Etiäisiä... Onko kukaan kokenut? Onko niitä enenenmänkin kuin halutaan myöntää?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 13.09.14 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Toope - 13.09.14 - klo:19:07
Goblineja joskus näen, vaikka hyvin harvat muut näkevät.

Kyllä noita teeveessä on harva se päivä. Tuskin pystyvät talvehtimaan Suomessa. Ovat asuneet Englannissa 1400 luvulta lähtien.

Juuli Hukkaskukka

.
Täällä Outomaan sivuillahan niitä ihan vilisee. Pikkulintuja, etiäisiä. Milloin mitäkin.
Itse olen nähnyt vain kirjoitusmuodossa täällä.  ;D
.
.
reino & aino hukkanen

risto

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 14.09.14 - klo:07:18
.
Täällä Outomaan sivuillahan niitä ihan vilisee. Pikkulintuja, etiäisiä. Milloin mitäkin.
Itse olen nähnyt vain kirjoitusmuodossa täällä.  ;D
.
.

Niitähän ne, jumalan silmiä ja ties mitä ennustajaukkoja. Satumaista elämää.
Boikotoikaa normaalia elämää.

Muisto Keijo Kullervo

"Silmät suuret."
Sano lasimestari...

Näin ko. silmät ja pelästyin todella... Aloin huomaamaan, että kaikilta muilta voi rikkomuksensa salata, mutta itseltään ja Jumalalta ei...
Sen jälkeen olen tehnyt kaikkeni ettei minua voisi syyttää vilpillisyydestä...

Asiat todennut ...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Mielestäni K.K.:n hurskaille hallusinaatioille pitäisi perustaa oma laatikko. Ihan niinkuin Juulin runoille.
Sopiihan sellaisia kirjoitella mutta asialliset ihmiset välttyisivät niiden vahingossa lukemisilta.
Vähän sama ajatus kuin K -12- eli kielletty yli 12 v.
päivä kerrallaan


risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 14.09.14 - klo:09:47
...

Asiat todennut ...

K.K.

Näit unen, ja sitten sanot että totesit asian.

Onko vähän sekasin.

Amanda

Koskaan kuullutkaan etiäisistä enkä eilen oikein voinut googlettaa. Kävi mielessä, että onkohan se jotain kuin satiaisia ennenkuin luin K.K.:n aloitusviestin :P

Sehän on suomalaista folklorea. Jokaiella ihmisellä olisi haltija.. "Etiäinen (myös eeliänen) on kansanuskomusten mukaan ihmisen kuvajainen, kaksoisolento tai aistittava vaikutelma, joka kulkee hänen edellään ja tekee tai on tekevinään edellä samoja asioita jotka asianosainen myöhemmin itse tekee. Etiäiseksi voidaan kutsua myös kokemusta tällaisen "olennon" kohtaamisesta. Etiäinen voi kuulua, joskus näkyäkin."

Huh. Ensi ajatus on, että se on valveunta tai skitsofreniaa. Joskus ihmiset hourivat esim. kovassa kuumeessa, varsinkin lapset. Tuo lukee jopa minun vanhassa lääkärinkirjassakin..  aivot ovat ihmeellinen elin... näkeehän ihmiset huumeiden alaisina hallusinaatiota ja pitkään pullon kaulassa roikkuneetkin näkyjä, "valkosia hiiriä" vaikka.






risto

#17
.
On kyllä jumalauta, kuinka moni foorumeilla onkaan halunnut keskustella "yöllä näkemästään unesta".

Mikä paikka viiraa?... Asiakeskustelua.

Amanda


Minulla oli lukiossa psykologian alkeetkin pakollisena aineena, ja juuri noita aivojen toimintoja käsiteltiin. Siitähän se alkaa, mutta pitemmälle ei sitten päästykään.

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 14.09.14 - klo:07:18
.
Täällä Outomaan sivuillahan niitä ihan vilisee. Pikkulintuja, etiäisiä. Milloin mitäkin.
Itse olen nähnyt vain kirjoitusmuodossa täällä.  ;D
.
.


Mitä se Juuli tuolla edellä .. ehkä saamme saman runomuodossa, itha mumkin ;)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä