Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vihreä ketju

Aloittaja rapevainaa, 23.11.08 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.11.08 - klo:08:25
Vaikutuksista ei ole juurikaan riippumatonta tietoa.

No maailma on täynnä noita "ei ole tietoa" asioita. Ja sekin vähä, mikä on niin ei sitä voi pois heittää sen takia ettei kaikkea tiedetä.

Olen saanut biologis-kemiallisen peruskoulutuksen yliopistossa, ja sen minkä olen siellä oppinut on kriitinen tiedon hankinta.
Jos se jotain vituttaa niin antaa palaa vaikka karrelle.
Jokaisen oma juttu on, millä kriteereillä sitä tietoa siivilöi.  Netistä voi kopioida mitä skeidaa tahansa.
Tekstistä näkee että henkilöltä puuttuu perustiedot asiasta ja loistava moraali tai asenne toimii tiedon korvikkeena.

Mutta se on selvä juttu että Round up on yksi maailman vaarattomimpia aineita viljelyssä.
Tietokin muuttuu. Vietnamin sodan aikoihin, kun minäkin opiskelin, oli sellainen kästys että kasvihormonit eivät vaikuta eläimiin.
Sitten kun alkoi syntyä vammaisia lapsia vietnamilaisille ja USA:n sotilaille, maailma muuttui.

Siihen aikaan vasta maalailtiin geenimanipulointia ja nyt 30-40 vuotta myöhemmin se on täyttä totta.

Maailma vaan on sellainen, että jos jotain tietää niin pitäisi asettua tyhmimmän tasolle, ettei loukkaa niitä vähemmän tietäviä.

Kaikilla meillä on neuroosimme ja hankimme tietoa sen mukaan mikä tukee aiempaa elämän asennetta.
.



reedik

Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.11.08 - klo:07:57
 

Nuo ruottalaiset viranomaiset kyllä välillä vituttavat. Ne julistivat korvasienetkin myrkyllisiksi. Liian tarkat laitteet.



Minäkin olen kuvitellut korvasieniä myrkyllisiksi.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: reedik - 26.11.08 - klo:09:38

Minäkin olen kuvitellut korvasieniä myrkyllisiksi.

Onhan ne mutta ruottalaiset keksivät että ne on kaiken keittämisen ja kuivatuksen jälkeenkin vielä myrkyllisiä.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.11.08 - klo:09:23


Maailma vaan on sellainen, että jos jotain tietää niin pitäisi asettua tyhmimmän tasolle, ettei loukkaa niitä vähemmän tietäviä.





Tuota metodiahan minä juurta jaksain olen noudattanut.

Se on vaan pirun vaikeeta selvittää, että missä ja miten tyhmä se tyhmin on...


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Eiköhän sekin selviä kun katsoo vain peiliin, projisoimalla sitä kautta omia 'tyhmyyksiään'. Kuinka moni meistä voi käsi sydämellä vakuuttaa; että noudattaa elämässään arvoja, tai katsomuksia jotka eivät missään muodossa tee hallaa ympäristölle, eikä aiheuta vahinkoa luonnon tasapainolle...vaikka tietoa olisi jaettu runsain mitoin omaksuttavaksi asti...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa


Joo, eipä tuo ole tiedosta kiinni!

Enemmänkin ymmärryksestä.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 26.11.08 - klo:14:27
että noudattaa elämässään arvoja, tai katsomuksia jotka eivät missään muodossa tee hallaa ympäristölle,

On tuokin ihmeellinen vaatimus. Vaikeaksi menee.

Luulisi että ihmiselläkin on oikeus elää siinä missä kaalimadollakin. Kaalimatokin tekee hallaa ympäristölle kun syö suihinsa kaalin lehden.
Mutta sitten taas sienet ja bakteerit vaurastuvat kun ne käyvät kaalimadon papanan kimppuun.

Minä teen hallaa ympäristölle eikä hävetä yhtään. Mulla on sellaiset toleranssit.
Viikko sitten pyydystin mökin saunasta 2 metsähiirtä. Tulivat nääs mun reviirille.
Ei mitään henkilökohtaista jyrsijöitä vastaan vaan silkka ekologinen rajakahakka.

THL tiedottaa

.
Vaikeaksi menee.

Rape jo totesikin sen tosiasian, että ihminen tekee hallaa ympäristölleen, eli sitten näin tai noin, käveli etu- tai takaperin. Vähiten me tuotamme haittaa makaamalla paikallamme?

Ehkäpä S tarkoitti näiden haittojen minimointia? Kohta ehkä saamme tietää? Niin, saamme tietää, mutta ymmärrämmekö?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 26.11.08 - klo:14:50


Ehkäpä S tarkoitti näiden haittojen minimointia?



Kuka sitten ottaa tavoitteekseen elämisen minimoinnin.

Matteus 6:26
  "katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa
aittoihin,  ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?"

Matteus 10:29 - 31:
Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.



.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.11.08 - klo:14:47

Viikko sitten pyydystin mökin saunasta 2 metsähiirtä. Tulivat nääs mun reviirille.
Ei mitään henkilökohtaista jyrsijöitä vastaan vaan silkka ekologinen rajakahakka.

Heh, hyvin ilmaistu!

Meillä hiiriä harventaa tehokkaasti mökkimme nurkalla, ja välillä välikatossa juoksentelevat lumikot. Ja melkomoisia hiirenpyydyksiä ovat kaksi kilpaa puolen hehtaarin metsässämme viheltelevää varpuspöllöä. Ne keräävät pönttöihin varastoon jyrsijöitä – parhaimmillaan on löydetty yli 200 hiirtä ja myyrää samasta pöntöstä.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä