Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysy asiantuntijalta

Aloittaja AveLazio, 01.01.09 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S

Tämän halusinkin tietää, ikäänkuin koittelin kepillä jäätä missä mennään & löytyykö sitä varsinaista tietämystä. En ole itse mikään räjähde-ekspertti; kranut tai edes kranaatinheittimetkään eivät ole erikoisalaani, kun olen enemmänkin pasifistisesti rauhan asialla. Olen kyllä tietoinen erilaisten asearsenaalien tehoista; sen verran pitää olla asioista Tietäjänkin perillä!

- Kunhan vain hyväntahtoisesti heittelin testimielessä omiani, kun tiesin että asiantuntemusta sekä kokemusta alalta löytyy siltäkin suunnalta. Jopa näköjään henk.koht. panssarijoukkojen kemian & anatomiankin puolella. On sitä sitten näemmä myöskin annettu kädestä pitäen niitä fyysisiä & henkisiäkin havaintoesimerkkejä koulutushaaran eri osapuolille, sekä luultavasti muullekin jäsenistölle - jääköön likaiset yksityiskohdat tässä kuitenkin arvailujen varaan...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Parahin "se". Tunnen kyllä erilaisten sinkokranaattien vaikutukset. Olen käyttänyt niitä livenä - toisin kuin sinä. Joten vaikene sotaveteraanin edessä. OK? Sinä et ole sotaa nähnytkään kuin korkeintaan märissä unissasi. Minä olen. Jos luulet tietäväsi asiasta edes jotain, sano, miksi nyk. tankeissa tornin seinät ovat pystysuorat mutta WW2:ssa kaltevat? Jos et tiedä, saat halveksuntani 6 kuukaudeksi. Mieti!

Tarkoitin kyllä edellisestä ihan poikkeavaa: jos jollain on kieleen liittyviä kysymyksiä, tänne vaan. Minä vastaan.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai

Tarkoitat varmaan suomen kieleen  liittyviä kysymyksiä. Minulla on 4 kieltä solmussa, tuskin siihen Sinulla on mitään konstia.. tätä ratkaisua en kuitenkaan huoli!

AveLazio

Cara tiistai! Osaan muitakin kieliä, joten lupaukseni auttaa forumisteja kieliasioissa pätee myös suomen ulkopuolella. Mutta jos Sulla on NELJÄ kieltä solmussa, mun on ehkä antauduttava. Mutta koitetaan. Esitä pulmasi, baby! Odotan...
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai

Oikeastaan viisi, mutta onneksi olen unohtanut täysin ruotsin kielen.. vaikka vuodet yhteenlaskettuna olen päntännyt sitä eniten  >:(

Minun pulmaan ei auta neuvot, se on päässä..   No, ei oikeastaan. Ihmeesti osaan pitää ne erillään ja vaihtaa vaivatta.. ollut sellainen pikkupakko. Lapsista tuli kolmekielisiä.

Ensiksi voisit kääntää sanan Cara!


AveLazio

Cara tiistai, try me! Oon aika hyvä kielijutuissa... Kysy!
Cara on italiaa, ja tarkoittaa samaa kuin kära tai hon(ey) Olen omaksunut sen futisseurassani, joka on SS Lazio, Roma, Italia. Se on ystävällinen tervehdys, ei mitenkään intiimi. OK?
Kysy!
Ave!
At a narrow passage there's no brother, no friend

reedik

Ave Ave Lazio!

Koska uskoisin sinun taitavan kaikista kielistä parhaiten suomea, niin kertoisitko meille omin sanoin, mikä on puukuvain ja käytä sitä esimerkkinä itse kesksimässäsi lauseessa? Aloitetaan ensin tällaisella helpolla kysymyksellä.

Tiistai

#17
Intiimi tervehdys se vasta jotain olisikin, kun tuskin tunnetaan virtuaalisesti edes.. täälläkin!    Laitoin AveLazion googleen, kuulosti italian kieleltä niinku Ave Maria ja niinhän se olikin:

youtube 
http://www.youtube.com/watch?v=tWvVNXqEYwo

Täällä on muuten toinenkin jalkapallofäni, Eugen. Voitte ottaa yhteen, jos joukkueenne pelaavat..  Italiankieli kuulostaa hienolta, kun sitä suomalainen puhuu ja nopeasti niin. Yksi ystävä asui siellä parikymmentä vuotta.

PS. Outomaassa ei saa olla ilman avataria. Kaikille on sellainen laitettu, halusi tai ei.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 04.01.09 - klo:15:18
.......Tämän halusinkin tietää, ikäänkuin koittelin kepillä jäätä ......!

- Kunhan vain hyväntahtoisesti heittelin testimielessä omiani,..........
........ - jääköön likaiset yksityiskohdat tässä kuitenkin arvailujen varaan...?!


Pahastin epäilen etä Ässä on tällä foorumilla hedhantterina eli kykyjen etsijää.
Ei ole vielä päättänyt kumman valitsee.

AveLazio

Anteeksi "se"! Kuvasit kranaattityyppien eron niin oikein (ja siitähän johtuu myös tankkien tornimuodon muutos ym.), että hävettää, kun sanoin sinua sivariksi. Anteeksi loukkaus!
Tiistai: Joo löysit meidän joukkueen videon. Mua ei kyllä näkynyt siinä... Mitäs se Eugen sitten kannattaa? Täytyy puhua hänen kanssaan tarkemmin, sillä ulkomaisen joukkueen fanittaminen vaatii erityisperusteluita. Ja mulla on suuri syy, miksi SS Lazio veti mut mukaansa. Mä oon siellä niin tiiviisti mukana, että mua on mm. haastateltu SS Lazion radioasemalla (Radio Plaza della Liberta, muistaakseni) - sattuko joku teistä kuulemaan, hehe?
reedik: Aloitit pahalla! Suomen kirjakielessää tuota sanaa ei edes ole. Mihin kontekstiin tämä sinulla kuuluu? Tieteen kielessä se on kaavamainen kuva esim. suomen kielen uralilaisesta sukukunnasta, josa puusta lähtee oksia, yksi oksa on se mistä periytyvät mm. suomi ja viro.
Puukuvain on siis rautalankamallin 2-ulotteinen, graafinen versio.
Auttoiko? Vai liikutko ihan eri kontekstissa? Jos niin, täsmennä.
Kyseinen sana on metaforinen - sitä voi käyttää vaikka lätkäjoukkueen ryhmityksestä jäällä.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä