Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

nettiradiot

Aloittaja Kopek, 26.02.15 - klo:02:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

Autoradion asemavalikoima on rajallinen, joten päätin kokeilla, saisinko nettiradion kuulumaan autossa. Vein läppärin autoon ja kytkin sen kylkeen mokkulan sekä pienen FM-lähettimen. Kytkin lisäksi tietokoneen invertteriin, koska sen akku on heikko. Kokeilu epäonnistui.

Nettiyhteys oli niin huono, että hyvä kun sain Googlen etusivun näkyviin. Nettiradioista oli turha haaveille. Jossakin "ihmisten ilmoilla" olisi voinut onnistuakin.

Toinen ongelma oli se, että autoradio ei pystynyt seuraamaan pienen FM-lähettimen kenttää. Se hyppäsi jatkuvasti muille asemille. Läppäri pitäisi kytkeä johdolla radioon, jos radiossa vain olisi sopiva liitin.

Kokeilu siis epäonnistui, kuten olin vähän odottanutkin.

Nettiradioita on tuhansittain. Suosittelen kokeilemaan heti (!) yhtä, josta tulee jopa minun rajoitetun musiikkimakuni kriteerit täyttävää ohjelmaa. Asema on "ABetterradio.com". Siellä on erilaisia genrejä. Itse kuuntelen yleensä (ja parhaillaankin) "1960s Groovy Radio" -ohjelmaa. Ainakin nyt iltaisin sieltä tulee tauottomana tunnelmallisia 1960-luvun kappaleita. Äänenlaatu on hyvä.

Toisella paikkakunnalla, jossa puuhailen kesäisin harrastusten merkeissä, kytken joskus FM-lähettimen läppärin kylkeen ja kuuntelen edellä mainittua radiota vanhasta matkaradiosta työmaakopissani, samalla kun teen hommia. Koppi on noin 15 metrin päässä. Avoimessa maastossa lähetin kantaa näinkin kauas. Kun kuuntelee 1960-luvun musiikkia vanhasta radiosta, tulee tunne, että oikeasti kuuntelee radiota eikä internettiin kytkettyä tietokonetta.

http://www.abetterradio.com/station/60s-Groovy-Radio-12

Syrinx

Tuohon radiotarjontaan olen itse sopeutunut niin että kuuntelen nykyisin autoradiosta miltei vain uutisia ja asiapuheohjelmia. Musiikkia varten miulla on tuo vanha IPod Classic, joita ei taideta enää valmistaakaan, ja siinä ladattuna runsaat 1200 cd:tä hyllyistäni, vielä siihen vähän mahtuisi... Levyistä puolet on klassista, lopuista puolet noin karkeasti ottaen jazzia yms ja loput 50-, 60- ja sitä nuorempaa ulkomaista rock- r&b- soul- yms klassikkoa ja ihan vähän jopa tuonne vuosituhannen vaihteeseen asti yltävää rytmimusiikkia. Uudesta musiikista olen aika lailla pudonnut enkä kiusaa itseäni lainkaan tällä kotimaisella...


Muukalaistollo

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 26.02.15 - klo:02:06
Autoradion asemavalikoima on rajallinen, joten päätin kokeilla, saisinko nettiradion kuulumaan autossa. Vein läppärin autoon ja kytkin sen kylkeen mokkulan sekä pienen FM-lähettimen. Kytkin lisäksi tietokoneen invertteriin, koska sen akku on heikko. Kokeilu epäonnistui.

Nettiyhteys oli niin huono, että hyvä kun sain Googlen etusivun näkyviin. Nettiradioista oli turha haaveille. Jossakin "ihmisten ilmoilla" olisi voinut onnistuakin.

Toinen ongelma oli se, että autoradio ei pystynyt seuraamaan pienen FM-lähettimen kenttää. Se hyppäsi jatkuvasti muille asemille. Läppäri pitäisi kytkeä johdolla radioon, jos radiossa vain olisi sopiva liitin.

Kokeilu siis epäonnistui, kuten olin vähän odottanutkin.

Nettiradioita on tuhansittain. Suosittelen kokeilemaan heti (!) yhtä, josta tulee jopa minun rajoitetun musiikkimakuni kriteerit täyttävää ohjelmaa. Asema on "ABetterradio.com". Siellä on erilaisia genrejä. Itse kuuntelen yleensä (ja parhaillaankin) "1960s Groovy Radio" -ohjelmaa. Ainakin nyt iltaisin sieltä tulee tauottomana tunnelmallisia 1960-luvun kappaleita. Äänenlaatu on hyvä.

Toisella paikkakunnalla, jossa puuhailen kesäisin harrastusten merkeissä, kytken joskus FM-lähettimen läppärin kylkeen ja kuuntelen edellä mainittua radiota vanhasta matkaradiosta työmaakopissani, samalla kun teen hommia. Koppi on noin 15 metrin päässä. Avoimessa maastossa lähetin kantaa näinkin kauas. Kun kuuntelee 1960-luvun musiikkia vanhasta radiosta, tulee tunne, että oikeasti kuuntelee radiota eikä internettiin kytkettyä tietokonetta.

http://www.abetterradio.com/station/60s-Groovy-Radio-12
Eikö ole helpompi toteuttaa tuo ongelma kännykällä?  :-\
Ainoa syy ajalle on se, että kaikki ei tapahtuisi samaan aikaan.

Muukalaistollo

Itse en musiikkia kuunele juuri lainkaan radiostakin mieluummin puheohjelmia.
Kotistereotkin on vaan pölyä keräämässa, mp, sun muista soittimista en perusta pätkääkään.
Ainoa syy ajalle on se, että kaikki ei tapahtuisi samaan aikaan.

Suti

päivä kerrallaan


Muukalaistollo

Ainoa syy ajalle on se, että kaikki ei tapahtuisi samaan aikaan.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muukalaistollo - 03.03.15 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Suti - 03.03.15 - klo:11:24
tuli tärkeä tiedotus meille kaikille
Kerrotko muillekin, mitä tuli...?

no että Muukalaistollo ei juuri kuuntele musiikkia ja kotistereotkin ovat vain pölyä keräämässä. Eikö se ollut tärkeää?
päivä kerrallaan

Muukalaistollo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 03.03.15 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Muukalaistollo - 03.03.15 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Suti - 03.03.15 - klo:11:24
tuli tärkeä tiedotus meille kaikille
Kerrotko muillekin, mitä tuli...?

no että Muukalaistollo ei juuri kuuntele musiikkia ja kotistereotkin ovat vain pölyä keräämässä. Eikö se ollut tärkeää?
Miksi tuollaisia kysyt..?
Ainoa syy ajalle on se, että kaikki ei tapahtuisi samaan aikaan.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä