Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Eettinen liha ja ja sen hankinta

Aloittaja kromi, 21.02.15 - klo:18:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

#10
.
Hm, tuossa Syrinxin jutussa on ideaa.
Sen sijaan että syö ABC:llä, otankin vain valokuvan ateriasta. Yleensä valitan että ruoka on huonoa.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 21.02.15 - klo:20:32
.
Hm, tuossa Syrinxin jutussa on ideaa.
Sen sijaan että syö ABC:llä, otankin vain valokuvan ateriasta. Yleensä valitan että ruoka on huonoa.


Niiiiii-in..... luulenpa muuten että useimmat metsästäjät harrastavat metsästystään ihan muusta syystä kuin ruokaa pöytään saadakseen. Sellainen puuha taisi jäädä kivikauteen eikä niitä viimeiseen sataan vuoteen enää monta ole ollut...

Teen ruokani itse joten voin valittaa saman tien suoraan kokille jos se on huonoa. Mieluummin näen nälkää kuin käyn jollakin ABC:lla syömässä...



kromi

Saattaa olla niin, että monen ajatuksissa on metsästäjien halu ainoastaan tappaa eläimiä, mutta näin se ei ainakaan oman kokemukseni mukaan ole.

Kysymyksessä on myöskin riistanhoidollinen aspekti, jota monikaan ei kykene hyväksymään.

No, minä käyn metsällä, enkä piittaa paskaakaan muiden mielipiteistä, onko se oikein vai ei, kunhan laki vaan antaa siihen mahdollisuuden.

Syrinx

#13
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 21.02.15 - klo:20:53
Saattaa olla niin, että monen ajatuksissa on metsästäjien halu ainoastaan tappaa eläimiä, mutta näin se ei ainakaan oman kokemukseni mukaan ole.

Kysymyksessä on myöskin riistanhoidollinen aspekti, jota monikaan ei kykene hyväksymään.

No, minä käyn metsällä, enkä piittaa paskaakaan muiden mielipiteistä, onko se oikein vai ei, kunhan laki vaan antaa siihen mahdollisuuden.

Jaa... tunnen kyllä useita henkilöitä jotka ovat laillani lintuharrastajia mutta myös metsästävät, esimerkiksi eräskin metsästää kaikkea karhuista alkaen ja hänen kasvattamiaan karhukoiria ostetaan ympäri maailmaa (tyypillisesti just hänet kutsutaan koirineen jäljestämään jos esimerkiksi karhu on törmännyt autoon ja vahingoittuneena lopetettava). Kummassakin harrastuksessa on pääpontimena sama asia, saa liikkua luonnossa.

Saalis on joillekin tärkeä, mutta se porukka taitaa olla vähemmistönä kummassakin harrastuksessa. Metsästyksessä kai hirvestys on se missä saalista pitää saada, sillähän pidetään täällä etelässä kantaa kurissa niin ettei hirviä tarvitse autoilla tappaa. Ja on eräskin tyyppi joka on kyllä lintuharrastaja, rengastajakin ja sen lisäksi jopa tarhaa fasaaneja yms epämääräistä ja päästää sitten luontoon ammuttaviksi. Se miusta on jo vähän sellaista etten helposti sulata...

Ja jos jonkun metsästäjän erityisesti toivon saalista saavan ja haluavan niin niiden jotka hävittävät maastamme noita minkkejä, supikoiria yms kapisia pikkupetoja jotka tuhoavat määrättömästi lintujen pesiä ja emoja ja vaikka mitä...


risto

#14
.
No minä kun kerron että poimin mustikoita poimurilla, suurin osa on sitä mieltä että pilaan mustikan varvut härvelillä. Niin, eettinen mustikan poiminta.

Ja Helsingin ruokastrategia.... Helsinki haluaa olla maailman ruokakeskus, jossa tarjotaan turisteille huippuhyvää lähiruokaa. Ranskalaisille Helsinkiläistä lähiruokaa.

Kävin siellä entisen teurastamon alueella tutustumassa ruokastrategiaan.
Pihalueet olivat mustan liikennemudan peitossa viikko sitten. Mustia lumikasoja pitkn pihaa. Annoin palautetta että peskää pihaa.

Ruokastrateginen liturgia on mitä on. Parempi kun ei pahoita kenenkään mieltä.


Suti

#15
MustaPekka vaatimalla vaati tätä kommentointia.

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 21.02.15 - klo:18:14
Kuinka moni foorumille kirjoittavista käy metsällä, tai yleensäkin suosii riistaa ruokapöydässä.
Monasti törmää ihmisiin, jotka hyvällä omallatunnolla ahtavat napaansa prosessoitua lihaa, ja samaan hengenvetoon toteavat metsästyksen olevan kusipäisten murhanhimoisten touhua.

Sotkettu kaksi asiaa: lihan syönti ja metsästys. Kyllä minäkin tunnen ihmisiä jotka eivät voisi tappaa eläintä, edes aseella, saati sitten nylkeä ja prosessoida sitä. Heidän mielestään metsästys pitäisi hoitaa valtion virallisten metsästäjien toimesta ettei vaan kukaannauttisi metsästyksestä.
Eivät voisi vierailla teurastamossakaan.
Silti syövät lihaa.

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 21.02.15 - klo:18:14
Onko todellakin niin, että metsästäjät ovat nyky yhteiskunnassa paaria luokan kansalaisia?

Ei minun mielestäni yhteiskunnan tasolla. Aina löytyy vihertäviä ja kaiken tiedostavia joiden mielestä kaikki on mälsää. En minä alkaisi syyttää yhteiskuntaa siitä että on kaikenlaisia piipertäjiä.
Luonnon- ja eläinten suojelu on kieltämättä saanut aika vahvan viranomaissuojan.
Jos viittaat johonkin väärään lainsäädäntöön en osaa ottaa kantaa.

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 21.02.15 - klo:20:31
Jos ei muuta sanottavaa ole, kuin väsynyt muka heh heh sössötys, niin anna olla....

Sinä älä käy määräilemään mitä minä kirjoittelen. Ja koeta totutella ajatukseen että kanssasi eri mieltä oleviakin on.
päivä kerrallaan

risto

.
Minun mielestä, jos metsästää niin metsästää. Ei siihen filosofiaa tarvita.

Kuten olemme nähneet, monien mielestä pitäisi lehmien ja sikojenkin pito lopettaa.

Liito-oravan pesäpuuta ei saa kaataa, mutta 100 asuntoa käsittävän kerrostalon saa panna maan tasalle, kunhan asukkaat saadaan jonnekin.

Jäkätyksen aihetta löytyy. Ja komposti keittiön kaappiin.

Syrinx

Kai tämäkin keskustelu sitten näivettyy epäanalyyttiseksi omalla suvaitsevaisuudella rehvasteluksi kun kyvyt eivät muuhun riitä...


Suti

#18
Yes, minä kannatan kaikkea hyvää ja vastustan kaikkea pahaa.

P.S: tämäkö on se kysymys josta pitää pusertaa analyyttinen mielipide?
"Onko todellakin niin, että metsästäjät ovat nyky yhteiskunnassa paaria luokan kansalaisia?"
päivä kerrallaan

risto

Lainaus käyttäjältä: Suti - 22.02.15 - klo:11:39

P.S: tämäkö on se kysymys josta pitää pusertaa analyyttinen mielipide?
"Onko todellakin niin, että metsästäjät ovat nyky yhteiskunnassa paaria luokan kansalaisia?"

Ihan tyhmä kysymys. Suomessa arvostetaan metsästäjiä.
Suomihan on maailman toiseksi aseistautunein kansa maailmassa. Kiitos metsästäjien.

Metsästäjät ovat Suomen selkäranka.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä