Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suosikkimusiikkisi

Aloittaja AveLazio, 02.04.09 - klo:23:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bongaaja

No oliko kovat kamat Ville, korvat lukkoon? Pubissa ja klubissa on joskus liian isot kamat pieneen tilaan.

ville

Ei nyt sentään korvat tukkoon  mennyt, muttei se kai paras mahdollinen tila siihen ollut. Joskus olen käynyt metallia kuuntelemassa, ja siinä on mennyt korvat, joten on vertailupohjaa.

THL tiedottaa

Ave tuolla jo kertoi kertauksena rakkaudestani Bachiin. Siis tähän isä-Bachiin, eli Johann Sebastian Bachiin.

Voisi jopa luulla, että nimmarini on tullut juuri tuosta.

Ei mut ihan totta, Bachin musiikissa on sitä jotain. SE JOKIN.

Bachia voi kuunnella monella eri tavalla.

Antautumalla sävelvirran vietäväksi, viihtyä.

Tai analysoida, analysoida ja analysoida.

Sit voi yhdistää kaikki elementit. Numeromystiikkaa myöten.







Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Laitoinpa Bachin ja sen kaiman kunniaksi soimaan ensimmäisen käteen sattuneen...Organ compositions Toccata and Fugue in D minor Bwv 565..alku kuulostaa vähän mahtipontiselta näin aamutuimaan  ;D.

Minä pidän kovin monenlaisesta musiikista, mutta lähimpänä sydäntä on ollut viimeiset vuodet ns. uuden ajan instrumentaalimusiikki. Siinä missä Bach ruokkii mestarillisen soitannan ja monimutkaisten sävelkulkujen kautta jotain muuta osaa sielussamme, niin tämä New Age-musiikki herättää primitiivisempää osaa ihmisessä hereille. Usein luonnonäänillä rikastettu yksinkertainen musiikki antaa positiivisia mielikuvia, jotka kumpuavat ikiaikaisesta perimästämme luolissa nuorion äärellä... Mutta olen huomannut, että tällä musiikkityylillä pyritään myös joskus vain rahastukseen. Kaupan on surkeita syntikkatallenteita, joita pystyisi jokainen tekniikan hallitseva tekemään ilman rahtuakaan musikaalisuutta. Vahingossa niihin joskus haksahtaa pelkän kauniin levynkannen takia.

Minä usein ihastun yksittäisiin musiikkikappaleisiin tai teoksiin, mitään varmaa sampoa mielimusiikkiini ei ole. Joiltakin entisiltä suosikeiltani en ole kuullut vuosiin mitään sykähdyttävää, joskus taas aivan vieraan musiikkityylin edustaja liikauttaa jotain hermoa selkäpiissäni ruuvien välissä. Ensimmäisenä tulee mieleen Nightwishin entinen solisti, Tarja Turunen. Hänen takiaan ostin kaikki em. bändin levyt. Mutta oma soololevynsä ei bändin hajoamisen jälkeen ollutkaan kovin kiinnostava, kappaleet vain eivät kolahtaneet.

Bob Dylan muistuttaa sopivasti kapinallisesta nuoruudesta, hänen musiikkiaan on pakko kuunnella vain siksi että pitää muistaa omat juurensa  :D ja että jotkut tuntuvat olevan kuin iättömiä oman sanomansa kanssa.

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

S

Kun teen omaa musiikkiani, yhdistelen usein näissä luomuksissani eri musiikillisia elementtejä, sävyjä & harmonioita keskenään. En tuijota niinkään siihen, mitä tyylilajia ne edustavat. Joskus keksin täysin omia kuvioita, jotka eivät noudata mitään tunnettuja kaavoja, säveliä, tai muutakaan säännönmukaista nuotinnusta. Ne siis perustuvat täysin inspiraatiopohjalta improrivoituihin kokeiluihin. Tälläistä kokeilevaa konemusiikkia olen aikoinani luonut; joten niitä hedelmiä on tarjolla mm. kotisivullani; joita pääsee kuuntelemaan osoitteesta http://scomy.suntuubi.com/?cat=18  Sinne Musiikkia-osioon on muuten piakkoin tulossa lisääkin vastaavaa kamaa.

- Toki olen tehnyt aikoinaan myös ns. 'tavanomaista' musiikkia, jossa on näennäisesti selkeät kertosäkeet, lyriikat, riimitykset, loppusoinnut; jotka toisin ovat monesti nekin olleet riitasointuisuuteen perustuvia kokeiluluontoisia sävelteoksia. Toisinaan olen jättänyt kertosäkeetkin pois, sekä luonut pelkkiä tarinamuotoisia kerronnallisia kappaleita, joita on sitten tulkittu varsin omaperäisellä tavalla.

- Minusta musiikin, niinkuin runollisen lyriikankin pitää olla vapaamuotoisuuteen perustuvaa, eli vapaata ahtaista kaavamaisista rajoista. Sävelkulkujakin voi siis mielensä mukaan muokata; kun vaan tuntee perusrakenteet & perusteet, niitä vo näini muuntaa halutessaan kääntäen päälaelleen; pitäen kuitenkin huolen siitä, että jonkunlainen juoni säilyy, tai että ne kuullostavat muuten korvaan tasapainoisen rytmikkäältä & soinnukkaalta kuunneltavalta. Musiikkikappaleiden soljuvuus & toimivuus onkin tärkein asia, joka saa kappaleet elämään omalla ainutkertaisella tavallaan.

- Onko tämä sitten taidetta, vai ei - on herttaisen yhdentekevää. Pääasia että musiikki herättää elämyksiä - sen myötä kokee värejä yms. Tämä on se olennainen ydin, yleensä kaikessa omaehtoisessa tekemisessä, sekä uuden uniikin luomuksen luomisessa; sekä sen kokemisessa, on sitten kyseessä valokuvat, kirjalliset tuotteet, musiikkiteokset, maalaukset, tms. Kaikissa näissä tyyleissä on omat ominaisrakenteensa, joita on mahdollista halutessaan hybridisoida luovilla kokeilevilla tavoilla, joka puhaltaa niihin niiden elävän hengen & herättää ne uuteen eloon. 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


AveLazio

S!!!! Kuuntelin musiikkitallentees. Voi JUMANKEKKA, miten tykkäsin. Niinku kirjotin vieraskirjaas niin (etenkin raita 26, suosikkini) oli ikään kuin Stockhausen ja konebändi olisivat tehneet sen yhdessä - se raskas osa Stockhausenilta. Ja raita 12 toi Stockhausenin vielä vahvemmin mieleen. Ootko Stockhausenin fani? Lisäksi jostain ihme syystä sun musiikkis tunnelma toi mulle mieleen yhden musiikkijumalistani, edesmenneen progebändin King Crimson (tunnetko?).
Arvostaen ja kumartaen
Ave!
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Hitto, olisin niin mielelläni niin mielelläni... kuunnellu S:n tekemää musaa, mutta eihän se onnistu.

Ne on jossain ihme Windows-moodissa. Pitää imuroida omalle koneelle ja sit menee muotoon: "Pelkkä teksti".

HITTOLAINEN!

AIFFit olis kivoja!


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Todella harmillista, jos jonkun järjestelmä ei tue tätä kyseistä moodia. Linkit ovat wma-muodossa, sekä vaativat taakseen lisäksi Windowsin Media Playerin, että ne saa kuuluviin. Toisaalta aika monella käyttäjällä on nämä systeemit jo vakiona koneellaan, joten he pääsevät etuoikeutettuna nauttimaan näistä tuotoksista. Muut joutuvat siten ikävä kyllä & valitettavasti vain arvailemaan, mistä näissä musiikkinäytteissä on kysymys. Hienoa, jos jotkut näistä kipaleista saavat jotain irti, sillä ne on tehty osittain kieli poskessa mentaliteetilla, eli ei täysin miettittyinä, eikä viimeisen päälle hiottuina.

Mitä sitten tulee näiden raitojen musiikilliseen antiin, en ole niitä tehdessäni ottanut vaikutteita keneltäkään toiselta musiikintekijältä, vaan olen vaan antanut koskettimien puhua täysin omaa kieltään. Olen vain antanut luovuuden virrata, sekä ollut samalla välittäjänä & luojana tässä nimenomaisessa linkin osassa. Jos ne joltakin tietyltä artistilta kuullostavat, niin se on pelkkää sattumaa. Kaikki musiikki kun muistuttaa aina tahattomastikin jonkun mielestä jotain jo ennen kuultua, koska sävelkuviot on jo itseään olemassa jossakin tietyssä tutussa muodossa.

Tietysti olen imenyt ääniavaruudesta erilaisia olemassaolevia sävelkuvioita, joita olen sitten lahjakkaasti varioiden yhdistänyt luontevasti omaksi kokonaisuudekseen, tavoittaen kuitenkin jotain yksityistä tajunnanvirrallista energistä otetta, joka ei suoraan kuullostaisi muulta kuin itseltäni. Haluankin tehdä pelkästään omannäköistäni musaa, niinkuin muitakin tekeleitä; kuvatuksista, runoihin, & mietelauseisiin asti; koska tämänkaltainen toiminta jos mikä inspiroi luovuuden virtoja uudenlaisiin yhä omaperäisempiin suorituksiin.

- Tälläisiä moniosaamiseen perustuvia multijuttuja olen tehnyt koko ikäni, joten nämä jutut ovat ikäänkuin luontaisesti verissä, eli itseopittuina omaksuttu & jalostettu aikojen saatossa. En yleensä ole tuonut luomuksiani mitenkään erityisesti esille, mutta nyt kun omat sivustot antavat siihen mahdollisuuden, niin pääsevät muutkin kuulemaan näitä 'outoja' hengentuotteita. Mukavaa saada myös myönteistä palautetta niistä, koska ovat ne niin omalaatuisia tuotoksia, että varmasti herättää omituisuudessaan kaksijakoisia mielipiteitä, suuntaan jos toiseenkin. Mutta sehän on taiteentekemisen yksi suurista dilemmoista, saada teoksilleen huomiota, on se julkisuus sitten millaista tahansa.   

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

S, mä ainaki tykkäsin ihan helevetisti. Aion kuunnella niitä vielä monta kertaa. Nii Stockhausen ja King Crimson, joiden tunnelmaa havaitsin sävellyksissäs oli varmaan jo kuollu ennen ku sä synnyit.... Käytäks sä muuta instrumenttia ku syntikkaa - se kuulostaa niin monipuoliselta, että kysyn. Ootko tarjonnu levy-yhtiölle (indie-firmalle)? Teetkö musiikin aina yksin? Ootko harkinnu apujäseniä säestämään eli bändiä?
Armoton hyvän musiikin fani
Ave!
J.K. Mulla alemmuuskompleksi uhkaa, kun palstalla on erinomainen kirjailija ja hieno muusikko....
At a narrow passage there's no brother, no friend

Ztara

Olen vasta kolmannessa raidassa. Tyyli miellyttää minua, ja kerron suosikkini kunhan olen ajatuksella kuunnellut kaikki kappaleet läpi.
Palaute lienee aina mukavaa?
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä