsellesi
juuri tässä tilanteessa ja seuraavan kuukauden aikana. Tallenna vaikka
kännykkääsi hälytys kerran päivässä, joka muistuttaa sinua päivittäin
huomaamaan menestyksesi kannalta tärkeimmän asian: Miten voit helpottaa
omaa oloasi juuri nyt? Mitä sinun tulee muuttaa elämässäsi, jotta se olisi
nautinnollisempaa tänään?

Antamalla itsellesi enemmän viestität, että sinulla on varaa siihen ja
kosmos vastaa antamalla sinulle vielä enemmän. Näin toimii vetovoiman
laki.

"Saadaksesi rakkautta... täytä itsesi rakkaudella, niin että sinusta tulee
magneetti" Charles Haanel kirjassa Secret.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä