Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Muisteloita ja muita tärkeitä asioita

Aloittaja Esmerkix, 02.11.14 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.11.14 - klo:15:53
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.11.14 - klo:15:22Voihan olla, että olet päätynyt sellaiselle asuinalueelle, jossa asuu paljon ns. syrjäytyneitä. Ei kukaan voi mennä sellaiseen työhön, jota ei osaa tehdä. Jos on peukalo keskellä kämmentä, ei voi ryhtyä puusepäksi. Kukaan ei maksa mitään huonosti tehdystä työstä. Aika monilla krooniset sairaudet rajoittavat alanvalintaa. Työnantajat valitsevat parhaan mahdollisen henkilön, siis joka soveltuu juuri siihen tehtävään parhaiten. Työnhakijat testataan ennen kuin palkataan, vain

huipputyötenkijä valitaan.


Tarkoitatko, että asun sellaisella asuntoalueella, missä ei voi tehdä johtopäätöksiä työttömyydestä yleisesti ottaen.

No, asun sellaisella asuntoalueella, jossa pääasiasllisesti asutaan omakotitaloissa. Nämä eivät ole ham sieltä halvimmasta päästä edes. Ovat tälläisellä sudulla jossa ihmiset viihtyvät. Ei täällä ole liiemmin juoppoja, eikä muutakaan rähjäkansaa.
.......

Tällä asuntoalueella olen keskustellut viisaampienkin ihmisten kanssa, kuin moni Foorumisti onkaan.

Pitäisikö alkaa puusepäksi, jos on peukalo keskellä kämmentä ? Tässäpäs hyvä kysymys ? Oletko tavannut näitä ihmisiä ?

Mistä tiedät foorumistien viisauden? Eihän sitä täällä voi näyttää.

Jos kalliilla omakotialueella on paljon työttömiä, jotka eivät haluakaan tehdä töitä, niin siihen voi olla montakin selitystä. Ovat perineet talon ja rahat. Ei tarvitse tehdä töitä. Tai ovat sairauseläkkeellä pitkän työuran jälkeen tai ovat käyttäneet ns. vippaskonsteja omaisuuden hankkimiseksi.

Olen tavannut puusepäksi opiskelleita, jotka eivät osaa edelleenkään tehdä mitään puusta. Olen tavannut myös täysinoppineita maalareita, jotka eivät voi maalata, kun ovat voimakkaasti allergisia maaleissa käytettäville aineille. Monet menevät ammatilliseen koulutukseen siksi, ettei tarvitsisi lukea. Käsityötaito on niin kuin taidemaalarin taito. Ei sitä koulussa opita, ainakaan hyvin.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.11.14 - klo:17:51

Olen tavannut puusepäksi opiskelleita, jotka eivät osaa edelleenkään tehdä mitään puusta. Olen tavannut myös täysinoppineita maalareita, jotka eivät voi maalata, kun ovat voimakkaasti allergisia maaleissa käytettäville aineille.


Tiedän viinurin joka ei erota punaviiniä valkoviinistä.
päivä kerrallaan

karpalo

#2
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.11.14 - klo:17:51

Mistä tiedät foorumistien viisauden? Eihän sitä täällä voi näyttää.
Jos kalliilla omakotialueella on paljon työttömiä, jotka eivät haluakaan tehdä töitä, niin siihen voi olla montakin selitystä. Ovat perineet talon ja rahat. Ei tarvitse tehdä töitä. Tai ovat sairauseläkkeellä pitkän työuran jälkeen tai ovat käyttäneet ns. vippaskonsteja omaisuuden hankkimiseksi.

Olen tavannut puusepäksi opiskelleita, jotka eivät osaa edelleenkään tehdä mitään puusta. Olen tavannut myös täysinoppineita maalareita, jotka eivät voi maalata, kun ovat voimakkaasti allergisia maaleissa käytettäville aineille. Monet menevät ammatilliseen koulutukseen siksi, ettei tarvitsisi lukea. Käsityötaito on niin kuin taidemaalarin taito. Ei sitä koulussa opita, ainakaan hyvin.


Tällä omakotialueella ei ole lainkaan työttömiä, ei tietääkseni ainuttakaan.

Se Esmerkix ottamani tapaus on kokonaan toisessa kaupungissa. Meillähän on sukulaisia ja tuttuja muuallakin kuin täällä.

Tämä alue, jossa olemme asuneet  1980-luvun alusta saakka on vanhaa,  pienten puutarhatonttien ympäröimää perinnealuetta. Meidänkin mökkimme on rakennettu v.1910.

Tällä alueella, niinkuin sanoin ollaan työteliäitä. Tuossa eräskin naapurimme joka eläköityi hiljattain, niin hän jatkaa samankaltaista toimintaa edelleen eläkeläisenä. Hän kiertää ympäri maapalloa myymässä ja konsultoimassa erään kansainvälisen paikkakunnalla olevan Firman tuotteita, merenkäyntiin, laivojen rakentamiseen liittyviä ja  tarvittavia huipputuotteita.

Olemme hänet tunteneet yli kolmekymmentä vuotta, oli poikamme lakkiaisissa parikymmentä vuotta sitten, samoin kuin tyttäremme ennen sitä. Heillä on kyllä polkupyörätkin ja ajelevat niillä,  niinkuin monet muutkin ihmiset näillä seuduin

Jäätyään eläkkeelle, perusti oman konsulttifirman, ihan itse, ilman yhteiskunnan taikka "työkkärin" avustusta.

Tällä seuduin ihmiset viihtyvät paljon kesäasunnoillaan meren ja järvien rannoilla. Talvisin monet viettävät kylmän kauden talviasunnoillaan etelän lukaaleissaan.

Joskus tuntuu siltä, että foorumeilla valittavat usein niin sanotut tapahaukkujat.

"Aina on kaikki niin huonosti" minä tiedän, olen kuullut jne...

Suti

Hienoja esimerkkejä ja hieno asuntoalue. Siellä on hienoa asua.

Luuletko karpalo että on olemassa yhtään esimerkkiä jossa työtön on työtön syistä joille ei voi mitään.
Ei jokainen pysty - minun mielestäni - perustamaan ja pitämään omaa yritystä. Toisaalta myönnän että olen yllättynyt parista henkilöstä jotka kumpikin väsäsivät yrityksen pystyyn ja ovat sitä pyörittäneet jo muutaman vuoden, kumpikin.

Edelleen vain minun mielestäni - onkohan yhtään työteliästä joka kuolinvuoteellaan huokaa: olisinpa viettänyt enemmän aikaa työssä.

päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 02.11.14 - klo:18:58
Hienoja esimerkkejä ja hieno asuntoalue. Siellä on hienoa asua.



No, kunhan vastasin mitä ensimmäiseksi mieleen juolahti tuohon Esmerkix:n provosoivaan viestiin


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.11.14 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.11.14 - klo:19:47


No, kunhan vastasin mitä ensimmäiseksi mieleen juolahti tuohon Esmerkix:n provosoivaan viestiin

Ton tyhmemmäksi ei vastaus enää voi tulla. Pyyhi pois.



Se, mitä olen yrittänyt toitottaa, siis perusidea on, että  oma aktiivisuus auttaa työnsaannissa.

Esimerkkitapauksessani tuttava/sukulainen  toisessa kaupungissa oli sitä mieltä, että pitkäaikaistyötön Pena 40 v. (nimi muutettu) ei voi ottaa vähänkään kauempaa työtä vastaan, koska hänellä ei ole polkupyörää.

Olen yrittänyt painottaa oma-aloitteisuuden olevan hyvä apu työnsaannissa.

Tottakai jokainen tajuaa, että esim. täällä, missä telakka ajettiin alas, tuli noin 600-700 työtöntä, lisäksi alihankkijoille vaikeuksia, niin eihän mitään korvaavaa ole heti saatavissa, vaikka olisi kuinka aktiivinen tahansa.
........

Tyhmiä vastauksia on täällä totuttu näkemään itse kullakin ja varmaan nähdään jatkossakin.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.11.14 - klo:19:50




Satakunnassa on työttömiä 13%.


Akateeminen työttömyys paisuu - Espoossa yli 300 työtöntä diplomi-insinööriä

Suti

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.11.14 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.11.14 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.11.14 - klo:19:47


No, kunhan vastasin mitä ensimmäiseksi mieleen juolahti tuohon Esmerkix:n provosoivaan viestiin

Ton tyhmemmäksi ei vastaus enää voi tulla. Pyyhi pois.



Se, mitä olen yrittänyt toitottaa, siis perusidea on, että  oma aktiivisuus auttaa työnsaannissa.

Esimerkkitapauksessani tuttava/sukulainen  toisessa kaupungissa oli sitä mieltä, että pitkäaikaistyötön Pena 40 v. (nimi muutettu) ei voi ottaa vähänkään kauempaa työtä vastaan, koska hänellä ei ole polkupyörää.

Olen yrittänyt painottaa oma-aloitteisuuden olevan hyvä apu työnsaannissa.

Tottakai jokainen tajuaa, että esim. täällä, missä telakka ajettiin alas, tuli noin 600-700 työtöntä, lisäksi alihankkijoille vaikeuksia, niin eihän mitään korvaavaa ole heti saatavissa, vaikka olisi kuinka aktiivinen tahansa.
........

Tyhmiä vastauksia on täällä totuttu näkemään itse kullakin ja varmaan nähdään jatkossakin.

karpalo on oikeassa, Rrapen jutuista ei kannata välittää, ei edes niistä jotka Rrapelle tulee vasta toiseksi mieleen.
päivä kerrallaan

karpalo


Juha, mitä mieltä olet blogisi tämän hetken tietoiskuista ?

Taitaa olla Bloggarin unelmatäytettä tämä höttö työttömien kustannuksella.

kromi

Joopa joo.

Ihmeellistä pullistelua ja vinkumista eläkkeellä olevilta äijiltä, jotka ovat tehneet uransa ennen nykyistä maailman tilannetta.

Tekisi mieli kutsua teidät tähän nykyiseen tilanteeseen kilpailemaan töistä.
Itse olen kyllä saanut hoidettua itselleni sen mitä nyt tulen tarvitsemaankin, mutta tänä päivänä se ei todellakaan ole jälkikasvulle ihan niin helppoa kuin palstan huru-ukot kuvittelevat.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä