Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Luontopolku

Aloittaja Tiistai, 17.06.08 - klo:15:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ztara

Minä ajoin oravan yli muutama päivä sitten. Yhden kissankin jo olen kuoliaaksi tänä vuonna ajanut. Kurjaa :'(
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Eugen

"Aye, caramba!"

S

Itse olen pikemminkin pelastanut luonnonvaraisia eläimiä pulasta. Yhden oravankin olen kerran päästänyt pinteestä, kun oli puuhun sidotun purtilon naru tarttunut jalkaan. Yhtään villielukkaa en ole kuitenkaan eläissäni 'joutunut' tappamaan. Koirakamulleni olen vuosia sitten järjestänyt eläinlääkärin toimesta armopiikin, kun elinpäivät olivat tulleet täyteen.

- Liikenteessä kuolee kuitenkin joka hetki eläimiä, koska ne eivät osaa varoa autoja, eivätkä autoilijatkaan pysty aina ennakoimaan eteen tulevia vaaratilanteita. Näille onnettomuuksille ei aina voi mitään, sillä autot kuuluvat 'valitettavasti' maanteille, eivätkä eläimet sinne ikävä kyllä kuulu - vaikka eksyvätkin sinne tavan takaa...
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Niin, kun ne maantiet kuuluvat metsiin, soille, menevät järvien ylitse ja alitse. Maanteitä pitää olla, eläimistä ja muista ötököistä ei oo niin välii.    :P




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Voihan sen asian noinkin ajatella. Ihmiset ovat kuitenkin maantiet omassa kaikkivoipuudessaan luoneet, joten he katsovat oikeudekseen myös käyttää niitä haluammallaan tavalla. Ihmisluonto kuvittelee näin olevansa vahvempi & määräävämpi kuin luonnonvoimat, eli nousevansa myös kaiken olevaisen yläpuolelle...
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


Ztara

Lainaus käyttäjältä: Eugen - 13.10.08 - klo:13:57
Kortti pois tollasilta!  >:(

Älä  :'(. En voinut yhtikäs mitään tehdä, kun jonossa ajoin kahdeksaakymppiä ja kissa päätti lähteä tien yli. Itkin tietysti siellä autossa hulluna ja mihinkään en päässyt siitä tilanteesta. Oravan takia ei kyllä kannata ojaan ajaa...niinkuin se bussi tässä just lähiaikoina teki. Mutta kamala tunne on ajaa eläimen yli  :'(.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Stara - 13.10.08 - klo:15:53Älä  :'(. En voinut yhtikäs mitään tehdä, kun jonossa ajoin kahdeksaakymppiä ja kissa päätti lähteä tien yli. Itkin tietysti siellä autossa hulluna ja mihinkään en päässyt siitä tilanteesta. Oravan takia ei kyllä kannata ojaan ajaa...niinkuin se bussi tässä just lähiaikoina teki. Mutta kamala tunne on ajaa eläimen yli  :'(.

Kamalampaa on kai ajaa ihmisen yli - eläimen rynnätessä tielle, yleissääntö on : älä jarruta ... no jaa, hirvi on vähän eri juttu ... Voi menettää auton hallinnan ja sehän on vain eläin ! Niitä piisaa...

En tunnusta.

THL tiedottaa

AN MENNÄ VAAN, SEHÄN ON VAAN PYÖRÄILIJÄ!


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Ja niitähän piisaa; pyöräilijöitä, niinkuin autoilijoitakin - kuin myös eläimiäkin joka lähtöön. Ihmisten & eläinten yhteiselo ei ole aina mutkatonta, kun kummatkin osapuolet kulkevat omia teitään & polkujaan, sekä ajavat tilanteen vaatiessa myöskin omia etujaan. Monesti osutaan myös samalle reitille, ja törmäyskursseilta ei voi välttyä. Erilaiset yhteentörmäykset ovat siis väistämättömiä, sekä toisinaan ikävänpuoleista arkipäivää puolin sekä toisin!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Kerronpa eräästä polkupyörän ja villieläimen kohtaamisesta.

Tässä pari vuotta sitten olin ajelulla pyörälläni Ruoveden takametsissä. No, en minä siellä metsässä ajanut, vaan sellaista kuhmuraista metsäautotietä, tietysti!

Sieltä metsästä loikkasi tielle eteeni joku otus. Katos, ilveshän se siihen tupsasti. Se mennä jolkotti edelläni siinä pitkän matkaa. Välillä vilkaisi taakseen, että mikä siellä välillä osuu töpöhäntään. Siinä sitä mentiin pitkät matkat peräkanaa, ilves edellä, minä perässä pyörineni.

Kerron sitten tuota tuoreemmasta karhujutusta sitten vähän myöhemmin...




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä