Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Unelmista ja vähän muustakin

Aloittaja Tiistai, 05.05.08 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tiistai

Minun suurin unelma on niin iso, ettei itse isäjumalakaan ilmeisesti pysty sitä toteuttamaan, maailmanrauha.
Tässä vapaa-aikanani näpertelen riippusiltoja, anonyymisti .. kun olen huomannut muutaman muunkin sitä yrittävän...

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Mutta eihän se sitä tarkoita, että jaksaisin itsekään vain iloita, monasti olen ihan hemmetin masentunut ja siihen ei tunnu auttavan oikein yhtään mikään, mutta ero Aakun mielipiteeseen on siinä, että USKON aina asioille voitavan tehdä jotain muutoksia; niinpä kun olen aikani rypenyt itsesäälissä alan taas tehdä listaa muutettavista asioista ja  - sitten vain muutan niitä.

Ei tehdä tästä mitään uskonasiaa - saa sitä uskoa voivansa tehdä vaikka mitä :lol: , mutta noin käytännössä se on mahdotonta. Itsesäälissä ei tarvitse rypeä, vaan on yksinkertaisesti kyettävä erottamaan pikkuasiat [joihin voi jopa vaikuttaa] "isoista" asioista [joihin yleensä ei voi vaikuttaa yhtään mitenkään] ja hyväksyttävä nämä sinällään tylyt tosiasiat. Tämä lause, hieman toisessa muodossa, sisältyy sinällään nk. AA:n tyyneysrukoukseen :D

Jumala,

Anna minulle tyyneys hyväksyä asiat joita en voi muuttaa,

Rohkeus muuttaa ne jotka voin,

Ja viisaus erottaa nämä kaksi toisistaan.


Lainaa:roll:   usein teen kyllä kaikenlaista päätöntäkin ja epäonnistunkin, mutta ainakin yritän. Monasti niistä epäonnistumisista juuri on seurannut kaikki hyvä mitä elämääni on tullut.
Kuinka siis voisi etukäteen tietää mikä on oikein?

Päättömyyksien tekemisessä yleensä juuri epäonnistuu, muttei se haittaa kun asian tietää jo etukäteen ja toisekseen päättömyyksien tekeminen ajoittain on hemmetin hauskaa ... vaikka siis asiat menevät muuten päin helvettiä :P

LainaaTottakai muidenkin ihmisten elämästä pitää välittää ja huolehtia; kuka nyt pystyisi nauttimaan unelmien toteuttamisesta joilla aiheuttaa vahinkoa ja tuskaa muille ihmisille. Unelmatkin pitäisi siis harkita tarkkaan, ne katsos saattavat toteutua ennemmin kuin huomaakaan.

Indigo

Jospa alankin kolkoksi kyynikoksi, joka ei piittaa toisista, vaan käyttää heitä härskisti hyväkseen monin eri tavoin :D ... no emmie tosissaan, tiijäthän sie tyttö soma :P

Tai hitostako sitä tulevaisuudestaan tietää - se tulee, mitä tulee ... ja siihenhän minä en voi mitenkään vaikuttaa :roll:

S

En muuten täysin allekirjoita väitettä, etteikö isoihinkin asioihin pysty elämässään vaikuttamaan, ei vaan pelkästään niihin pieniin. Tietysti nämäkin määritelmät ovat aina niitä veteen piirrettyjä subjektiivisia viivoja ja suhteellisia havaintoja muutenkin. Joillekin joku 'iso juttu' voi olla täysin merkityksetön tavoiteltava, kun taas jonkun määrittelemä mitätön asia saattaa muodostua merkittäväksi vedenjakajaksi omassa elämässä. Kaikki riippuu siitä minkä arvon asioille antaa, miten niihin reagoi ja millaiset käsitykset sekä mielleyhtymät niistä tietoisuudessaan muodostaa.

Toiset pohjustavat elämänsä ulkopuolisten voimien haltuun, ja uskovat vankasti että korkeimmat voimat, tai uskomukseen perustuvat 'kohtalon kortit' määräävät suunnan, tai pelastavat pinteestä. Jotkut taas perustavat elämänkatsomuksensa vankkaan älylliseen tietämykseen ja kokemuksellisuuteen. Rationaalisuus ja mielikuvitelmat voivat kyllä kernaasti lyödä kättä keskenään, ja unelmat haaveineenkin saavat näin tuulta alleen, kun antaa vain luovan mielikuvituksensa liidellä vapaasti omiin svääreihinsä ajatusten siivin.

- Utopistisimmatkin toiveet toteutuvat ainakin unissa; jos ei sitten jossakin muunnetussa muodossa arkisen aherruksen keskellä, sekä päivämaailman ahtaissa kiemuroissa käyskennellessään. Unelmointi onkin monille haaveilijoille elämän suola ja toiveajattelu sen pikantti mauste. Todellisuus ja fantasiat sekoittuvat näin iloisesti, ja saavat joskus aikaan myös kunnon sävärit. Mitä elämältä muuta voi toivoa...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "S"Eiköhän täällä olla asianmukaisesti keskustelemassa, eikä niinkään treffejä järkkäilemässä. Yritän ainakin itse pysyä kohtuullisessa mielessä asiassa, vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Yksityiset unelmani & haaveeni jätän kuitenkin omaan tietooni, enkä niitä levittele harkitsemattomasti pitkin foorumia. Mutta kukin toimii tyylillään, ei siinä sen kummempaa eikä ihmeellisempää!

Ohoh, olen aika hämmästynyt  :o ! Ymmärsitköhän nyt jotain hiukka väärin?! Kyse oli vain lupaamani kaljan tarjoamisesta tuttujen ihmisten kesken, monen vuoden ajalta. Pikemminkin vitsin heitosta, mutta kyllä minä sen kaljankin olisin tarjonnut., lähekkäin kun asutaan ...en minä nyt tätä asiaa kyllä ihan unelmieni joukkoon laskenut vaikka olisikin ollut hauska nähdä.
No jukra, olipas tämä... näköjään koskaan ei tiedä miten eritavoin ihmiset suhtautuvat kuin itse, olen kuin puulla päähän kolautettu... enhän minä nyt mitään treffejä ehdotellut

oivoi..

Indigo

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Ai niin. Skorppis ei näköjään aiokaan vastata minulle lähteekö kaljalle Telakalle jonain perjantaina?
No ainakin yritin.

Indigo

Heh, yrititkö ihan varmana oikeeta henkilöö...   :D

Vai ei mitään treffejä, joo joo.    :roll:

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Indigo

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Ai niin. Skorppis ei näköjään aiokaan vastata minulle lähteekö kaljalle Telakalle jonain perjantaina?
No ainakin yritin.

Indigo

Heh, yrititkö ihan varmana oikeeta henkilöö...   :D
.

En tiedä. Olen ihan hämmästynyt. ! Jospa kysymys onkin ihan väärästä ihmisestä, olen luullut monta vuotta toiseksi?
En minä sinuun häntä ainakaan sekoittanut :) , sinusta ei voi erehtyä ..... eihän?  :shock:  Sinä olet se jolla on pitkä parta ja kuuluisat saappaat ja kirjoittelet sillointällöin kirjoja. :)

Indigo

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "se"

Vai ei mitään treffejä, joo joo.    :roll:

.

joo joo, ei niin. Katsos, Suokkis, naiset jakavat miehet noin kahteen ryhmään, on niitä "vaarallisen kiinnostavia" joiden kanssa mennään treffeille joille ei koskaan ehdoteta treffeille menemistä. Ja sitten on niitä "vaarattomia", sellaisia jotka luetaan ystävien ja muuten vain mukavien ihmisten joukkoon ja joiden kanssa voi ehdottaa menevänsä vaikka kaljalle. Tai joille voi antaa ylimääräisiä teatterilippuja... olis muuten viimeiset esitykset taas menossa.  :)

Indigo

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Tulen myöhemmin tänne keskustelemaan, nyt vaikutan siihen, että en tuntisi kuolevani juuri nälkään ja menen syömään. Sitten vaaleanpunaisia leivoksia. Saa onnitella jos ei millään malta olla onnittelematta... huokaus... 49 vuotta idealismia tuli täyteen.

:)

Indigo

En huomannutkaan tätä aiemmin.

Myöhästyneet onnittelut :flower:


S

Kiinnostavaa tässä kaikessa on myös se, että ne unelmien ja haavekuvien sankarit/sankarittaret ovat usein märkien päiväunien kohteena, vaikka eivät olisikaan luonnossa aivan sitä miksi ne on mielessään kuvitellut. Joskus ovat aivan päinvastaisia, tai jopa hämmästyksekseen vieläkin mystisempiä, maagisempia, tai lumoavampia kuin kuvitelmat antavat ymmärtää.

Jos illuusiot ja haavekuvat jostain syystä karisevat, niin lumouskin saattaa haihtua. Jos taas salaperäisyyden utuinen verho häilyy sitkeästi kohteen yllä, se voi kehittää jopa 'jumalallisen' sädekehän tämän ympärille. Objektina oleminen taas ei aina ole kovinkaan imartelevaa tai mairittelevaa. Joskus se voi käydä ajan myötä myös rasitteeksi, jos hännystelijöitä on joka kulmalla kärkkymässä.

Mutta eiköhän mukautuva sekä sopeutuva unelmien kohde osaa mahdollisella viisaudellaan, älykkyydellään & järkevyydellään, sekä viime kädessä kokemuksellaan hybridisoitua tilanteiden, tai olosuhteiden mukaan ja suhtautua erilaisin lähestymisyrityksiin viileän rauhallisesti. Leikkimieltäkin toki tarvitaan, sillä liian tiukkapipoinen meininki ei ole kenellekään eduksi.

- Tämä siis pienenä kärjekkäänä piikkinä, näin Tietäjän näkökulmasta tarkennettuna, jos nyt joku sattumalta sitten omasta mielestään erehtyi kyseisestä henkilöstä. Mutta siitä vaan asianmukaisia kicksejä & fiksaatioita kehittelemään, ei se ole kiellettyä näissäkään kuvioissa!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä