Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jäsenten kirjoitukset muualla

Aloittaja Juha, 03.01.14 - klo:18:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kremppamestari

Mitään leppoisan olemisen tilaa ei tarvita koska keskustelufoorumin ei kuulu tuottaa mitään vaan se voi käyttää aikansa sisäisen tilansa selvittelyyn. Kuten aiemmin totesin, konfliktin kuuluu olla normaalitila mutta konfliktin osapuolet eivät saa olla valtavan epäsuhtaisia, koska se johtaa vain typerään sakinhivutukseen ja usein myös hävinneiden poistumiseen.

Foorumin ihannetila on mahdollisimman monta tasavahvaa vastapoolia. Jos foorumi kasvaa niin vinoon, että sinne jää sakinhivutusten tai muun saman mielisyyden pakon seurauksena vain toisiaan hymisteleviä kirjoittajia, sillä ei ole enää arvoa.

Netin ja erityisesti anonyymien keskustelufoorumien arvo on juuri siinä, että siellä voidaan vaikuttaa tai ainakin yrittää vaikuttaa sellaisiin yhteisöelämän negatiivisiin laumakäyttäytymisiin, joihin puuttuminen livessä sisältäisi riskin menettää jotain elämän perusedellytyksiä.

Juha

#261
Lainaus käyttäjältä: Kremppamestari - 01.09.14 - klo:11:48
Mitään leppoisan olemisen tilaa ei tarvita


En tiedä.

Taistoilla on oltava jokin tarkoitus. Nollatulostelu on järkäleiden vierittämistä ylämäkeen. Jossain vaiheessa päästään kunkin järkäleen kanssa aina alkupisteeseen, kun on noustu riittävästi.

Muskeleita kehittyy, mikä on hyvä, mutta toteutuuko mitä muuta tärkeää? Siis tuossa tasavahvojen taistossa, joka on se ihannetila sinusta.

Juha

#262
Lainaus käyttäjältä: Kremppamestari - 01.09.14 - klo:11:48Netin ja erityisesti anonyymien keskustelufoorumien arvo on juuri siinä, että siellä voidaan vaikuttaa tai ainakin yrittää vaikuttaa sellaisiin yhteisöelämän negatiivisiin laumakäyttäytymisiin, joihin puuttuminen livessä sisältäisi riskin menettää jotain elämän perusedellytyksiä.


Huomaatko, että kun en osallistu klikkeihin, en saa tukea miltään yksittäiseltäkään taholta?

On vain kaikkia vastaan jotenkin, ja se on myös tuntunut.


Veljessodan aikaan mut olis nirhattu. Sama olisinko törmännyt valkoisiin tai punaisiin.

Juha


Lippujulapäivänä olin mukana sotilaallisessa juhlassa, joka pidettiin melko massiivisena täällä Lappeenrannassa. Oli hieno keli ja loistotilaisuus. Opin jotain uuttakin.

Kimpisen kentällä oli suurin osa varsinaisessa katsomossa ja vastapuolelle oli kerääntynyt väki, joka ei katoksen alle mahtunut. Vaelsin kohti vastakkaista puolta ja istahdin kentän reunalle molempien väliin. Ajattelin, että siinä on taas jotenkin se vahva ja heikompi. Katsoin, ettei siinä voi kuin valita puolensa. Siis menin vastaleiriin.

Yleensä myötätunto on heikomman puolella. Tasaväkisyys ei tilana sytytä lainkaan. Sen huomaa mm lätkämatseissa. Kanada ja USA sytyttävät. Venäjäkin on oikeammin henkisesti heiverö, joten ei välttämättä ihan niin paljoa.

Kun tilanne on päällä, eikä sitä voi enää estää mitenkään, niin silloin tarvitaan ihan vain toimintaa, koska muu menee ohi jokaisen. Sitä ennen voi sättiä hyvin kaikkia puolia. Kunnolla turpaan, oli se hölmöilijä kuka tahansa. No, jollain tapaa syyntakainen sen täytyy olla.

Amanda

#264
Juha, tuli tuossa mieleen kun menetit sen nettifoorumisi rahapulan takia:

Mikset aloita omaa blogia, koska ilmaisia formaatteja on vaikka kuinka. Minulla on tuo
http://wordpress.org/news/
Myös suomenkielisiä on, katso netistä, mitä muilla on.. olen nähnyt tarjouksia ilmaisesta blogista vaikka missä.

Nimen varaaminen maksaa GoDaddyllä 17 US$/vuosi.
http://www.godaddy.com/?isc=gdb1964d30&ci=85042&cvosrc=bounceback.1964.gdb1964d30

Siinä on kommentointimahdollisuus ja muitakin hyviä juttuja, joita en käytä. Alkoi tulemaan niin paljon roskaviestejä = mainosta, että aito palaute hukkui niihin. Poika sen laittoi pystyyn nettielämäni alussa ja sen jälkeen olen hoidellut sitä itse, 15 vuotta.


Juha

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.09.14 - klo:12:24
Mikset aloita omaa blogia, koska ilmaisia formaatteja on vaikka kuinka.


1.  Palvelut saattavat lakata. Jos oman pistää pakettiin, jää tietokanta tietoineen itselle esim uutta yritelmää varten.
2.  Foorumi on blogia parempi hybridinä. Blogi ei taivu oikein foorumiksi. Foorumi taipuu foorumiksi tai blogiksi. Mikä vain on kulloinkin tarve.
3.  Oma järjestelmä softineen on ihan kivaa näpertelyä. Saa toteuttaa jotain ideoita myös koodauspuolella. Joskus ihan kivaa.
4.  Syötettyyn dataan (oma ja mahd. muiden) on tehokas ohjelmointi-liittymä, eli sen datan voi järjestellä juuri siten kuin itse haluaa.
5.  Blogin kanssa saa vähemmän kommentteja omille kirjoituksille. Vähäinenkin kommentointi on parempi kuin ei mitään, sillä se saa tuntemaan mukanaoloa.

Amanda


Jos otat wordpress:in, niin ei se katoa.
Katso vaikka sen etusivulla kellä kaikilla tunnetuilla henkilöillä se on! Minulla jo 15 vuotta.


Kremppamestari

Lainaus käyttäjältä: Juha - 01.09.14 - klo:12:15
Yleensä myötätunto on heikomman puolella. Tasaväkisyys ei tilana sytytä lainkaan. Sen huomaa mm lätkämatseissa.

Lätkämatsissa ei ole kyse yhteisön sisäisestä taistelusta, mikä herättää useimmissa ihmisissä pelon sen hajoamisesta ja jotta konflikti päättyisi nopeasti, he asettuvat enemmistön/vahvemman puolelle. Myös ylläpidot tukevat pääsääntöisesti vahvempaa osapuolta tämän takia.

Juha

#268
Lainaus käyttäjältä: Kremppamestari - 01.09.14 - klo:12:51Lätkämatsissa ei ole kyse yhteisön sisäisestä taistelusta, mikä herättää useimmissa ihmisissä pelon sen hajoamisesta ja jotta konflikti päättyisi nopeasti, he asettuvat enemmistön/vahvemman puolelle. Myös ylläpidot tukevat pääsääntöisesti vahvempaa osapuolta tämän takia.


Mulle eri maat lätkämatsissa ovat suuremman yhteisön osia. Voisin joskus toivoa Suomen tappiotakin, jos vain jotenkin olisi myötätunto siten.

Ylläpitoa voin enemmistöineen tukea jonkin verran silloin, jos paletin hajoamisen seuraukset ovat ehkä raskaammat (A). Joskus toivon vinojen systeemien hajoamista (B). Ehkä eniten olen nykyään tutustumassa näihin systeemeihin ja niiden rakentumisiin (C). Täytyy ymmärtää lainalaisuudet, tai toimet on sidottu soutamiseen ja huopaamiseen.

Ensin taisi olla minulla tuo B. Sitten A. Sitten C. Kaikkia noita jonkin verran ehkä vieläkin.

Kremppamestari

Lainaus käyttäjältä: Juha - 01.09.14 - klo:11:57
Huomaatko, että kun en osallistu klikkeihin, en saa tukea miltään yksittäiseltäkään taholta?

Et ole oikeasti omillasi kun pidät jotain live-yhteyksiäkin jopa vastaleirisi kanssa. Tai todellisuudessa se ei ole oikea vastaleirisi vaan täysin pimeä sadomasokistinen kuvio.

Klikkejä vastaan taisteleminen valitettavasti vaatii jonkinlaista yhteispeliä jotta menestymisen mahdollisuuksia olisi. Voiko tuota yhteispeliä harrastaa klikkiytymättä, en oikein tiedä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä