Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Muisteloita ja muita tärkeitä asioita

Aloittaja Esmerkix, 02.11.14 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.11.14 - klo:11:48
Joo meitä kakaroitakin välillä peloteltiin, että ellemme ole kunnolla niin valkotakit tulee hakamaan ja vievät, välillä sanoivat jotta Lapinlahteen tai sitten Nikkilään.

Suomessa tais olla aikanaan melkosen monta näitä Psykiatrisia sairaaloita eripuolilla maata.


Juu, olihan niitä. Miekin olin sisällä useammalla suljetulla osastolla nuorempana, tosin valkea takki päällä ja avaimet taskussa...

8)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 09.11.14 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.11.14 - klo:11:48
Joo meitä kakaroitakin välillä peloteltiin, että ellemme ole kunnolla niin valkotakit tulee hakamaan ja vievät, välillä sanoivat jotta Lapinlahteen tai sitten Nikkilään.

Suomessa tais olla aikanaan melkosen monta näitä Psykiatrisia sairaaloita eripuolilla maata.

Vierailin viime keväänä Seilin saarella. Sinne oli eristyshoitoon passitettu sekä hourut että spitaaliset. Hieno paikka nykyisin, kun hourut spitaaliset ovat kuolleet sukupuuttoon.



Juu, olihan niitä. Miekin olin sisällä useammalla suljetulla osastolla nuorempana, tosin valkea takki päällä ja avaimet taskussa...

8)

Amanda

#42
Tämä eksytiin taas niin kauas Juhan blogista, että katkaisin ketjun omaksi aiheekseen. Mutta en voi enää moderoida eka viestin otsikkoa, että siitä tulisi ketjulle parempi nimi. Vain Esmerkix voi sen "aloittajana" tehdä :)


(Sori, Juha..)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.11.14 - klo:17:51
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.11.14 - klo:15:53
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.11.14 - klo:15:22Voihan olla, että olet päätynyt sellaiselle asuinalueelle, jossa asuu paljon ns. syrjäytyneitä. Ei kukaan voi mennä sellaiseen työhön, jota ei osaa tehdä. Jos on peukalo keskellä kämmentä, ei voi ryhtyä puusepäksi. Kukaan ei maksa mitään huonosti tehdystä työstä. Aika monilla krooniset sairaudet rajoittavat alanvalintaa. Työnantajat valitsevat parhaan mahdollisen henkilön, siis joka soveltuu juuri siihen tehtävään parhaiten. Työnhakijat testataan ennen kuin palkataan, vain

huipputyötenkijä valitaan.


Tarkoitatko, että asun sellaisella asuntoalueella, missä ei voi tehdä johtopäätöksiä työttömyydestä yleisesti ottaen.

No, asun sellaisella asuntoalueella, jossa pääasiasllisesti asutaan omakotitaloissa. Nämä eivät ole ham sieltä halvimmasta päästä edes. Ovat tälläisellä sudulla jossa ihmiset viihtyvät. Ei täällä ole liiemmin juoppoja, eikä muutakaan rähjäkansaa.
.......

Tällä asuntoalueella olen keskustellut viisaampienkin ihmisten kanssa, kuin moni Foorumisti onkaan.

Pitäisikö alkaa puusepäksi, jos on peukalo keskellä kämmentä ? Tässäpäs hyvä kysymys ? Oletko tavannut näitä ihmisiä ?

Mistä tiedät foorumistien viisauden? Eihän sitä täällä voi näyttää.

Jos kalliilla omakotialueella on paljon työttömiä, jotka eivät haluakaan tehdä töitä, niin siihen voi olla montakin selitystä. Ovat perineet talon ja rahat. Ei tarvitse tehdä töitä. Tai ovat sairauseläkkeellä pitkän työuran jälkeen tai ovat käyttäneet ns. vippaskonsteja omaisuuden hankkimiseksi.

Olen tavannut puusepäksi opiskelleita, jotka eivät osaa edelleenkään tehdä mitään puusta. Olen tavannut myös täysinoppineita maalareita, jotka eivät voi maalata, kun ovat voimakkaasti allergisia maaleissa käytettäville aineille. Monet menevät ammatilliseen koulutukseen siksi, ettei tarvitsisi lukea. Käsityötaito on niin kuin taidemaalarin taito. Ei sitä koulussa opita, ainakaan hyvin.


Amanda

#44
Ai, Esmerkixkään ei voi muokata eka viestiään, kun siitä on jo niin kauan. Asetukset ovat vähän muuttuneet.

Jos Lexa tämän huomaa niin ehkä tekee sen, ettei sekoiteta Juhan juttuja enää lisää  :)


LexA

Kappas keppanaa, en tätä ottanut huomioon ollenkaan. Koitanpa keksiä tällekin ratkaisun jotenkin :)
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Kopek

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.11.14 - klo:11:48
Joo meitä kakaroitakin välillä peloteltiin, että ellemme ole kunnolla niin valkotakit tulee hakamaan ja vievät, välillä sanoivat jotta Lapinlahteen tai sitten Nikkilään.

Suomessa tais olla aikanaan melkosen monta näitä Psykiatrisia sairaaloita eripuolilla maata.

Keski-Suomessa sana "Seinäjoki" tarkoitti samaa kuin mielisairaala. Olen joskus miettinyt, tuleeko sana "seinähullu" myös Seinäjoesta.

Amanda

#47

Kopek on sitten myös pohjanmaalaisia.

Koitan pinnistellä ja muistaa, mikä meillä Pohjois-Pohjanmaalla oli sen hoitolan nimi, jossa oli naapurin pikkuruisessa metsämökissä (vain tupa) yksin asuvan mummun ainut poika. En koskaan tavannut häntä, vaikka muksuina mummulla käytiin siskojen kanssa istumassa "kylässä" .. saatiin aina makiainen tai joku pikkuleipä. Tiedettiin aikuisen pojkansa olevan kehitysvammainen ja ymmärtääkseni hullukin.. vaikka onko se varmaa, poikkeavat olivat vain "hulluja".

sniper

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 09.11.14 - klo:15:59
Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.11.14 - klo:11:48
Joo meitä kakaroitakin välillä peloteltiin, että ellemme ole kunnolla niin valkotakit tulee hakamaan ja vievät, välillä sanoivat jotta Lapinlahteen tai sitten Nikkilään.

Suomessa tais olla aikanaan melkosen monta näitä Psykiatrisia sairaaloita eripuolilla maata.

Keski-Suomessa sana "Seinäjoki" tarkoitti samaa kuin mielisairaala. Olen joskus miettinyt, tuleeko sana "seinähullu" myös Seinäjoesta.

Tuon maininnan "seinähullusta" 0len minä myös kakruna kuullut sen sisältöä en ole sen enempää tutkinut, mutta jotenkin Kakolan suuntaan se menee mun mielestäni kuten mainitsin niin härmässä näitä kakoloita oli yllin kyllin aikoinaan.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 09.11.14 - klo:15:59
Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.11.14 - klo:11:48
Joo meitä kakaroitakin välillä peloteltiin, että ellemme ole kunnolla niin valkotakit tulee hakamaan ja vievät, välillä sanoivat jotta Lapinlahteen tai sitten Nikkilään.

Suomessa tais olla aikanaan melkosen monta näitä Psykiatrisia sairaaloita eripuolilla maata.

Keski-Suomessa sana "Seinäjoki" tarkoitti samaa kuin mielisairaala. Olen joskus miettinyt, tuleeko sana "seinähullu" myös Seinäjoesta.

Eihän tuota tarvitse itse miettiä.
Historoitsijat kertovat, että seinähulluiksi on nimitettyjä sellaisia mielisairaalassa pidettyjä 'erityisyyksiä', jotka olivat tietyistä syistä kiinnitetty rautakahleilla seinään kiinni.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä