Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Terveyshuolia

Aloittaja Amanda, 24.03.15 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suti

THL:n kuvaus magneettikuvauksesta oli osuva.
Ihmetellyt olen mistä se hirveä meteli syntyy, ihan kuulokkeet laittavat korville suojaamaan.
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka

#11
.
Minut on PHKS:ssä aikanaan useasti magneettikuvattu eikä  ollut ollenkaan samaa kuin tuo THLn kuvaus. Se oli samaa että piti olla paikallaan sen tunnin. Meteli oli huminaa. Ei mitään kuulosuojaimia.
reino & aino hukkanen

Posiella

Voihan tämä ketju sopia vaikka vapaan tilan kaipaamiseen, sillä se putki aiheutti ainakin minulle ahtaan paikan kammon. Olin kuvauksessa viime syksynä. Heti kun näin, mihin putkeen laittavat, niin suljin silmät ja en avannut niitä koko aikana.  ;D

Sen verran voin vielä lohduttaa sua, THL, että melko todennäköisesti sulla ei ole mitään pahanlaatuista. Olisivat soittaneet jo, uskoisin.  Mulle lääkäri soitti tulokset seuraavana aamuna. Onneksi olivat hyviä. Ne tietää jo sun tulokset. Siellä ne nyt miettii, miten operoivat sen käden ja koska.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Syrinx

Jaaaa... just tuossa viikolla siipan kanssa juteltiin (anopin kokeista) että lääkäri soittaa jos tulokset ovat OK mutta puhuu kasvotusten jos uutiset ovat pahoja... No, voi olla että spekuloimme omiamme...


THL tiedottaa

#14
Lainaus käyttäjältä: Suti - 25.03.15 - klo:18:14
THL:n kuvaus magneettikuvauksesta oli osuva.
Ihmetellyt olen mistä se hirveä meteli syntyy, ihan kuulokkeet laittavat korville suojaamaan.

Väittävät, että ääni (nopea nakuttava rumutuli, voimakas rätinä jne.) syntyy todella voimakkaasta magneettisesta säteilystä, kentästä. (Useita TESLOJA.) Tuntuu, ettei niistä kuulosuojaimistakaan ole apua ... ainakaan mun tapauksessa. Niistä kuulokkeistahan tuli radio-ohjelmaa, joka häipyi heti tyystin taustalle, kun kuvaussesio lähti käyntiin. Radioääni, joka kuului tauoilla oikein hyvin, oli kuvausten aikana aivan kuin se olisi tullut kahden korttelin takaa ...

Ilmeisesti on sitten olemassa sellaisiakin magneettikuvauslaitteita, joissa ei synnytetä voimakasta magneettikenttää. Näin ollen melu on vähäisempää, mutta myös tarkkuus heikompi.

Niin, ja on olemassa monenlaisia kuvausmenetelmiä, jotka perustuvat röntgensäteilyyn, esim. CT-kuvaus. Niissähän ei todellakaan synny mitään meteliä.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 25.03.15 - klo:18:25
Voihan tämä ketju sopia vaikka vapaan tilan kaipaamiseen, sillä se putki aiheutti ainakin minulle ahtaan paikan kammon. Olin kuvauksessa viime syksynä. Heti kun näin, mihin putkeen laittavat, niin suljin silmät ja en avannut niitä koko aikana.  ;D

Sen verran voin vielä lohduttaa sua, THL, että melko todennäköisesti sulla ei ole mitään pahanlaatuista. Olisivat soittaneet jo, uskoisin.  Mulle lääkäri soitti tulokset seuraavana aamuna. Onneksi olivat hyviä. Ne tietää jo sun tulokset. Siellä ne nyt miettii, miten operoivat sen käden ja koska.

Just näin!
Mielestäni osuit asian ytimeen, joka suhteessa, kiitos!

:)

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Juuli Hukkaskukka

#16
THL.
Oisi jo soittaneet jos  olisi vakavaa.
Heti ne kuvat saa ja heti ne soittaa jos on.
reino & aino hukkanen

Amanda



Tuo, että soittaako lääkäri, jos tulos on hyvä vai soittaako, jos on paha on ko. lääkärin oma ratkaisu. Koita lakata ajattelemasta sitä aprillipäivään asti! Oli tulos mikä tahansa, se ei huolehtimalla tai yöt valvomalla siitä miksikään muutu.

Jos on jotain pahempaa, niin on vielä hoitomahdollisuus ja tunnut olevan vielä hyvässä yleiskunnossa, että prognoosi täältä päin näyttää hyvältä :)

Suti

Kovat magneettikentät siellä jyrää, mutta se ääni antaa tunteen että jotkut metalliset osat liikkuvat toisiinsa nähden. Magneettikenttähän se kaiuttimessakin pelaa, mutta on siinä liikkuva kalvo, ei pelkkä magneetti ääntä anna.

En tiedä miten käden luiden asiantuntemusta Tampereella on; minun tapauksessani - hermoon liittyvä kasvain - kuvauksesta haettiin viimeksi lausunto Helsingistä, ja se kesti.

Minulla on kuvattu usein, parin vuoden välein ja seurattu kasvaimen kehitystä. Nyt on edellisestä kuvauksesta kohta pari kuukautta eikä Helsingin lausuntoa ole tullut. Paikallinen lääkäri täällä sanoi että eipä ole kasvanut, jatkossa kuvataan ehkä neljän vuoden välein mutta haetaan Helsingin lausunto. Siis hyvä tilanne.

Tämän kirjoitan siksi että ei se, että lausunto viipyy, ole merkki ehkä muusta kuin että on muita kiireitä lääkäreillä, asia ei ole kiireellinen. Tai sitten pohtivat, kuten PStillAlive sanoo, miten leikataan ja milloin, sovittelevat kalentereitaan.
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka

#19
Ei sinulla ole hätää, THL. Ne haluaa heti hoitoon jos on vakavaa. Eli oisi halunneet jo. Niin kiire ei niillä olekaan. Sanoi joku mitä hyvänsä. Jossain alikehittyneessä maassa voi olla , mutta ei Suomessa.
Suomessa menee asia niin että lääkäri haluaa sanoa vakavan asian kasvotusten. Koska ei tiedä mitä seurauksia voi tiedolla olla. Siis ole huoleti. Et oisi siinä kirjoittamassa jos oisi jotain vakavaa.
reino & aino hukkanen

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä