Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 25 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 05.02.24 - klo:08:191. Kun laittaa kahdeksikon kallelleen saa äärettömän merkin

Ai, niinkö vai ???

  -Hyvät ihmiset, sehän on kaatunut Stubb pressavaaleissa, ei voi olla totta ?

En ole varma asiastasi... Aleksanterilla on oma etu ajettavanaan. Jos valitaan presidentiksi on Hän YLI(N).

Muisto

PS. Uskon, että Suomen kansa valitsee viisaasti (eikä ole haitaksi sekään, jos valitaan kympin kansalainen. Seuraavissa vaaleissa voi olla pääministeri)?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix



Siinähän se Stubb on kaadettuna. Mutta kuka sen kaatoi? Minäkö? En. Kopioin sen netistä.

Muisto Keijo Kullervo

#1642
https://korp.csc.fi/download/taajuussanasto9996/suomen-sanomalehtikielen-taajuussanasto-B9996.txt

Katsoin ko. sanastoa ja yllättävää:

Suomen Kielen taajuussanaston 216 Jeesus oli yllä olevan linkin mukaan 216 Kansainvälinen = Tosi? Seuraavaksi aion katsoa mitä Uuden Testamentin 239 Tosi näyttää Sanomalehti kielellä joka on: 239 Matka
https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home
Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Tuli mieleeni tutkia myös "taajuus"-sanastoa ??

Esim. sana "nielurisat" kuinka ylhäälle yltänee taajuuksien taisteluissa ??

 - Uumoilen uteliaana ??

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 06.02.24 - klo:08:23Tuli mieleeni tutkia myös "taajuus"-sanastoa ??

Esim. sana "nielurisat" kuinka ylhäälle yltänee taajuuksien taisteluissa ??

 - Uumoilen uteliaana ??

Ainakaan Suomen Kielen taajuussanastossa vuodelta 1979 ei ko. sanaa ole 8500 sanassa jotka olen kerännyt? Voi tarkastaa linkistä : https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home

Sanomalehtitaajuuksista voit tarkastaa näin:  https://korp.csc.fi/download/taajuussanasto9996/suomen-sanomalehtikielen-taajuussanasto-B9996.txt

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Esmerkix

#1645
Vasta viime aikoina on tullut tietooni se, että eri maiden Raamatuissa onkin eri juttuja. Eli niihin on poimittu tekstejä eri kirjoittajilta tai ehkä tekstejä on tulkittu eri tavalla. Kaikki tekstit eivät siis ole suoria käännöksiä. Olisi mielenkiintoista tutkia, miltä eri aikakausilta ja kirjoittajilta kirjoitukset on poimittu. Jos tekstit ovat ikivanhoja, niin varmaan vain joiltakin kirjoittajilta on ollut mahdollista saada tekstejä. Kaikkihan eivät osaa lukea eikä varsinkaan kirjoittaa vielä tänä päivänäkään. Mitenkähän kääntäminen on sujunut, jos ei ollut vieraan kielen taitoa?


Wikipedian mukaan "Alkuperäistä Raamattua yhtenäisenä kirjakokoelmana ei ole olemassa, vaan alussa oli suuri määrä erilaisia tekstejä, jotka ovat kehittyneet itsenäisesti ja myöhemmin kanonisoitiin eli liitettiin osaksi Raamattua.[1] Kuten tekstien alkuperäiset nimet osoittavat, heprealainen ja kristillinen Raamattu ovat itse asiassa kokoelma kirjoja, eräänlainen pienoiskirjasto. Protestanttisessa Raamatussa on 66 (39 + 27) erillistä kirjaa. Nämä kirjat on kirjoittanut noin 36 ensisijaista kirjoittajaa."


karpalo

Jaahas, siis raamattu onkin eräänlainen yhteinen wanhan ajan "keräilykohde", johon kuka tahansa "osaava /tahi "töpperö" on saanut ilmaistuksi mielipiteitään.

Tarkoitan, että se on Wanhan Ajan TIKTOK, siis Some-julkaisu, joka on sitten virallistettu uskonnollisten johtajien armosta takaamaan siihen uskoville "Ikuisen Rauhan".

Näinhän se menee, ei siitä asiasta voi olla kuin samaa mieltä, oletan innostuneena ?

Muisto Keijo Kullervo

#1647
Minulla on mielestäni itselleni tärkeä kysymys - siis tällainen:

Jeesus sanoi Raamatun mukaan tiedetyille opetuslapsilleen, että 'rakastatko minua'?

Toisaalta on helppoa väittää että Hän tarkoitti ns. henkistä rakkautta - uskon.

Tuntuu vaikealta päättää sitä, että kumman Stubbin vai Haaviston taakse asetun näissä presidentti vaalin kierroksilla - välillä sitä välillä tätä on mielessäni...

Selittäkääpä minulle mitä mieltä olette probleemastani?

Muisto

Ps. Itse olen hetero, mutta olen 'jotenkin' enemmän työväen asialla - vaikka äänestinkin Rehniä ensimmäisellä kierroksella - siis - Minulla on mielestäni itselleni tärkeä kysymys - siis tällainen:

Jeesus sanoi Raamatun mukaan tiedetyille opetuslapsilleen, että 'rakastatko minua'?

Toisaalta on helppoa väittää että Hän tarkoitti ns. henkistä rakkautta - uskon.

Tuntuu vaikealta päättää sitä, että kumman Stubbin vai Haaviston taakse asetun näissä presidentti vaalin kierroksilla - välillä sitä välillä tätä on mielessäni...

Selittäkääpä minulle mitä mieltä olette probleemastani?

Muisto

Ps. Itse olen hetero, mutta olen 'jotenkin' enemmän työväen asialla - vaikka äänestinkin Rehniä ensimmäisellä kierroksella - siis - äänelläni ei juuri nyt todellakaan ole enää merkitystä?
Ensi sunnuntaihin on aikaa vielä harkita (ja olen yhä sitä mieltä, että 'mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät'...silloisella äänelläni ei juuri nyt todellakaan ole enää merkitystä?
Ensi sunnuntaihin on aikaa vielä harkita (ja olen yhä sitä mieltä, että 'mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät'.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Kun olen kuunnellut Stubbin ja Haaviston haastatteluja, niin usein Stubbin vastauksissa on paljon tyhjää. Hänellä ei ole tietoa tai kokemusta monistakaan asioista. Luulen, että hän on asunut niin pitkään ulkomailla ja aivan erilaisten asioiden parissa kuin mitä Suomen presidentiltä vaaditaan. Varmaan Haaviston tietämys on korkeammalla tasolla siksi, että hän toimi ulkoministerinä. Myös nuo Stubbin puheet ydinaseista ovat pelottavia. Järki ja itsehillintä ovat nyt valtteja maailmanpolitiikassa. Muutenkin - kyllä nyt tarvitaan paljon sellaista kärsivällisyyttä ja kiihkottomuutta, jota Haavistolla on. Hän on mielestäni myös erittäin empaattinen. Naispresidentti olisi ollut mieluinen, mutta kun sitä ei saatu, Haavisto on mielestäni paras korvaaja.

Muisto Keijo Kullervo

Juu...
Taidan tietää sen, että ketä äänestän...

Olen kuullut puhuttavan, että homoilla ja lesboillakin on miehisiä ja naisellisia puolia olemuksissaan. Siis heillä samassa perheessä on nk. nainen ja mies...

Rakastihan Jeesuskin opetuslapsiaan - jopa kyseli, että 'rakastatko minua' opetuslapsiltaan - muistini mukaan..
Kiitos Sinulle oikeille teillekin johon olette johdattaneet...

Muisto




"Tie, Totuus ja Elämä?"