Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Toivotamme ja kiittelemme

Aloittaja Amanda, 17.06.08 - klo:12:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paha setä

Lainaus käyttäjältä: "ville"juhannusta vaan. Milloin se muuten on?

Jonkinmoista juhannuksen piraattikopiota vietetään tänä viikonloppuna kun taas Oikea Juhannus on 24.6.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Paha setä"

"Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat, ja joutuvat ne vuodet jotka eivät sinua miellytä. Ennenkuin auringon valo, kuu ja tähdet himmenevät ja sadetta seuraavat yhä uudet pilvet."


Kiitos, hienovaraisesta muistutuksesta!

Tiistai-muori

Paha setä

Jatkanpa, siltä varalta ettette muistaneet lukea sitä:

Silloin talon vartijat vapisevat,
soturit painuvat kumaraan
ja jauhajanaiset, vähiin käyneet
ovat jouten.
Ikkunoista kurkistelijat jäävät pimeään,
kadun kaksoisportit suljetaan,
myllyn ääni heikkenee
ja ohenee linnunlaulun kaltaiseksi
ja laulun kaikki kaiut vaimenevat.

Silloin myös pelätään mäkiä
ja tie on täynnä kauhuja.

Mantelipuu kukkii
ja heinäsirkka ahmii vatsansa täyteen
ja kapriksen nuput puhkeavat
mutta ihminen menee iäiseen majaansa
ja valittajat kiertävät kujia.

Muista Luojaasi nuoruudessasi,
ennenkuin hopealanka katkeaa
ja kultamalja särkyy,
ennenkuin vesiastia rikkoutuu lähteellä
ja ammennuspyörä putoaa särkyneenä kaivoon.

Tomu palaa maahan,
josta se on tullut.
Henki palaa Jumalan tykö,
joka sen on antanut.

Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja,
tämä kaikki on turhuutta.


En osaa itsekään tätä sen sattuvammin sanoa. Kauneimmat Raamatunjakeet, mielestäni ovat.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Tiistai

Kaunista.. mutta turhan negatiivista :)

LainaaTurhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja,
tämä kaikki on turhuutta.

Mutta joku tarkoitus kai meillä täällä on..  :roll:
.. onko eläimillä sielua.. tai voikukilla?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Mutta joku tarkoitus kai meillä täällä on..  :roll:

Juhannusvieraistamme miespuolinen määritteli ihmisen olemassaolon tarkoituksen ... olemme vain itikoiden ruokaa ! Itseäni eivät itikat ja niiden pistot haittaa, kun en edes huomaa jos vaikka otsasta imeskelevät verta ja hyvä niin - ei tarvitse huiskia, eikä ruuttailla iholle myrkkyjä.

Lainaa.. onko eläimillä sielua.. tai voikukilla?

Jos kerran sieluilemaan aletaan, niin sitten - tasapuolisuuden nimissä - myös kasveilla ja eläimillä pitää olla sielu. Tämän vuoksi - varmistellakseni mahdollisen [tosin epäilen syvästi] oman sieluni pyhittymistä - olen pitänyt huolta mm. siileistä, mökkirannan sorsista yms. vesilinnuista, sekä naapurin koirasta [palauttanut sen kotiin ko. otuksen karattua].


Tiistai

Jos ne purevat mutteivat haittaa niin olet kehittänyt niille immuniteetin.

Vinkki, jonka kerran sain saksalaiselta hammaslääkäriltäni, oli käynyt  sinä kesänä Lapissa : syö  B-vitamiineja! Itikat eivät tykkää sen hajusta iholla  :idea:

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Jos ne purevat mutteivat haittaa niin olet kehittänyt niille immuniteetin.

Ilmeisesti olen :) kun eivät haittaa ...

LainaaVinkki, jonka kerran sain saksalaiselta hammaslääkäriltäni, oli käynyt  sinä kesänä Lapissa : syö  B-vitamiineja! Itikat eivät tykkää sen hajusta iholla  :idea:

Tuota voisi kokeilla - epäilyttää vaan, että tuleeko minusta sitten joku b-sarjalainen ?! Sellaista olen joskus miettinyt, että jos ihminen juo runsaasti viinaa ja itikat tulevat imeksimään verta, niin tulevatko itikat myös känniin - kokemuksesta tiedän, että viinaa juova ihminen tulee kyllä ...

S

Itsellänikin on jonkinasteinen immuniteetti ja sietokyky hyönteisille. Eivät näköjään edes uskalla yrittää verenimemistä, sillä vaistoavat ilmeisesti jo kaukaa suonissani virtaavan veret seisauttavan myrkyllisyyden, vaikka ei olisi sitä 'itseäänkään' veressä. Myöskään mitään ihme tököttejä hyönteisten seurassa ei tarvita, sillä pelkkä ilmestyminen maisemiin riittää, niin hyönteisetkin kaikkoavat kuin taivaan tuuliin...  

Yhteiselo sujuukin melko kitkattomasti, eikä tarvitse huitoa myöskään muitakaan eläväisiä loitommalle, sillä ne kiertävät jo kaukaa ns. 'magneettisen sädekehäni'. Metsän elävät kunnioittavat mitä luultavammin jylhää läsnäoloani, tai sitten pelkäävät kuollakseen tappavan murhaavaa olemustani. Oma etunsa tietenkin siinäkin... tosin en kyllä tekisi tosi paikankaan tullen pahaa edes kärpäselle...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Paha setä"Jatkanpa, siltä varalta ettette muistaneet lukea sitä:

Mantelipuu kukkii
ja heinäsirkka ahmii vatsansa täyteen
ja kapriksen nuput puhkeavat

Enpäs muista lukeneeni tuota enkä koskaan ole edes kuunnellut saarnastuolista tai muustakaan mediasta.

Aikanaan kun luin raamattua läpi (niinkuin romaania luetaan) niin hyppäsin kai nuo kohdat yli joista en silloin ymmärtänyt.  Tuohan on siis runoutta ja sitä kieltä olen vasta vanhempana oppinut vähän ymmärtämään, nuorena en tajunnut yhtään.

Mutta mahtavaa kirjallisuutta tuo on.  Tämä hakkaa jopa Mika Waltarin runot jotka on minusta parhaita niistä joista jotain olen ymmärtänyt ja jopa Herman Hessen Arosudessa esitetty susiruno on tästä huonompi.

En minä Eino Leinoa enkä Pentti Saarikoskea tai Anna Ahmatovaa vieläkään tajua, ei senpuoleen. Niin ettei nämä minun mielipiteeni runoudesta paljon paina eikä niistä tartte sen kummemmin välittää, kunhan tassä itsekseni vain jotain höpisen aikani kuluksi.

------------------------
Muuten hyvää kesänjatkoa kaikille oudoille. Teillä sitä on ollut intoa porista keskenänne vaikka minä en ole ollut täällä teidän ilonanne. Tai kenties olisinkin ollut vain riesa ja ilonpilaja.  8)


Minulla on ollut vähän kiire kesä kun olen on ollut kaikenlaista askarta ja olen asunut asuntovaunussa enkä ole saanut nettiyhteyttä toimimaan kännykällä sillä paikkakunnalla missä vaunu sijaitsee. vaikka olen kyllä maksanut nettiyhteydestä

Viimevikkot onkin sitten tullut kierrettyä Keskieurooppaa autolla.  En tietenkään lähtenyt vetämään vaunua sinne mootoriteille ja surkaupunkien vilinään ja pikkukaupunkien ja isompien kaupunkien historiallisten keskusten ahtaille kujille.

Kyllä täytyy taas todeta niinkuin ennenkin että Saksa on mielimaani Euroopassa Kreikan ohella.  En voi mitään sille että Saksa miellyttää silmää eikä saksalaisissa ihmisissäkään mitään vikaa ole.  Samanlaisilta ne näyttää melkein kuin suomalaiset, vaikka on siellä niitä vähn erinäköisiäkin, muistaakseni ne on jotain alppirotua, kansakouluajoilta muistelen tuota määritelmää.  Turkkilaisia en monta nähnyt vaikka niitä pitäisi olla maassa monta miljoonaa, tunen kyllä turkkilaisen kun sellaisen näen.  Melkein enemmän näytti olevan sellaista Aasiasta peräisin olevaa porukkaa jotka oli enemmänkin kiinalaisen näköisiä.

-----------------

Mutta minä tässä taas kirjoittelen vaikka mitä turhanpäiväistä löpinää, vaikka runoa en osaakkaan rustata.

Toivottavasti ennätän tässä lähiaikoina kirjoittelemaan vähän enemmänkin, katsotaan miten käy.  Hommia olis kyllä vaikka miten paljon muitakin, mutta on tämä kirjoittaminen sentään aika mukavaa, olin jo melkein unohtanut miten kirjoitetaan.


Kesäterveisin
Alien Weird

Tiistai

LainaaMuuten hyvää kesänjatkoa kaikille oudoille. Teillä sitä on ollut intoa porista keskenänne vaikka minä en ole ollut täällä teidän ilonanne. Tai kenties olisinkin ollut vain riesa ja ilonpilaja.

Täällä se Allu taas (muka) höpisee :D  
On käynyt toisenkin kerran mielessä, että missähän luuraa... asuntovaunun kyllä muistin ja siinähän se selitys.

Minä muuten aina unelmoin asuntovaunusta kun jälkikasvu oli vielä pieni. Ukko ei tykkää ajaa sillä, edes vuokrasellaisella, mieluummin etsittiin maaseudulta halpoja hotelleja.. niitä, joita Saksassa kutsutaan Hotel Garni. Useinmiten joku leskirouva tai eläkeläinen pariskunta niitä ylläpitää minimaalisella henkilökunnalla. Muutama huone ja aamiaisravintola-  kotoinen ilmapiiri.

Viimeksi muistan sellaisen (Bonnin lähellä, oli pikkujutttu sairaalassa mulla ja perhe majoittui siihen pariksi päiväksi). Leskirouva teki yksin kaiken työn.. oli vasta laitettu lasinen ulkoterassikin. Tuli raekuuro ja Wolkenbruch aamiaisen aikaan ja vesi alkoi valumaan sisälle! Meidan teinipojat auttoivat tätiä lakaisemaan vettä takaisin ulos. Huolimatonta työtä nikkareilta  :evil:  

Ihan alkuun ostettiin joka reissulla isohko teltta Saksaan saapuessa, sieltä jatkettiin laivoilla pohjoista kohti. On jäänyt mukavia muistoja leirialueilta Ruotsissa ja Ruissalossa. Ja joka kesä se oli myytävä suomalaisille sukulaisille :P  Suomessa kun ne teltat oli silloin "tylsiä"..



Kuka aloittaa runoketjun tänne??

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä