Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysy asiantuntijalta

Aloittaja AveLazio, 01.01.09 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mrsFox

Kylläpä täällä on reippaita "poikia", kiitos teille reedik ja se! Alkoi jo harmittaa tuon sp-osoitteen puuttuminen, mutta ainahan tarvittaessa voi muutenkin viestiä.

Tikusta asiaa (loistava oivallus, muuten) vielä: se on kai toiselta nimeltään nettitikku. Omani on naisellisen sininen, helmiäistä mukana :) Entinen lakkasi toimimasta, kun huitaisin sitä vahingossa konetta siirtäessäni ja kuori halkesi. Seuraavaksi juotokset katkesivat.. se siitä.
Uuden mukana tuli tietysti "asenna itse"- levyke, mutta jotakin outoa tässä tikussani on... kai sen tarkoitus on juuri välttää ylimääräisten kaapelien aiheuttamat liikkumarajoitteet ::)?

mrsFox

Kun teillä täällä näyttäisi olevan myös kielellistä lahjakkuutta ja asiantuntemusta, esitänkin kysymyksen sanan taivuttamisesta. Jos minä kirjoitan äidistäni ja kerron antavani hänelle kukkasia merkkipäivänä, niin antaisin niitä "äidille". Jos taas se olisi lahjan saaja, niin kuinka se taipuu samassa tapauksessa? Siis juuri tämä tietty Outopoika se. Antaisinko sille, selle vai se:lle kukkasia? Muutenhan sana taipuisi se- sille.

S

Vaikka en olekaan mikään asiantuntija kielellisissä asioissa, enkä juuri muutenkaan ole lahjakas, pikemminkin 'lahjomaton'; niin vastaanpa kuitenkin tähän kysymykseen. Jos siis kukkia välttämättä tarvitsee antaa nimenomaan juuri äidille; niin oikeaoppisesti kieliopillisesti oikein taivutettuna, ne kuuluisi antaa hänelle, eikä sille. Koska ihmisestä ei yleensä sanota se - vaan eläimiä, tai mm. kaikenkarvaisia esineitä kutsutaan tällä ilmauksella.

- Jos taas on kysymys se;stä, tai hänen kuuluisista oudoista 'sivupersoonistaan', niin silloin ilmaisu kuuluisi tietenkin se:lle, tai 'niille', riippuen siitä kenelle niistä - ei siis tässä tapauksessa heistä - ne kukat annetaan... Jos taas haluaa antaa 'jotain muuta'... niin sitten - jääköön se kuitenkin tässä yhteydessä mainitsematta...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Jos annetaan kukkia S:lle, lausutaanko se sille vai miten? Vai sllle? Ensin sihautetaan, sitten kieli viedään kitalakeen ja kieli oikaistaan.Miten genetiivi lausutaan vai sssssn, jotta S korostuisi.

S

Siinä sitä onkin sitten miettimistä kerrakseen. Kun nimeni on nyt tuollainen symbolinen S; kirjain, niin sen voi lausua siten miten kieli milloinkin taipuu, tai vääntyy. Eli halutessaan voi käyttää tilanteen niin vaatiessa ns. 'suhuässää'. Itse vedän sen ässänä hihasta monissakin eri yhteyksissä.

-Jos tai kun joku ojentaa minulle kukkia - mikä on tosin epätodennäköistä, koska ruusujen sijasta olen useinmiten saanut enemmänkin risuja; niin halutessaan nimeni voikin lausua es; muodossa, tai jopa äsh - ilmauksena, kun persoonastani ollaan joka tapauksessa tiettyä mieltä...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.01.09 - klo:13:14
.
Jos annetaan kukkia S:lle, lausutaanko se sille vai miten? Vai sllle?

"Tosson sulle kukkia" tiätenki.


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: mrsFox - 26.01.09 - klo:08:37
...Jos taas se olisi lahjan saaja, niin kuinka se taipuu samassa tapauksessa?

Oho! Ootko sää lahjomassa mua, herttilei sentäs!

Täälo kukaan koskaan antanu mulle mitää. Paitti kauheesti haukkuja.

No, on sentäs joskus joku vähä taputellu, kun oon ollu oikein alamaissa. Tästä tulikin mieleen yksi propleemi, jossa oli aina valehteleva ylämaan asukas ja sit aina ja ikuisesti totta puhuva alamaan asukas. Ai, mutta tänhän kaikki osaaki jo ulkoo. Ei siitä sen enempää.

Mitä toi S tui möläyttäneeksi mun sivupersoonista, niin ei kato ihan kaikkee parane uskoo, mitä täällä kukin höpäjää. No, tällä kertaa kyllä tää S puhu asiaa. Yleensä ei.    ;D

Niin, ettäkö miten sää sit sanot, kun ojennat mulle sen kukkapuskan? Katos, ihan sillai vaan, kun tossa jo joku kirjottikin, "Tosson noi rehut sulle!".


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Miten niin 'tulin mölöyttäneeksi' niistä kuuluisista sivupersoonista. Nehän ovat jo kaikkien palstaa vähänkin seuranneiden tiedossa, niinkuin nämä ikivihreät saappatkin. Vai ovatko ne edes vihreät, tai jonkun muun väriset, hällä väliä.

- Pääasia onkin että niiden kyseisten saappaiden haju karkoittaa tehokkaasti monenkin kilometrin säteellä senhetkiset läsnäolijat, jotka sattuvat osumaan tulilinjalle. Täällä netissä tosin jo pelkkä sen kuvittelu voi aiheuttaa erilaisina affektioina ns. inhoreaktion. Siinä kuihtuvat & lakastuvat varmasti rehevät kukatkin alta aikayksikön?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Vaikuttaa siltä että Ässällä ei ole kumisaappaita. Siitä voimme päätellä että hän ei ole käynyt ulkona kahteen vuoteen sateiden takia.
Näin voimme päätellä, miksi hänen tietämys naisista ja naimisesta on mikä on. Naisreissuilla tarvitaan saappaita.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 26.01.09 - klo:15:16
... pelkkä sen kuvittelu voi aiheuttaa erilaisina affektioina ns. inhoreaktion.

Ai, sulla on pahakin ihottuma?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä