Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Palataan lapsuuteen.. :)

Aloittaja Amanda, 07.04.13 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Amanda

No niin, onhan se nähty ennenkin, ettei vakavat aiheet tahdo menestyä Outomaalla. Tullut joskus pohdittua tuota.. onko kansalaiset niin herkkiä, että näitä mietitään RL tarpeeksi ja tänne tullaan vaan rentoutumaan, jos siltä RL pohtimiselta enää osataan!

Aloitetaan Elviksellä. Tämä levy on ainut tiedettävästi säilynyt kappale hänen ensimmäisestä myyntiin tehdystä levytyksestään, se huutokaupattiin Irlannissa äskettäin. Ällistyttävän halvalla meni, € 65.000 ..


http://www.youtube.com/watch?v=ybZz3xa9VPs

risto

#1
.
Miten se mieli sitte meneekin sinne lapsuuteen. Tosin Elvis ei kuulunut minun lapsuuteen eikä nuoruuteen.

valkovuokot muutes katoaa kesäkuun alussa mutta ei se menoa haittaa.

Hyvää tässä musassa on se että nuorena sai todella lähikontaktin tanssilavalla.

Ajankohtainen musa:


http://www.youtube.com/watch?v=0JedF2bK3qM


Amanda


Hyvä, jos oltiin jo olemassa. En minäkään lapsena kuunnellut, mutta tuo Mama on jotenkin vanha tuttu.. varmaan sitä soiteltiin vuosikymmeniä. Elvis, the King.  Yhtä suosittu kuin ennenkin.. mitähän ajattelee siellä pilvenreunalla istuessaan, kun näkee ne tuhannet Elvis-kopiot Las Vegasissa, kuulemma kuuluvat kalustoon tällä väliä.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 09.04.13 - klo:10:04
'
Ei ole juuri muita ajatuksia tänä aamuna, paitsi, ettei käy opettajat kateeksi. Me sentään oltiin kilttejä ja vielä niiattiin kansakoulussa.. ihan huvittava ajatus nyt!

Niin oltiin, liian kilttejä. Opettajat olivatkin sitten hirviöitä, kun mitään pelotetta ei ollut. Opettajalla oli tapana vierailla syksyisin vuorotellen kaikkien oppilaiden kotona, siis ekaluokkalaisten. Luokassa hän sitten kertoi, miten huonosti oppilaat olivat kotona käyttäytyneet... Kaksi huonoryhtistä tyttöä joutuivat istumaan luokassa metrin mitta niskassa puseron alla, jotta ryhti pysyi suorana. Toiset hiukan naureskelivat. Näitä juttuja riittäisi vaikka kuinka paljon.


Amanda



Miksi niitä opettajia niin.. ei nyt pelätty, mutta kyllä kunnioitettiin?
Johtui varmaan lasten luonteesta, suomalaisten ujoudesta.. ja että me ainakin maalla oltiin puolivillejä opettelemassa ihmisiksi, ihan kuin ne 7 veljestä  ;D

Nyt kun muistelen, niin ei ollut yhtään tapausta, jossa koululainen olisi ollut röyhkeä opettajalle luokassa, vaikka kaikista ei tietenkään tykätty.. kaikilla oli lempinimiä ..
Tietenkin: se oli huonojen arvosanojen pelkoa!!

Amanda

#6
Exmerkiksellähän oli ronskit opettajat,, meillä ne eivät käyneet kotona, mutta vanhemmat kyllä koululla.

Kansakoulussa mulla oli 2., 3. ja 4. luokka yhdessä luokkahuoneessa, yksi opettaja. Pariskunta asui koulun yläkerrassa. Eka luokkaa varten oli vuokrattu sali naapurimaalaistalosta.  NYT muistin yhden asian!

Eka luokan kävin Kaarinassa ja muistan, miten isä osti Turussa minulle nätin tummansinisen huopakankaisen merimiestakin, siinä oli kiiltävät napit ja hihassa ankkuri. Opettajan tytär varasti sen  :o .. piti antaa takaisin. Päteekö tässä, että suutarin lapset kulkee paljasjaloin.
Seuraavalla vuonna saatiin nuori poikamies, joka kehui minun jättiläiskuvaani. Kaikkea sitä jääkin mieleen.. Olin ainoana luokalla piirtänyt jättiläisen viereen talon, joka oli pieni sen vierellä. Seuraavalla luokalla muutti taas pariskunta yläkertaan. Toisessa luokkahuoneessa oli seuraavat 3 luokkaa, enempää niitä ei siinä koulussa ollutkaan.

Posiella

Minä en ole palannut ihan lapsuuteen tämän kevään aikana, vaan siirtynyt nuoruuteen vuonna 2013. Olen kaiken päivää kaksikymppisten seurassa, alan käyttää nykytekniikkaa jo ihan kohtuullisen hyvin, käytän tabletin toimintoja. Ja nyt en puhu teidän lääkityksestä.Osaan moodlet ja web-oodit, nellit ja kuvakaappaukset, facebookissa ladata raportit salaisiin ryhmiin jne. Ei aina nuortuakseen tarvitse ostaa jostain silhuetista 99 euron osamaksulla silikonitissejä. Se onnistuu muutenkin. ;)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda



Posi sen keksi, ei palata lapsuuteen vaan uuteen kevääseen ;) Toinen lapsuus voi odottaa vielä!

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 10.04.13 - klo:19:23


Posi sen keksi, ei palata lapsuuteen vaan uuteen kevääseen ;) Toinen lapsuus voi odottaa vielä!

Justiinsa. Tiistai, sut voisi laittaa kaislakoriin niiku Mooseksen, ja sitten sinä uit Suomeen. Voit aloittaa uuden elämän Jeesuksena.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä