Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kauhua

Aloittaja Craitnag Folley, 31.10.08 - klo:11:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S

Tuon S. Spielbergin Pahuuden Vallassa voisi kyllä katsastaa, tai purkittaa digiboxin kovikselle. Olen sen muistaakseni joskus aikoinaan nähnyt, mutta täytyy taas terästää muistia ja katsoa se uudemman kerran. On muuten aika vanha leffa; vuodelta 1972, eli vähän ennen Manaajaa. Joten monet myöhemmät kauhuleffat ovat ottaneet omalla tavallaan mallia tuosta 'tuplaässän' ohjaamasta tekeleestä.

- Eihän nämä kauhupläjäykset mitään varsinaisia taide-elokuvia ole, eikä ne sitä tavoittelekaan. Hitchcock oli kiistämättä mestarillinen jännityksen kasvattaja, sekä piinaavan jännitteen taidokas ylläpitäjä; joten hänen elokuvansa olivat ihan jotain muuta kuin halpahintaista b-luokan efektimässäilyä, vaikka aihehepiirit olivatkin toisinaan pohjimmiltaan utopistisia, tai vähemmän realistisia.

- Jotain yhteiskuntakritiikkiä luonnon & ihmisen suhteesta mm. Linnutkin teemassaan esitti, vaikka asetelma olikin hieman nurinkurinen. Nämä kyseisen herran tietyt teokset olivatkin enemmän jännitys-elokuvia, kuin varsinaisia kauhugenreen kuuluvia rainoja.

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai

Hurricane on muistaakseni hyvä.. en muista enää tarkkaan juonta, mutta nimi on jäänyt mieleen .. ::)

Kauhuleffoista Hitchcockin Linnut oli eka kertaa katsellessa uskomattoman jännittävä. Kertaukset eivät tietenkään ole enää yhtä hyviä ja sitä alkaa miettimään, että miksi.

Tiistai

Joko se Halloween oli? Tässä vielä jälkikäsittelyä heikkohermoisille, ihan vahingossa klikkasin jotain kuvaa netissä ja tuli koko sivu noita  :o

http://www.stumbleupon.com/toolbar/#topic=Bizarre/Oddities&url=http%253A%252F%252Fwvs.topleftpixel.com%252F08%252F10%252F21%252F






Aakku

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.11.08 - klo:10:45
Joko se Halloween oli? Tässä vielä jälkikäsittelyä heikkohermoisille, ihan vahingossa klikkasin jotain kuvaa netissä ja tuli koko sivu noita  :o

Halloveeni taisi jo olla - sitä on yritetty rantauttaa Suomeenkin, muttei ole oikein saanut vastakaikua täällä. Pyhäinpäivä on näemmä seinäkalenterin mukaan tänään ja kaikki pienetkin kaupat kiinni - lisää (kahvi)maitoa on siten haettava yhdeltä melko läheiseltä R-kioskilta ...

Katsoin sittenkin eilen sen Manaajan - ei se minusta ollut mitenkään kauhistuttava ... enemmänkin huvittava kaikkine yliluonnollisine juttuineen. Käsikirjoittajilla on vähän suppea mielikuvitus - kauhua pitää kehitellä väkisin, vaikka realistisistakin elementeistä sitä pystyy repimään.

Ilmeisesti juonenkehittelyssä selviää helpommalla kun pannaan vamppyyrit, pirut, demonit yms. kummajaiset asialle. Manaajassa oli vain demoni pikkutyttyyön asettuneena :) Miksi demonien riivaamien pitää leffoissa aina räkiä vihertävää limaa  ;D

dianora

Uusista kauhuleffosita on jäänyt mieleen Japaniin sijoittuva Kauha. Ekassa oli jotain koukuttavaa, se sai minut kiljahtamaan jopa elokuvateatterissa, mutta kakkos osan olisivat voineet jättää vaikka tekemättä  :-[
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta


ville

HP Lovecraft on tuttu kauhukirjailija. Tosin Mountains of Madness on vielä kesken. Ei se ole edes vaikealukuinen, mutta jostain syystä on tullut jotain muuta lukemista aina. Tosi outoja tarinoita häneltä melkein kaikki.

Matkaleena

Itsellä lukemisen alla teos nimeltä Kauhujen kirja, näin kauhukirjallisuuden puolelta, joskin klassikokirjallisuuden piiriin se kuuluu aika vahvasti myöskin. Ihan jo kirjailijoiden puolesta. Eli kyseessä on novellikokoelma, jossa on tekstiä seuraavilta: (sukunimet vain lueteltuna kun olen laiskalla tuulella, ei edes novellien nimiä erikseen... )

-Dostojevski
-Clarke
- Hoffmann
-Kafka
-Hardy
-Ionesco
-Von Kleist
-Mann
-Tśehov
- Le Fanu

Mukavia lyhyitä kertomuksia, helppo lukea yksi silloin ja toinen tällöin. Kerronpa ehkä lopullista kriittistä arviota jahka saan jokaisen kertomuksen kahlattua läpi...


Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Perjantai

Minä en voi katsella kauhuelokuvia...koska ne seuraavat minun yöuniin....joo ...tiedän tiedän,että ne on vain elokuvaa....mutta oon sillälailla rakennettu ihminen,etten usko sitä...ettei ne ole totta :)
Sitten se katsominen on ihan kamalaa ,kun hyppelen ja säikähtelen tämän tästä.Kerran yritin ihan tosissaan katsoa yhtä elokuvaa....enkä ollut huomannut,että olin valunut sohvan taakse piiloon.....siippa sanoi,että saat tulla jo pois,kun mainos alkoi...
Tämä on sitten ihan totta....ja saa nauraa ,jos haluaa...
ei ne vaan kaikille sovi....olen muutenkin kova eläytymään...

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Perjantai - 05.11.08 - klo:18:53
... olin valunut sohvan taakse piiloon.......olen muutenkin kova eläytymään...

No, mutta miten ihmeessä sitten voit lukee näitä meidän juttuja täältä palstalta? Huomaatko useinkin siirtyneesi pöydän alle, vai kattokruunuun roikkumaan?



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Akka - 05.11.08 - klo:18:38
Itsellä lukemisen alla teos nimeltä Kauhujen kirja, ...


Joo, kiitos!

Tuosta Akan viestistä huomaamme miten laajaa kauhukirjallisuus onkaan. Maailman arvostetuimmatkin kirjailijat ovat kunnostautuneet tällä saralla.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä