Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vastuu/velvollisuus

Aloittaja karpalo, 07.06.13 - klo:17:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo


  Itse ainakin olen senverran vanhakantainen, että kannan vastuuta omista tekemisistäni ja haluan hoitaa lähimmäisteni asioita myös niin pitkälle kuin pystyn ja niin pitkälle kuin annetaan.
Mutta olen tullut huomanneeksi, että uudenlainen ajattelu on vallannut yhteiskunnassa yhä enenevässä määrin alaa, siis  sellainen tyyli, että yhteiskunnan huolehdittavaksi ollaan siirtelemässä kansalaisten asioita aina vain enemmän ja enemmän.

Tämä on monesti myös eduskuntavaaliehdokkaiden teema: "Me Teemme Teille Paremman Huomenen"
Siis itse ei kannata vaivautua, vaan ikäänkuin poliitikot hoitaisivat kaiken, itse voisi vain terasseilla lekotella ja siemailla drinkkejä.

Tälläinen ajattelu vääristää ihmisen normaalin käyttäytymisen, eihän omia hommiaan voi aina siirtää muiden huolehdittavaksi, ei näyn käy eläinmaailmassakaan, miksi se olisi luonnollinen ratkaisu ihmisille:

- Älä ite vaivaudu, muut hoitaa sun puolestas sun asioitas, aina kun jaksat vaan vinkua.

Kokonaan eri asia on jos ei ole henkisiä taikka fyysisiä kykyjä toimittaa omiaan, se asia on totaalisti aivan toisenlaineni tarina.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä