Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Muisteloita ja muita tärkeitä asioita

Aloittaja Esmerkix, 02.11.14 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.11.14 - klo:13:33
Minä puolestani en tunne yhtään työtöntä lähipiirissäni/naapurustossani. Jos joku kertoo minulle jostakin Penasta pahaa, en välttämättä käyttäisi tuota yhtä työttömien esimerkkitapauksena.
Työttömyys koetaan niin rankaksi elämänvaiheeksi, ettei siitä yleensä kertoilla, edes lähipiirille/naapureille.


Et tunne yhtään työtöntä, vaikka työttömiä sanotaan olevan Suomessa pilvin pimein ?

Miksi kuitenkin kirjoitat näin:


Ei tällä hetkellä ole töitä tarjolla, ei ainakaan sellaisia, joista maksetaan palkkaa...
Suomi on nyt alennusmyynnissä, pala palalta..


Kuitenkaan et tunne yhtään työtöntä, mutta olet kuitenkin kauhistuneena seuraillut erilaisia lukuja Mediavoimista, lukuja jotka kertovat työttömyyden kasvusta.
.........

Voi, voi sentään, parasta se elämä  on kun lamaantuneena katselee työttömien jatkuvaa virtaa unenomaisena, mutta ei tunne yhtäkään, on vaan pelkkiä lukuja.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 03.11.14 - klo:13:44
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.11.14 - klo:13:33
Minä puolestani en tunne yhtään työtöntä lähipiirissäni/naapurustossani. Jos joku kertoo minulle jostakin Penasta pahaa, en välttämättä käyttäisi tuota yhtä työttömien esimerkkitapauksena.
Työttömyys koetaan niin rankaksi elämänvaiheeksi, ettei siitä yleensä kertoilla, edes lähipiirille/naapureille.


Et tunne yhtään työtöntä, vaikka työttömiä sanotaan olevan Suomessa pilvin pimein ?

Miksi kuitenkin kirjoitat näin:


Ei tällä hetkellä ole töitä tarjolla, ei ainakaan sellaisia, joista maksetaan palkkaa...
Suomi on nyt alennusmyynnissä, pala palalta..


Kuitenkaan et tunne yhtään työtöntä, mutta olet kuitenkin kauhistuneena seuraillut erilaisia lukuja Mediavoimista, lukuja jotka kertovat työttömyyden kasvusta.
.........

Voi, voi sentään, parasta se elämä  on kun lamaantuneena katselee työttömien jatkuvaa virtaa unenomaisena, mutta ei tunne yhtäkään, on vaan pelkkiä lukuja.

Ne ovat työttömyyslukuja, työttömien massaa. Tunnen kyllä yhden työttömän lapsuuteni ajoilta, mutta hän asuu 60 km:n päässä asunnostani, enkä tiedä, hakeeko hän töitä, onko hän jo eläkkeellä vai haluaisikö hän ollenkaan tehdä töitä. Olen suuressa työpaikassa, jossa on runsaasti 1-2 kk:n työsuhteita, myös paljon korkeasti koulutettuja henkilöitä. Nämä henkilöt hakevat koko ajan töitä, mutta eivät tule minulle kertomaan, että ovat työttömänä. He käyvät paperisotaa itsekseen... Työttömiä haastatellaan tv:ssä, radiossa, heille järjestetään erilaisia aktivointitoimintoja kunnan tiloissa, mutta en tiedä, keitä he ovat. Tiedän vain, että heitä on kaiken ikäisiä, erityisesti nuoria, heillä on useilla korkea koulutus ja he yrittävät kovasti opiskella lisää, käydä kursseja jne., mutta eivät he ole minun lähipiiristäni tai naapurustostani (kai), koska en tunne heitä lähemmin, puhumattakaan siitä, että tuntisin heidän koko elämäntarinansa tai työhalukkuutensä/-haluttomuutensa.

karpalo

#22
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.11.14 - klo:16:18

Ne ovat työttömyyslukuja, työttömien massaa. Tunnen kyllä yhden työttömän lapsuuteni ajoilta, mutta hän asuu 60 km:n päässä asunnostani, enkä tiedä, hakeeko hän töitä, onko hän jo eläkkeellä vai haluaisikö hän ollenkaan tehdä töitä. Olen suuressa työpaikassa, jossa on runsaasti 1-2 kk:n työsuhteita, myös paljon korkeasti koulutettuja henkilöitä. Nämä henkilöt hakevat koko ajan töitä, mutta eivät tule minulle kertomaan, että ovat työttömänä. He käyvät paperisotaa itsekseen... Työttömiä haastatellaan tv:ssä, radiossa, heille järjestetään erilaisia aktivointitoimintoja kunnan tiloissa, mutta en tiedä, keitä he ovat. Tiedän vain, että heitä on kaiken ikäisiä, erityisesti nuoria, heillä on useilla korkea koulutus ja he yrittävät kovasti opiskella lisää, käydä kursseja jne., mutta eivät he ole minun lähipiiristäni tai naapurustostani (kai), koska en tunne heitä lähemmin, puhumattakaan siitä, että tuntisin heidän koko elämäntarinansa tai työhalukkuutensä/-haluttomuutensa.

No niin, tämä sitten tästä.

Olemme samaa mieltä, että Suomessa on paljon työttömiä. Minulla on kyseenalainen kunnia tuntea sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät työllisty missään olosuhteissa.

Tottakai suurin osa haluaisi tehdä työtä, mieluummin hyvällä palkalla ja sitä työtä mihin on kouluttautunut, tai mistä haaveillut lapsena ja nuorena. Nyt on tilanne vaan niin, että työtä ei löydy heti koulun penkiltä ponnistettaessa maailmaan.

Lukemia EU:alueen työttömyydestä:

Suurimmat työttömyysasteet ovat Kreikassa (27,6 %) ja Espanjassa (26,3 %).

 Nuorisotyöttömyysluvut ovat korkeimmat Kreikassa (62,9 %), Espanjassa (56,1 %) ja vasta jäseneksi liittyneessä Kroatiassa (55,4 %).

Suomi sijoittuu Eurostatin tilastoissa EU:n keskivaiheille heinäkuun 7,9 prosentin työttömyysasteella ja 19,9 prosentin nuorisotyöttömyysasteella. Pohjoismaisessa vertailussa Tanska, Norja ja Islanti pärjäävät työttömyysasteilla mitattuna selvästi Suomea ja Ruotsia paremmin, mutta erot pohjoismaiden välillä ovat melko pienet

............

Meidän pitäisi pysyä Pohjoismaiden mukana tässä vertailussa.

Venäjä-pakotteet ovat myös iskeneet meihin. Hieman skeptinen olen €urosta, vaikka Saksa on €uromaa, sensijaan myös Ruotsilla menee suht hyvin ilman €uroa.

risto

#23
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 03.11.14 - klo:16:29
sensijaan myös Ruotsilla menee suht hyvin ilman €uroa.


Suomen kannattaa ottaa valuutakseen Ruotsin kruunu. Se ratkaisee ongelmat.
Vienti lähtee vetämään.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 03.11.14 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 03.11.14 - klo:16:29
sensijaan myös Ruotsilla menee suht hyvin ilman €uroa.


Suomen kannattaa ottaa valuutakseen Ruotsin kruunu. Se ratkaisee ongelmat.


Eikä kun otetaan Sveitsin Frangi, muutetaan nimeksi Nordic - Frangi

https://www.mataf.net/fi/currency/converter-EUR-CHF


Suti

Niin tai рубль.
Ei ole liian vahva valuutta.
päivä kerrallaan

THL tiedottaa

"Suomi sijoittuu Eurostatin tilastoissa EU:n keskivaiheille heinäkuun 7,9 prosentin työttömyysasteella ..."

Tuo tilasto on puhelintiedusteluotannan tuotos. Sen tulos on pahasti pielessä.

Oikeat lukemat saatte TEM:in sivuilta.

Tällä hetkellä Suomessa on työttömiä n. 450 000. Prosentuaalisesti siis noin 17 % työvoimasta. Työvoimaksi on luetteloitu n. 2,7 miljoonaa ihmistä.





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.11.14 - klo:14:18
........
Yksi sukulainen kertoili tämmöistäkin omasta sukulaispojastaan, että oi voi, voi sentään:
..........
  -  Ei se Pena, 40 v. (pitkäaikaistyötön), niin ei se Pena (nimi muutettu) ei se voi ottaa vastaa mitään sellaista työtä, mikä on pidemmällä. Ei sillä ole edes polkupyörää

Tämä tuntemani " työtön työnhakija" on ollut naisväen ja sossujen/kelan avustamana koko aikuisen ikänsä. Ja nyt suurin este jonkun homman ottamiseen on havaittu polkupyörän puutteen.
...............


Ollaan vaihdettu Foorumilla mielipiteitä tästä Penan asiasta. Pena 40 v. (nimi muutettu) kun ei voinut ottaa vastaan tarjottua työtä, koska ei sattunut olemaan polkupyörää käytössä. Työpaikkaan oli matkaa noin 1 km.
.........

Nyt  alkaa yhteiskunta patistelemaan Penoja:

Hallituksen esittämän lakimuutoksen myötä työtä olisi otettava vastaan myös nykyisen 80 kilometrin työssäkäyntialueen ulkopuolelta, jos työmatkoihin kuluu julkisilla kulkuvälineillä enintään kolme tuntia päivässä. Nykyisen lain mukaan työtä on otettava vastaan 80 kilometrin säteellä kotiovelta eli nykyisen työssäkäyntialueen sisältä.

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov sanoo lakiesityksen olevan osa hallituksen rakennepakettia.

– Tämä on osa rakennepakettia, jossa on pyritty siihen, että työntekijät ja työpaikat kohtaisivat.


................

Onko jo liian myöhäistä ?

Tämmöiset taikinakädet jotka itkevät kurjuutta töihin joutuessaan. Yhteiskunta nääs joutuu palkkaamaan laumoittain kalliita psykiatreja näiden ihmisten mielenterveyden hoitamiseksi, kun he ovat tosissaan järkyttyneitä tuollaisesta lakialoitteesta, nimittäin siitä voi joutua antamaan vastiketta saamalleen rahalle, elikkä joutua töihin ?

Juhan ideahan alkuperäisenä oli:

- Vastikkeeton palkkapussi sitä hinkuville

Suti

3 tuntia päivässä työmatkoihin.
Laskeskeles vähän millainen päivä siitä syntyy, mihin aikaan on lähdettävä kotoa ja milloin olet takaisin kotona.
Ja kerro miten pienten lasten kanssa menetellään. Päiväkoti ei ole auki vielä kun viet lasta sinne eikä ole auki enää kun haet lasta.
Jos joku neropatti laskee saavansa tuolla säädöksellä lisää työn tekijöiden tarjontaa, laskee väärin. Kaupan kassan ja siivoojan palkoilla kannattaa siirtyä toimeentulotuelle.
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 03.11.14 - klo:12:42
Kovimpia naisia olen tavannut satamissa, lastaamassa lautoja. Käsin niitä pinottiin laivoihin.
Kovia oli akat voimiltaan jos olivat kovia myös jutuiltaan.

Äitini oli aikoinaan töissä Mäntyluodon satamassa lastaamassa käsin laivoihin lautoja ja lankkuja. Yksinhuoltajana, kuusi lasta, joista kolme ala-ikäisiä. Isä kuoli sodassa saamiensa vammojen seurauksena.

Se oli sitä aikaa, jolloin kukaan ei ehtinyt haukkumaan eläkeläisiä, vaan tekivät sitä omaa työtään Suomen nostamiseksi..

Olikohan Sossu, tai Kela edes keksitty silloin, en muista. Lisätienestiksi poimittiin äidin kanssa puolukoita  8-10 tuntia päivässä eväsleipä mukana, Pietniemen ja Kyläsaaren lähialueilla.

Marjat myytiin Porin torilla käypään hintaan. Kun oli hyvä flaksi, niin mentiin hevostaksitolpalta vossikalla kotiin.



Kuva on Kuopiosta, samanlaisia oli Porin torilla.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä