Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Optiikka, GPS ja muut hifistelyt harrastuksena

Aloittaja Bongaaja, 11.12.08 - klo:17:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

Lainaus käyttäjältä: Bongaaja - 15.01.09 - klo:01:23
Nyt on sitten paras hankittu,
Promaster 10x

Kelpaa sitten vehkeitä esitellä. Onko ero melkoinenkin, vai meneekö tuo hifistelyksi?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ville - 15.01.09 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: Bongaaja - 15.01.09 - klo:01:23
Nyt on sitten paras hankittu,
Promaster 10x

Kelpaa sitten vehkeitä esitellä. Onko ero melkoinenkin, vai meneekö tuo hifistelyksi?

Lintubongarille on oleellisen tärkeää kunnon vehkeet. Kuten valokuvaajille.

Poikani on hifisti - on rakennellut itse optisia kuituja käyttäviä liittymiä ja ziisus, niissä on saundia ... no kun on alan ammattilainen, mikäs siinä. Ainoita ostettuja on kai lättytelkkari ja 4-kanava kaiuttimet. Osti, halvalla kun sai, minullekin DVD-soittimen joululahjaksi, vaikka alunpitäen oli puhe, ettei lahjota toisiamme mitenkään.

Kun yksi lipsuu periaatteesta, on kai muidenkin lipsuttava --> nyt esitin, että kieltäydyn jyrkästi ensijouluna vastaanottamasta ja hankkimasta lahjoja -perkele.

ville

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 15.01.09 - klo:13:43
Lintubongarille on oleellisen tärkeää kunnon vehkeet. Kuten valokuvaajille.

Poikani on hifisti - on rakennellut itse optisia kuituja käyttäviä liittymiä ja ziisus, niissä on saundia ... no kun on alan ammattilainen, mikäs siinä. Ainoita ostettuja on kai lättytelkkari ja 4-kanava kaiuttimet. Osti, halvalla kun sai, minullekin DVD-soittimen joululahjaksi, vaikka alunpitäen oli puhe, ettei lahjota toisiamme mitenkään.

Kun yksi lipsuu periaatteesta, on kai muidenkin lipsuttava --> nyt esitin, että kieltäydyn jyrkästi ensijouluna vastaanottamasta ja hankkimasta lahjoja -perkele.

Itse olen hölkkäillyt. Luulisi että siinä on niin yksinkertainen harrastus kuin olla ja voi, mutta melkoisia "hifistelijöitä" siinäkin harrastuksessa on. Ja mikäs siinä, tuohan se lisämielenkiintoa monelle. Minullakin on joku GPS-mittari, josta saa monenlaista dataa tietokoneelle. Varsinaista lisähyötyä tästä ei kuitenkaan ole. Siksi kysyin.

Lahjuksista olen muuten samaa mieltä, mutta ei taitaisi onnistua meillä. Yleensä mulle annetaan kirjoja, mikä sopiikin passelisti.

Bongaaja

Ero on pieni 250 ja 900 dollarin kiikarilla. Suuri 100 ja 250 dollarin kiikarilla.

Noita ED merkkej' on jo viisi, kaikki samassa tehtaassa. Tässä jokainen kiikari on testattu veden alla.
http://www.zen-ray.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=240

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: ville - 15.01.09 - klo:14:22

Minullakin on joku GPS-mittari, josta saa monenlaista dataa tietokoneelle. Varsinaista lisähyötyä tästä ei kuitenkaan ole. Siksi kysyin.


Lienee niin, että kävelijöille ja lenkkeilijöille sen vuoksi halutaan myydä näitä kaikenmaaliman vempeleitä, etteivät he siellä lenkkipoluillaan saisi mitään ajatuksia päähänsä.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Aakku

Lainaus käyttäjältä: ville - 15.01.09 - klo:14:22Itse olen hölkkäillyt. Luulisi että siinä on niin yksinkertainen harrastus kuin olla ja voi, mutta melkoisia "hifistelijöitä" siinäkin harrastuksessa on. Ja mikäs siinä, tuohan se lisämielenkiintoa monelle. Minullakin on joku GPS-mittari, josta saa monenlaista dataa tietokoneelle. Varsinaista lisähyötyä tästä ei kuitenkaan ole. Siksi kysyin.

Lahjuksista olen muuten samaa mieltä, mutta ei taitaisi onnistua meillä. Yleensä mulle annetaan kirjoja, mikä sopiikin passelisti.

GPS:stä voi jopa olla hyötyäkin oudolla seudulla ... ei pääse eksymään ainakaan kovin helpolla.

Lahjonta, jouluna, on syvältä - tosin ajattelin mennä [sillä lahjaksi saamallani DVD-soittimella,kunhan ensin katson huomisen opetukset] katsomaan leffan "The day after tomorrow" ... siinä on myös fysiikkaa mukana :)

ville

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 15.01.09 - klo:17:28GPS:stä voi jopa olla hyötyäkin oudolla seudulla ... ei pääse eksymään ainakaan kovin helpolla.

Tuo oli mullakin taka-ajatuksena. Eksyn helposti. Juoksussa siitä on se lisäilo (ei -hyöty), että kun näkee vauhdin ja sykkeen, huomaa heti onko kunto kohonnut tai pudonnut. Sitten se mittaa tietty myös, kuinka pitkälti tuli hölkättyä.

ville

Lainaus käyttäjältä: se - 15.01.09 - klo:15:56
Lienee niin, että kävelijöille ja lenkkeilijöille sen vuoksi halutaan myydä näitä kaikenmaaliman vempeleitä, etteivät he siellä lenkkipoluillaan saisi mitään ajatuksia päähänsä.

Monet kuuntelee vielä musiikkiakin. Ite olen kyllä sen huomannut, ettei siellä poluilla tosiaan liiku juuri mitään ajatuksia mielessä. Jopa pitkähköillä patikkaretkillä, ilman mitään mittareita, mieli on kuin tabula rasa. Jos siis issekseni olen liikkeellä, kuten yleensä.

Sulla on tietty seuraa niistä sivupersoonista.

Bongaaja

Talvella kävelen ankealla teollisuusalueella lounaalla. Ei siellä ole juuri mitään katsomista. Kävelyvauhdissa voi hyvin soittaa iPodia. Se kuitenkaan ei laske kilometrejä. Hei NOKIA, heti tekemään mulle YLEISLAITE. Pitää saada tehdä myös lintuhavikset, jonkunlainen word tai notepad.

Keväämmällä linnut laulaa, ei tartte iPodeja. Loppukesästä ehkä, linnun laulut loppuu.

Voisimme muuten muuttaa ketjun nimeä: Optiikka, GPS ja muut hifistelyt harrastuksena.

Amanda

Sinähän olet ketjun aloittaja, voisit siis itse vaihtaa ensimmäisestä viestistäsi. Mutta vaihdan sen sitten, laajenee teema. Vaikka kuka siitä täällä välittäisi .. kirjoitetaan kuitenkin kaikki minne sattuu :D

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä