Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kirjoja

Aloittaja Bongaaja, 12.06.08 - klo:04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

Ai ruokaöljykin vois käydä liukasteena. OK!

Aladoobi sano faktan tästä Reichin orgasmilaitteesta, joka vaipui unhoon heti synnyttyään.. Mut Hawkwind teki siitä hienon rock-biisin "Orgone Accumulator" viel 70-luvul. (Nuorille: Hawkwind on Motörheadin edeltäjä :D)
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi


  Hienoa Ave, jotakin Wilhelm Reichista on jäänyt jälkipolville perinnöksi. - Mun kädet ei oo pienet, mutta siloiset nahkan puolesta. - Tää johtuu siitä, että olen ollut laboratoriotyössä enkä metsurina tai betoniraudottajana.
Wilhelm Reich uskoi siihen, että on olemassa aivan erillistä 'seksuaalienergiaa' ja hän jopa löysi mikroskoopin avulla 'orgonijyväsiä' näytteistä, joihin oli kertynyt paljon orgoni-energiaa. Näissä kaapeissa istuttiin keräämässä orgoni-energiaa. - Reichin mukaan monet psyyken häiriöt ja ahdistukset johtuivat puutteellisesta kyvystä saada orgasmi (hän oli siis psykiatri). Wilhelm eli aikana, jolloin vielä huimat seikkailut teorioitten maailmassa olivat mahdollisia.

http://www.zephyrtechnology.com/ORGONE_ENERGY/orgone_energy.html
Näin on näppylät, siten on sienet

AveLazio

Aladoobi, mistä tutustuit Reichiin? Minä vasta Hawkwindin biisistä.
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi

Kouluaikoina lukiossa harrastettiin näitä saksalais-itävaltalais-juutalaisia ajattelijoita kuten Sigmund Freudia, Erich Frommia, Carl Jungia (sveitsiläinen) ja mitä niitä olikaan. William Reich kuului mukaan näihin 'entisaikojen suuriin' nimiin. Reichista ei vaan tahtonut saada selvää mistään kirjasta, joten se jäi vaivaamaan pitkäksi aikaa. - Mulla pitäisi olla kirjastossa yksi Reichin pokkarikirja, missä on hänen ottamiaan valokuvia 'orgonijyväsistä'. Reichin opit olivat 'vaarallisia harhaoppeja'.
   Nyt psykologia on kehittynyt aivan toiseen suuntaan pois tästä 'syvyyspsykologiasta' kohti kognitiivista tiedettä, jossa psykologiset ilmiöt paikallistetaan hermostoa koskevien tietojen kanssa. Pois orgiastisesta dionyysisestä elämänhurma-tieteestä kohti asiallista faktoja keräilevää, neutraalin tuntuista aristoteelistä tiedettä. Tätä kait kutsuttiin Nietzschen typologiassa 'apollooniseksi' tieteeksi.



Näin on näppylät, siten on sienet

aladoobi

Tämä kaikki lopulta kallistuu uuden suomennoksen puoleen. Adorno & Horkheimer: "Valistuksen dialektiikka".

LainaaOmassa itsessä olevan luonnon pelkääminen ei ole fasistien yksinoikeus. Se vaivaa modernia ihmistä, tai ainakin modernia miestä, kaikkialla.

Paljastuuko miehen syvempi luonto sodassa? Paljastuuko se väkivallantekojen kautta?

Näin on näppylät, siten on sienet


AveLazio

Aladoobi, olet siis syväperehtynyt Reichiin. Kumarran ja kunnioitan. Ave!
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi

 Katso ihmeessä tämä oheinen video Reichista:


http://www.youtube.com/watch?v=sPV-JExUPns

http://www.youtube.com/watch?v=LFgqkDCoAag

Reichiin on uskottu intohimoisesti, häntä on pidetty nerona. Hänen kirjansa määrättiin poltettaviksi new Yorkissa ja hän kuoli itse vankilassa. Mutta yhtä kaikki, Reich on sitä samaa saksalais-itävaltalais-juutalaista tiedemiesjoukkoa, luen siihen myös Frankfurtin koulukunnan Adornon ja Horkheimerin. - Mun roolini on olla vain Reichin selittäjänä. Reich kumminkin kiinnostaa ihmisiä erikoisena 'brändinä', joka modernina aikana on saanut päälleen tieteen luopion ja noitatohtorin maineen. - Sopii hyvin juuri tuo Dianooran Wienin vierailu tähän aiheeseen.
Näin on näppylät, siten on sienet

AveLazio

Jawohl, Aladoobi. Hyvän videolinkin laitoit. Kiitos. Ja Dianora juuri oli siellä, jep. Tunnetko Hawkwindin ylistyslaulun Reichille? Se on hieno. Mut unohtunut kuten Reich...
Ave!
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi


 

AVE IMPERATOR, MORITURI TE SALUTANT.
Näin on näppylät, siten on sienet

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä