Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Palataan lapsuuteen.. :)

Aloittaja Amanda, 07.04.13 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Amanda

#10
'

Yhtä epävarma, kuin Tuplan jäälautta!  Jaa että Outmaako tarvitsee vapahtajaa, syntien puolesta ristiinnaulittavaa?  :o

Mitäs olette mieltä, oli naamakirjassa



Mulla on kyllä nykyään ongelma, että tuolla yrittäminessä kyllä voisi käydä kömpelösti.. mutta te muut  :D
Jos vielä on kiinnostusta kesällä tapaamiseen, niin voitaisi saapua noilla! Siis te muut.



Posiella

#12
Lapsuudessa:



Ja nyt:

Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#13
Eikö olekin skitso maailma. Minulla on sisko, joka kävi nuorempana Lääkärillä kysymässä neuvoa tai syytä, miksi ei liho! Lääkäri ei löytänyt syytä, lohdutti vaan, etteihän se alipaonoa ole ja että se on hänellä luontaista. Oli ihan normaali minusta. Nyt tiettyyn ikään päästyään sanoo olevansa läski.. vaikka ei pahemmin ole, mutta polveen piti jo laittaa keinonivel.. ja meinaa, että hoikempana ei ehkä olisi tarvinnut. Jokainen kilo ekstra on pahasta nivelille, jos oli koko ikänsä höyhenpainoinen..  on pari vuotta minua nuorempi.

Vanhojako nuo mainokset ovat,,,, sodan jälkeen oli monilla aito nälkä.. enkä muista omasta lapsuudestanikaan yhteään ylipainoista lasta.. vain yksi poika oli Vähän pulska, mutta ei läski. Siksi häntä vähän nimiteltiin kun oli ainut.

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 11.04.13 - klo:19:15
.. on sisko, joka kävi nuorempana Lääkärillä kysymässä neuvoa tai syytä, miksi ei liho! Lääkäri ei löytänyt syytä, lohdutti vaan, etteihän se alipaonoa ole .

Niin. Alipano ei tee lihavaksi.

.


Amanda

#15

Mistä tiedät, oletko tutkinut?

Kyllä se taitaa lihottaa, kun pitää lohduttautua kermakakuilla ja suklaalla!



(Alipainoa tarkoitin tietenkin.)

risto

#16
.

Tämä kuva-asetelma oli ennen yleinen: isäntä ja menopeli
Mun iso-isästä on samanlainen kuva


Posiella

Nuo mainokset taitavat olla jo monia vuosia ennen meidän lapsuutta. On vain niin hauskoja. 70-luvulla ei tosiaan lihavia ihmisiä paljoakaan näkynyt, mutta oli ruokavaliokin erilainen. Syötiin voita, kermaa, sokeria ja juotiin täysmaitoa. Karkkeja ei meillä kotona syöty samaan tyyliin kuin nykyään ja ainut herkku taisi olla Fazerin suklaalehtikeksit.Leivän päällä syötiin juustoa, makkaraa vain viikonloppuisin. Jos nyt nuorisolle tarjoaisi pelkkiä perunoita ja ruskeaa soosia, niin kysyttäisiin, miksi pelkkää soosia? Silloin ei muuten ollut makeita jugurtteja tarjolla tai niitä ei ainakaan pidetty ruokana. Viiliä syötiin kyllä.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

.
Miten voi muistaa 70-luvun syömiset kun ei muista edes viime viikkoa?
Aivot eivät nimittäin talleta rutiinisuorituksia.

Sen muistan että 60-luvun ja 70 luvun vaihteessa opiskelin ja asuin Helsingin keskustassa. Siihen aikaan ei ollut leipälajeja juuri lainkaan.
Leivän pintaa pidettiin alhaalla säännöstelyllä ja se ehkäisi leipomotoiminta. Esim. ranskanleivän hintakatto oli määrätty ja leipurit lopettivat kokonaan ranskiksen valmistuksen.

Talvella ei ollut vihanneksia juuri lainkaan. Olin töissä kaupungintalolla 70-luvun lopulla. Talvella syötiin porkkanaraastetta, etikkakurkkua ja -punajuurta ja joskus oli valkoista kiinankaalta. Työpaikkaruoka oli aika hirveetä. Iso pomo oli henkilökohtaisesti käynyt ostamassa halvalla perunaa Pohjanmaalta ja potut olivat jotain rehuperunaa, helvetin isooooja!

Jossain vaiheessa Valintatalo alkoi myydä hedelmiä ja vihanneksia sisäänheittohinnalla ja siitä tuli ihan kuuluisa. Se teki pahaa torin hedelmämyynnille, sillä torilta sai sekundaa puoleen hintaan. No nyt Valintatalo myi priimaa puoleen hintaan.

Itse myin 70-luvun alussa torilla hunajaa. Siitä maailma on muuttunut kerta kaikkiaan.

-
-

risto

.
60-70 luvun vaihteessa ei voinut ostaa jauhelihaa maanataina kaupasta koska siihen oli käytetty viikonlopun yli hautunutta lihaa.
Paistaessa jauheliha haisi ihan visvalle. Näin Helsingin keskustassa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä