Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysy asiantuntijalta

Aloittaja AveLazio, 01.01.09 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Maailmassa on n 1,5 miljardia aihepiiriä. Olen parissa asiantuntija. Jos teille tulee tarvetta saada napakkaa tietoa niistä, niin kysykää. En veloita vastauksista normaalia 80 e:n taksaani. Saatte ilmaiseksi. And I ain't kiddin' or anything.
Aiheet a) kielitiede (suomi ja kielet yleensä), b) 2. maailmansodan historia (etenkin Suomen näkökulmasta).
Esim. käsitöistä ei paljon kannata kysyä.... eikä leipomisesta..........
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 01.01.09 - klo:01:54
En veloita vastauksista normaalia 80 e:n taksaani.

Aiheet a) kielitiede (suomi ja kielet yleensä), b) 2. maailmansodan historia (etenkin Suomen näkökulmasta).
Esim. käsitöistä ei paljon kannata kysyä.... eikä leipomisesta..........


Ai jaa, minä kun olen aina luullut, että juuri kaikenlaiset käsityöt ja muu näprääminen olivat II maailmansodan Suomen lohkolla asemasodan aikana tavallisia. Et siis ole kovinkaan tarkkaan perehtynyt II maailmansotaan?     ;D

Entä kielitiede? Mitä opintoja sinulla on tästä aihepiiristä? Vai oletko itseopiskelun mestari?

(En veloita mitään tästäkään annistani, ole huoleti!)




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

Meillä pitää se asiantuntemus etsiä rivien välistä, kyllä se sieltä löytyy. Ainakin sitä on runsaasti olemassa, täällä, mutta väki tykkää piilottaa sen tai sitten höystää sitä huumorilla.. en kyllä sano hölötyksellä!

Me taidamme olla täällä ensi sijassa viettämässä luppoaikaa samanhenkisten kanssa, vasta sen jälkeen tulee asiakeskustelu. Ja ainahan voi yrittää :)

Tästä tuli mieleen, että on meillä ainakin yksi historian asiantuntija Alien Weird.. muitakin tietenkin on, muttä hän on osoittanut erityistä kiinnostusta aiheesta.  Amanda kertoi lähettäneensä hänelle eilen s-postia, että tulisi kirjoittamaan taas uudenvuoden puheensa.

Minun kielivirheitä sitten ei saa syynätä..

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.01.09 - klo:09:25

Minun kielivirheitä sitten ei saa syynätä..

Ei, ei, mutta ne on ku piikkilanka, takertuu...



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Indigo

Ai lähetti Amanda AW:lle sähköpostia eilen, se on hyvä, juuri eilen lähti nimittäin monelta muultakin ainakin telepaattisia viestejä hänelle. Toivottavasti edes joku niistä tavoitti.

Miten niin asiakeskustelua, tuo AveLazion viestihän on mitä tavanomaisinta huumoria täällä Outiksella. Tai sitten oma huumorintajuni on jotenskin ihan omituista.

Saako jättää kumminnii kysymykset loppuvuodelle? Näin alkuvuodesta on vielä niin täynnä pelkkiä hyviä päätöksiä ja selkeitä vastauksia kysymyksiin, että ei tule yhtään epäselvää kohtaa mieleen.

Kokemuksen perusteella olettaisin kyllä niin, että se siitä vielä mutkistuu.


Indigo


AveLazio

 :-* Oi tiistai! Ei kielivirheitä yhden kielen sisällä juuri olekaan. Lähinnä semmoisia, että kirjakielessä (=vieras kieli) tehdään sääntörikkomus.
Olen kielitieteen dosentti; varmasti saatte oikean vastauksen.
Ja "se". You are daring me. Oot selvästi sivari. En soimaa sinua siitä. Ja oikein sanoit sen, että joissain patalojoonissa puhdetöidenteko oli sallittua. Aijaijai. Muualla valmistauduttiin vihollisen hyökkäykseen (joka si tulikin). Arvaa tehtiinkö panssaridivisioonassa puhdetöitä!!!? Voi sinnuu ressuu......
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai

Meni hipaisten ohi :P

Arvansinhan minä, että AveLazio tosissaan puhui. Jokaisella on varmaan jonkun sortin osaamista, josta muut eivät ole kummemmin perillä. Kynttilä vakan alla voi olla kohtalokas, palaa koko homma!  Joskus kakskymppisenä tykkäsin kirjoittaa, mutta sitten elämä vei ja myöhemmin piti opetalla ihan mahdoton kielikin korvan kautta, lähes. Ja niitä koulussa opetettuja käytän myös päivittäin. Vain ruotsin kieli, jota vuodet yhteenlaskien luin eniten on niin totaalisesti pois, etten ymmärrä yksinkertaisinta lausetta.  Onneksi netistä on ollut se etu, että opin äidinkieleni uudelleen, vaikka sanat ja sanonnat ovat usein hukassa..

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 02.01.09 - klo:22:22
Oot selvästi sivari.

Ihan pieleen meni arvauksesi!

Kirjoitit jotain panssareista. Voi, voi, juuri panssarijoukoissa tuli armeija läpi käytyä. Siis, taas ymmärsit väärin! Ei niitten panssarien läpi menty. Niin, paitsi ontelokranaatilla.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Melkoinen jääkärisissi se sitten olikin, kun oikein ontelokranaatilla meni läpi panssarien. Tuliko isokin reikä tai läpi panssariin. Kysäisen vain tälläistä itsestäänselvää asiaa ns. 'asiantuntijalta' kun on itsellä tässä kohtaa aukko sivistyksessä. Vai puhuiko se taas tapansa mukaan läpiä päähänsä?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

.
On olemassa (ainakin) kahdenlaisia kranaatteja. Tiäksää muuten, mikä on kranaatti? Toinen on ns. sirpalekranaatti. Nämä tällaiset on tehokkaita ammuttaessa väkijoukkoon. Sitten on näitä mainitsemiani ontelokranaatteja, jotka voidaan TÄYTTÄÄ halutulla materiaalilla. Panssarivaunuja tuhotaan nimenomaan ontelokranaateilla, joiden sisään on laitettu n. 6000 asteen lämmön synnyttävää ainetta. Kranaatti iskeytyy panssarin kylkeen ja polttaa siihen reiän. Arvaa, miten siellä panssarin sisällä majaileville käy?

(Mä kato tiedän nää jutut ja paljon enemmänkin. Olinhan tämän Wächterin* kanssa kadettikoulussa opettamassa panssarijoukkojen kemiaa ja anatomiaa.)

*) Lasse Wächter nousi sitten myöhemmin Kekkosen adjutantiksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasse_Wächter

Jaa, sielläkin sitä kaivataan meikäläisen asiantuntemusta. En viitsi kirjoittaa Lassesta Wikiin mitään, vaikka sitä miestä joka päivä kattelinkin yli puoli vuotta. Samassa toimistossa työskentelimme monet kuukaudet. Voi, voi, paljon on tuosta ukosta kerrottavaa...








Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä