Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Unelmista ja vähän muustakin

Aloittaja Tiistai, 05.05.08 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai

Jorinaa ketjussa,siirrän tänne pois häiritsemästä miittisuunnitteluja.

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

ps.
Päivän ajatus:
pelkissä unelmissa eläminen on kuulemma tulevaisuuden tärvelyä, sen ikääkuin elää jo etukäteen ja sitten mikään todellinen ei olekaan enää mitään sen rinnalla. Siksi pitää aina kiiruusti tehdä sitä mikä tuntuu oikealta.
Piti ihan miettiä tätä..

Voiko tuota yleispäteistää? Ei kaikilla ole mahdollisuutta toteuttaa unelmiaan, likimainkaan!  Esteitä on niin monenlaisia kuin on ihmisiäkin, alkaen vatsan täyteydestä siihen, että on vastuu muista ihmisistä eikä voi lähteä toteuttamaan omia unelmiaan.

Eikö sitten saisi edes unelmoida.. onko elämä muuten minkään arvoista niille, joilla menee kurjasti, jos eivät tietäisi että on olemassa jotain muutakin..  vaikka ei itse olekaan osallisena ... ja on aina pieni toivo jäljellä, että tapahtuisi ihme tai tjms... menee filosofian puolelle ja siksi siirsin tänne :)

Olenkin aina toteuttanut boldaamaani neuvoa yrittää tehdä sitä, mikä tuntuu oikealta. Onko ratkaisut sitten olleet oikeat.. onko edes olemassa oikeita ratkaisuja.. jokaisesta ratkaisusta seuraa asioita ja kaikki voi olla oikeita , eri tavalla :idea:

Tiistai

Paljon kysymyksiä, joihin ei ole vastauksia :roll:

Minä unelmoin siivoojasta. Olisi pitänyt totuttaa itsensä häneen jo ajat sitten, nyt tällä iällä on vaikea oppia uusille tavoille..   :?   Ja vilkutan sitten saman tien hyvää touko/kesäkuuta kaikikille.

PS.
pitäisi vielä ehkä mainita, että itse en tekisi mitään olennaista eri tavalla, jos saisi aloittaa alusta. No, ehka kaksvuotiaana en leikkisi kissojen kanssa .. ja ammatinvalintaa olisin ehkä harkinnut ..  :idea:

Tiistai  

Aakku

Siirretään sitten tämäkin lainaus ...

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"ps. KAIKKEEN voi vaikuttaa.

Ei voi :( - hyvin monet asiat ovat joko lakisääteisiä tai sitten mm. töissä pakollisia, eikä niihin voi tavis vaikuttaa yhtään millääntavoin.

Sanoisin, että se "kaikkeen vaikuttaminen" on pelkkä illuusio - ehkä itsestä tuntuu, että on vaikuttanut, vaikka asiat ovat edenneet omalla vääjäämättömällä painollaan :P ... Tietysti jos ajattelee, että haluan tehdä näin ja näin [joiden siis kuitenkin tietää tapahtuvan], tulee ehkä tunne, että on oikeasti vaikuttanut. Minä vain en osaa oikein psyykata itseäni tekemään ikäviä ja mielenkiinnottomia asioita ... "mä haluun tehdä tään paskaduunin" ... jep. Olen oikeassa [kuten aina ennenkin].

S

Näkisin näin että; lähes kaikkiin asioihin voi vaikuttaa mielessään omalla reagoinnillaan ja suhtautumisellaan. Eri asia sitten on pystyykö tiettyjä juttuja muuttamaan käytännössä aina mieleisekseen. Kun unohtaa sen mitä ei voi muuttaa, ja keskittyy siihen mihin on mahdollista vaikuttaa, niin silloin saa mielenrauhan.

Asiat kulkevat todellakin useinmiten omalla painollaan, sekä losksahtavat paikoilleen ikäänkuin itsestään. Turha hötkyily joskus vain pahentaa asioita. Unelmat, haaveet & toiveet taas ovat elämän suolaa, joka maustaa eloa sopivan maukkaaksi keitokseksi. Syntynyttä soppaa  hämmennellään, joko lusikalla tai sitten kauhalla, kukin makunsa ja kykyjensä mukaan.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Siirretään sitten tämäkin lainaus ...

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"ps. KAIKKEEN voi vaikuttaa.

Ei voi :( - hyvin monet asiat ovat joko lakisääteisiä tai sitten mm. töissä pakollisia, eikä niihin voi tavis vaikuttaa yhtään millääntavoin.

... jep. Olen oikeassa [kuten aina ennenkin].


AAAAKKUUU!   :x

Mitä? Lakiko estää outoja tekemästä ihan just ja vain sitä mitä ne haluu??

"Olen oikeassa" – no just!  :evil: ... ja tämäkin: yhtään millääntavoin. Helvetti! Ei kai ny tollei mihinkään vaikutetakaan. Kyllä sitä jotain pitää ollakin, tyhjällä (päällä ny ainaskaan) ei todellakaan mihinkään oo mitään vaikutusta.

Jos ei nyt ihan tosta vaan saada aikaseks sitä kolmatta (vai olisko se jo peräti neljäs?) maailmansotatilaa, niin kyllä sitä lukemattomiin asioihin voidaan vaikuttaa. Ihan yksin ei tieteskä, mutta kyllä porukalla tapahtuu!

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"


Voiko tuota yleispäteistää?

Tiistaki se kirjottaa niin erikoisesti, että olis ihan mukava kuulla kuinka hää haastaa... voi olla aika vinkeetä!

Aihe on kans sitte niin holja*, että tästähän sitä vielä juttua piisaa.

------------
*) "holja" on hämäläistä murretta ja tarkottaa jotenkin semmosta eli samaa ku mielenkiintoinen.

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"AAAAKKUUU!   :x

Mitä? Lakiko estää outoja tekemästä ihan just ja vain sitä mitä ne haluu??

No eihän laki sinällään ole mikään este - oudoille. Toisekseen lainrikkomisesta ei rangaista vaan kiinnijäämisestä :P

Lainaa"Olen oikeassa" – no just!  :evil: ... ja tämäkin: yhtään millääntavoin. Helvetti! Ei kai ny tollei mihinkään vaikutetakaan. Kyllä sitä jotain pitää ollakin, tyhjällä (päällä ny ainaskaan) ei todellakaan mihinkään oo mitään vaikutusta.

Saat uskoa, että on melko rasittavaa olla [lähes] aina oikeassa :roll:

LainaaJos ei nyt ihan tosta vaan saada aikaseks sitä kolmatta (vai olisko se jo peräti neljäs?) maailmansotatilaa, niin kyllä sitä lukemattomiin asioihin voidaan vaikuttaa. Ihan yksin ei tieteskä, mutta kyllä porukalla tapahtuu!

Emme me oudot pysty sitäkään järjestämään, emme edes porukalla ... ja jos sellainen krähinä joskus syttyy, emme myöskään pysty sitä estämään.

Myöskään pienempiin asioihin en pysty vaikuttamaan - haluaisin olla taiteilija, mutten osaa soittaa/laulaa - en osaa myöskään piirtää/maalata ... paitsi esim. lautaseinää, johon ei taiteellisuutta tarvita. Jotain pöhköjä juttuja ehkä osaisin kirjoittaa ... pitäisiköhän  vielä joskus kokeilla sitäkin ? Pitäisi tietysti ensin keksiä edes näennäisesti looginen juoni tai jotain ... Kerro sinä, miten saadaan [millainen prosessi ?] aikaiseksi kirja ... asiatekstiä pitää myös kesällä [plääh] kirjoittaa, mutta on mitä ilmeisimmin pakko ripotella sekaan jotain häröilyjäkin, vaikka noin [varoittavina] esimerkkeinä.

Kuten S sanoi niin ylipäätään asiat vain etenevät omalla painollaan [ne, joilla on päätäntävalta, määräävät tahdin ja suunnan] ja tavallinen ihminen voi vain vaikuttaa siihen, että hyväksyykö muutokset [vältän sanaa uudistukset, koska suuri osa "uudistuksista" on taantumaa - ainakin omien kokemusteni mukaan ... päätäntävaltaiset ovat vieraantuneet todellisuudesta ja pelkillä upeilla ( :lol: ) visioilla ei pitkälle pötkitä.], jolloin ehkä syntyy sellainen mielikuva, että on itse ohjaillut elämänsä suuntaa :lol: , meinaan että jos hyväksyy mukisematta ne "uudistukset"...

Indigo

Tulen myöhemmin tänne keskustelemaan, nyt vaikutan siihen, että en tuntisi kuolevani juuri nälkään ja menen syömään. Sitten vaaleanpunaisia leivoksia. Saa onnitella jos ei millään malta olla onnittelematta... huokaus... 49 vuotta idealismia tuli täyteen.

:)

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Tulen myöhemmin tänne keskustelemaan, nyt vaikutan siihen, että en tuntisi kuolevani juuri nälkään ja menen syömään. Sitten vaaleanpunaisia leivoksia. Saa onnitella jos ei millään malta olla onnittelematta... huokaus... 49 vuotta idealismia tuli täyteen.

:)

Indigo

Paljon onnea syntymäpäivänne, Lady Indigo, johdosta !

Kas tässä ideaaleja kukkaisia teitillen :



Indigo

jaah, Aakku.. en malta olla tähän vielä pikaisesti lisäämättä... ehkä sitten onkin niin, että sitä vaikutusmahdollisuusvaltaa annetaankin vain vakiomäärä, minä olen saanut sitä niin paljon, että sinulle ei jäänyt mitään?

:D

Indis

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä