Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tässä alla näyte tutkielmastani osasta kuusi...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 10.06.13 - klo:17:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

.
Menin kertomaan naapurille että en puupino on kaatumassa. Vois laittaa pönkää.
Naapurin rouva sano, että pinolta puuttuu siunaus. Hän pinosi sitä sunnuntaina kirkonmenojen aikaan.


.

Muisto Keijo Kullervo

Nuoruudessani koin jotain outoa tunnetasolla (epämääräinen aavistus, pelon tunne, kauhunsekainen hetki ja sitten normaali elämä jatkui) joka jäi mieleeni pysyvästi... Kasvatti-isäni kertoi vaimollen juuri silloin siitä, että Oy Kaukas AB aikoo perustaa uuden sulffaattisellutehtaan sulffiittitehtaan viereen...
Olin samaisessa sellutehtaassa sitten lähes koko työssäoloajan... (Kirjoilla sellutehtaassa, mutta tein työkavereitteni kanssa hiomopuuta paperitehtaalle).

Myöhemmin ko. hetket ovat selkiytyneet ja olen saanut niistä jonkinlaisen otteen...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aivan asuntomme - entisen -  vieressä, pitkän kerrostalon lähellä koin hetkellisen pelko- ja kauhutilan.  Muutama vuosi sen jälkeen asuin entisen asuntoni viereissä talossa kirjoittamassa tietsikalle ja myöhemmin nettiin opustani...

Ymmärrän nyt, että hetken sekavuustila, rajatilahäiriö tai vain voimakas aavistus On kurkottautumista kohti tulevaisuuden haasteita... Niistä pitäisi ottaa kaikki oppi, mutta vasta 'jälkeenpäin' useinkin tajuaa, mitä ko. hetki tarkoitti... Noissa hetkissä On Jumalaa... Ne ovat elämän käännekohtia jotka vaikuttavat alitajunnan tasolla ja myöhemmin todellisessa elämisessä...

Ei ihme, että 'Jumala On salattu', mutta aavistuksia silti kokee jostain jumalaisesta - ainakin itse niin olen kokenut...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 22.06.13 - klo:21:10
Nuoruudessani koin jotain outoa tunnetasolla Kaukas AB aikoo perustaa uuden sulffaattisellutehtaan sulffiittitehtaan viereen...


Ymmärrän nyt, että hetken sekavuustila, rajatilahäiriö tai vain voimakas aavistus On kurkottautumista kohti tulevaisuuden haasteita... ...

Ei ihme, että 'Jumala On salattu', K.K.
Hyvin erikoista ja vakuuttavaa

sniper

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 22.06.13 - klo:21:10
..... mutta vasta 'jälkeenpäin' useinkin tajuaa, mitä ko. hetki tarkoitti... Noissa hetkissä On Jumalaa... Ne ovat elämän käännekohtia jotka vaikuttavat alitajunnan tasolla ja myöhemmin todellisessa elämisessä...

Ei ihme, että 'Jumala On salattu', mutta aavistuksia silti kokee jostain jumalaisesta - ainakin itse niin olen kokenut...
K.K.

Tarkoitatko K.K. jotta se on alitajunnassasi kun kohtaat jumalasi jollain hetkellä??

Oliskohan tuo vain kuvittelua jostain jonka toivoo tapahtuvan, ma vaan kysyn, kun en tiedä.

Miten se jumala on salattu useathan siitä höpisee.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 24.06.13 - klo:11:07
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 22.06.13 - klo:21:10
..... mutta vasta 'jälkeenpäin' useinkin tajuaa, mitä ko. hetki tarkoitti... Noissa hetkissä On Jumalaa... Ne ovat elämän käännekohtia jotka vaikuttavat alitajunnan tasolla ja myöhemmin todellisessa elämisessä...

Ei ihme, että 'Jumala On salattu', mutta aavistuksia silti kokee jostain jumalaisesta - ainakin itse niin olen kokenut...
K.K.

Tarkoitatko K.K. jotta se on alitajunnassasi kun kohtaat jumalasi jollain hetkellä??

Oliskohan tuo vain kuvittelua jostain jonka toivoo tapahtuvan, ma vaan kysyn, kun en tiedä.

Miten se jumala on salattu useathan siitä höpisee.


Olen mielessäni ajatellut näin:

"Jonkinasteinen tietoisku, kuin salamanvälähdys, tuli tajuntaani kuin ko. koin... Siinä oli niin paljon ns. tietoa, että aivoni ei pystynyt sitä käsittelemään, vaan meni täysin pois raiteiltaan - siis valvetajuntani... Pikuhiljaa alitajunnan syövereitä alkoi tihkua jotain täysin uutta ja kokematonta ja orientoiduin sen tiedon ja ymmärryksen mukaan... Lopputulemana tämä hetki = nykyisyys...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"


risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 24.06.13 - klo:11:15



Olen mielessäni ajatellut näin:

"Jonkinasteinen tietoisku, kuin salamanvälähdys, tuli tajuntaani kuin ko. koin... Siinä oli niin paljon ns. tietoa, että aivoni ei pystynyt sitä käsittelemään, vaan meni täysin pois raiteiltaan - siis valvetajuntani... Pikuhiljaa alitajunnan syövereitä alkoi tihkua jotain täysin uutta ja kokematonta ja orientoiduin sen tiedon ja ymmärryksen mukaan... Lopputulemana tämä hetki = nykyisyys...

K.K.

Tuo on vakuuttava selitys

.

Muisto Keijo Kullervo

Vastaan itse - ymmärrykseni mukaan... Tekninen, tieteellinen katsantokanta vaatii todisteita, pitävää näkökulmaa ja tieteellisen maailmankuvan hyväksyntää siis sellaista joka voidaan haistaa, maistaa, todistaa suurelle joukolle, koetta voidaan uusia tarpeen tullen loputtomasti ja aina vastaus on sama.

Minulla On vastaus tuohon kaikkeen:

"Jumala On sanoissa - ymmärrettävissä sanoissa."
"Jumala On kielikuvissa."
"Jumala On maailmassa - ei irrallaan maailmasta."
"Jumala On ymmärryksessä."
"Jumala On ajassa ja paikassa - kaikkialla."
"Jumala On löydettävissä - jokaisen ihmisen tajunnasta."
Jne.

Jokainen jota asia kiinnostaa, voi lisätä mieluisia näkökulmia, näkövinkkeleitä luetteloon mielensä mukaan...

K.K.

PS. Mutta missä Jumala asuu?

Maailmankaikkeudessa - ei irrallaan maailmankaikkeudesta...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Juuli Hukkaskukka

reino & aino hukkanen


Muisto Keijo Kullervo

#49

Ystävät hyvät... Jumala asuu kansassa, sekä ns. asiantuntijoissa, että tavallisen kansan parissa...

Kun ns. asiantuntija saa sanotuksi asiansa  kansankielellä, On oikeus tapahtunut... Muuten alkaa muodostumaan kuppikuntia joissa eri alojen tuntijat jutustelevat ainoastaan keskenään?
Jos ei ole yhteistä kieltä ko. kuppikunnilla, johtaa se Suomen kielen hetkelliseen kaaoksen josta ei päästä eroon kuin löytämällä yhteiset sanat joilla kommunikoida...

K.K.

PS. Kaikella kunnioituksella Suomen Kielen yleisimpiin, yhteisesti samaa tarkoittaviin sanoihin joilla kuka tahansa voi kommunkoida kenen kanssa tahansa...
Korjasin liian rajua lainausta poistamalla se kokonaan noin klo 21.45
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä