Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Olemmeko kansakuntana Retuperällä ?

Aloittaja karpalo, 30.05.14 - klo:14:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - 30.05.14 - klo:16:59
Suomen

Itse edustan koulukuntaa joka katsoo, että kansalaisten keskinäistä varustelukilpaa vähentämällä voidaan yksilön ja perheiden henkistä elintasoa nostaa ja vähemmällä toimeentulemalla saavutetaan jotakin enemmän.



Outomaa koulukunnan edustamispaikkana panee kyllä edustajan epäilyksen alaiseksi.

.minun takana ei ainakaan ole mitään koulukuntaa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 30.05.14 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - 30.05.14 - klo:16:59
Suomen

Itse edustan koulukuntaa joka katsoo, että kansalaisten keskinäistä varustelukilpaa vähentämällä voidaan yksilön ja perheiden henkistä elintasoa nostaa ja vähemmällä toimeentulemalla saavutetaan jotakin enemmän.



Outomaa koulukunnan edustamispaikkana panee kyllä edustajan epäilyksen alaiseksi.

.minun takana ei ainakaan ole mitään koulukuntaa.

En ole niin individualisti kuitenkaan, ettei samoin ajattelevia muitakin löytyisi.

LainaaKoulukunta tarkoittaa jonkin näkemyksen kannattajien joukkoa tietyn tieteen, taiteen tai urheilulajin alalla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Koulukunta

Kolme ihmistäkin on jo joukko.

Olisikin mielenkiintoinen kokeilu koittaa olla niin individualistinen ettei saisi yhtään kannattajaa mielipiteilleen. Ei taida onnistua.

Aiheeseen palatakseni, taloudellinen menestys ei tietyn rajan jälkeen aiheuta enää elämänlaadun kohenemista vaan lähinnä huolta ja tuskaa. Olkaamme siis onnellisia downshiftaajia ja nuukailijoita.


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 30.05.14 - klo:17:49
.
pitäisi kuluttaa velkarahalla.  Eikö niin ole juuri tehty.

Just, mutta onko se oikea ratkaisu pitkän päälle ?

karpalo

#13
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 30.05.14 - klo:17:54

Outomaa koulukunnan edustamispaikkana panee kyllä edustajan epäilyksen alaiseksi.



Outomaa tuottaa estraadille pyyteettömiä mielipiteitä, siis ei maksullisia.

Hohhohvaan.

Takkula laittoi 100 000 €uroa omaa rahnaa vaalikampanjaansa EU-vaalien tiimellyksessä päästääkseen Brysselin katakombeihin surffailemaan.  No, nyt jäi rannalle tällä kertaa, nuolemaan näppejään.

Tuossa vaan yksi esimerkki, kuinka sitoutuneita ovat "kansamme edun pelastajat, kun ollaan Suomen Asialla".

Laittavat koko omaisuutensa likoon hetken perästä että saisivat auttaa meitä pohjoisen kansan poloisia nyhveröitä, aivan pyyteettömästi sen tekevät.
............

Kyllä  Naivismissa löytyy...........

risto

#14
.
jos sanon että tänään sataa, kannattaako mun vedota koulukuntaan silloin?

tai jos sanon että mulla on nälkä, kuulunko nälkäisten koulukuntaan?


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 30.05.14 - klo:19:43
.
jos sanon että tänään sataa, kannattaako mun vedota koulukuntaan silloin?

tai jos sanon että mulla on nälkä, kuulunko nälkäisten koulukuntaan?

Joo, ei kannata vedota yhtään mihinkään, eikä kuulua mihinkään koulukuntiin, vaikka omat asiat olisi kuinka huonosti.

Mutta aina voi aateskella omin nokkinensa niitä näitä:

  - Olisipa asiat toisin, jos saisin olla mukana päättämässä/määräilemässä.

Oi voi, kuinka on kaikki mullin ja mallin, itte täytyis kaikki tehrä (Taikka kysyä THL:ltä)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 30.05.14 - klo:19:43
.
jos sanon että tänään sataa, kannattaako mun vedota koulukuntaan silloin?

tai jos sanon että mulla on nälkä, kuulunko nälkäisten koulukuntaan?

Minulle alkaa jo selvitä mihin koulukuntaan sinä kuulut.

karpalo

 
Fatalismi on sellainen koulukunta, mikä menee kuin lastu laineilla. Elikkä koulukunta on sellaista tekoa, joka on sitä mieltä, että ei voi kukaan, eikä mikään muuttaa elämänsä eikä ympäristönsä suuntaa:

Fatalismi eli kohtalousko on usko, että ihmisen tahto ja toiminta sekä tapahtumat ovat sidottuja ennalta määrättyyn kohtaloon tai jonkin jumalallisen voiman ...

Tähän jutskaan uskovien ei oikeastaan kannata edes valtiollisissa vaaleissa äänestää, koska muutosta ei voi tapahtua.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 30.05.14 - klo:15:11

Venäjä on kaapannut Euroopan sahamarkkinat.


Piristyy kuitenkin:

Sahatavaran markkinat piristymässä Euroopassa
Kainuun ja maakunnan lähialueen sahoilla ei ole toistaiseksi podettu puupulaa, vaikka talvileimikoiden korjuu on tänä talvena ollut paikoin vaikeaa. Piristystä näköpiiriin tuo Euroopan unesta heräävät markkinat.

...........

Venäjän sondit taas näyttävät alaspäin. Rupla heikkenee, Ukrainan itäosat kaaoksessa.

Wladimir Putin taitaa lähteä ilmojen teille,  lentämään hetkeksi kurkien kanssa, jotta saa ajatuksensa taas tasapainoon rakennellessaan uutta suurta talousliittymää yhdessä Kazakstanin poikien kanssa..

risto

.
rupla heikkenee ja vienti vetää...
tai sitten se heikkee sen takia ettei vienti vedä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä