Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suosikkimusiikkisi

Aloittaja AveLazio, 02.04.09 - klo:23:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Hyvä Ztara! Ihailen sinua koko ajan enemmään.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: S - 04.04.09 - klo:14:36
Kun teen omaa musiikkiani, yhdistelen usein näissä luomuksissani eri musiikillisia elementtejä, sävyjä & harmonioita keskenään. En tuijota niinkään siihen, mitä tyylilajia ne edustavat. Joskus keksin täysin omia kuvioita, jotka eivät noudata mitään tunnettuja kaavoja, säveliä, tai muutakaan säännönmukaista nuotinnusta. Ne siis perustuvat täysin inspiraatiopohjalta improrivoituihin kokeiluihin. Tälläistä kokeilevaa konemusiikkia olen aikoinani luonut; joten niitä hedelmiä on tarjolla mm. kotisivullani; joita pääsee kuuntelemaan osoitteesta http://scomy.suntuubi.com/?cat=18  Sinne Musiikkia-osioon on muuten piakkoin tulossa lisääkin vastaavaa kamaa.



Muistatko S, kun viime vuonna houkuttelimme laittamaan näytille tekemääsi musiikkia ja nyt sitä tulee ihan pyytämättä! 

Kuuntelin vain ensimmäisen, siksikin kun Ave suositteli 26:sta. Nettiyhteys on taas kerran hidas eikä ole tässä rauhan hetkeä hakea kaikkia. Mutta! Olen äärimmäisen yllättynyt musiikkisi tyylistä, odotin jotain ihan erilaista. Ja tykkäsin kovasti, ihmeen rahoittavaa.. epätavallista.. ei löydy taas kerran oikeita sanoja suomeksi..

S

Onhan se hienoa saada palautetta tekeleistään, jotka on tehty aikoinaan sen aikaisten inspiraatioiden huumassa. Toisinaan on ihan aiheellista tuoda näitä luomuksia muidenkin kuunneltavaksi, silloin kun niille on olemassa oma paikkansa sekä aikansa; ehkä tästä eteenpäin vähän enemmänkin. Lähipäivinä laitan luultavasti esille kotivuilleni omaan osioonsa lisää samalta ajalta olevia pienoisteoksia. Ne toimivat todellakin parhaimmillaan mielenrauhoittajina, ovat minullekin olleet tekovaiheessa jonkunlaista tajunnanvirrallista terapiaa. Jokainen kuuntelija kokee nämä kipaleet tietenkin omalla ainutkertaisella tavallaan. Niihin kannattaa todellakin keskittyä - parhaimmillaan ovat kuulokkeiden läpi kuultuna. Silloin niiden erilaiset vivahteet & särmät tulevat paremmin esiin.

Soitantopuoleen palatakseni; multi-instrumentaalistina soitan tietenkin myös muitakin instrumentteja kuin koskettimia, eli lähinnä  kitaraa, jonka yksi versio näkyy muuten kovisivuni etusivulla kahtena kappaleena luonnon helmaan sulautuneena. Olen lisäksi säveltänyt & sanoittanut lukuisia omia kappaleitani, sekä tehnyt paljon erilaista musiikkia miksausvaiheineen enimmäkseen yksin, myös aikoinani erään taitavan samanhenkisen hengenheimolaisen kanssa, joka on täydentänyt musiikillista kokonaisuutta omalla panoksellaan. Luomusten lopputyön editointeineen kaikkineen olen tehnyt aina itsenäisesti omassa vaatimattomassa kotistudiossani, joka on kaiken luomisen & tekemisen pääkallopaikka.

Minulla on kuitenkin myös pitkän linjan musiikillinen tausta takananani, olen siis omalla tavallani itseoppinut  musiikin tekijä; vaikka varsinaista kuuluisuutta, tai kulttimainetta ei olekaan meriittinä tullutkaan. Tosin en sellaista kaipaakaan, koska olen enimmäkseen tuntematon taiteilija - oman tien kulkija, joka on jo vuosikymmeniä tehnyt näitä juttuja omaksi, sekä tuttujen iloksi. Tietyissä tuttavapiireissä minut tunnetaan, mutta en silti näillä jutuillani mitään erityistä suosiota kalastele. Riippumattomana tekijänä, haluan myös säilyttää omaehtoisuuteni, joten en ole myynyt tuotoksiani kenellekään ulkopuoliselle taholle. Siksi tuotan musiikini itse omakustanteena, koska haluan pitää langat täysin omissa käsissäni.

-Tunnen toki myös musiikin historiaa pitkältä ajalta, koska olen siihen uteliaisuuttani, sekä mielenkiintoisena sivujuonteena perehtynyt. Siksi eri artsitit & bändit musiikkityylistä riippumatta ovat tuttuja jollakin tavalla. On kuitenkin hyvä titeyllä tasolla tietää musiikin perusteet, sen eri tyylit, yms. perusjutut, eli miten muut artistit hommansa hoitavat. Vaikutteita omaan musiikkiini en kuitenkaan tietoisesti hae, enkä tunnusta mitään esikuviakaan, koska pyrin luomaan & edistämään omaleimaista ainutkertaista tyyliäni, apinoimatta suoranaisesti ketään muita. Siksi yritän tehdä asiat omista lähtökohdistani käsin ilman ulkopuolisia välikäsiä.

-Tässä siis hieman omia historiallisia taustojani, joita en ole yleensä valottanut julkisesti kenellekään, koska yritän pysyä nykyään enemmänkin taustakuvioissa, kuin tapahtumien keskipisteessä. Tietty myös jonkinlainen salaperäinen mystisyyden verho pitää säilyttää. Musiikkini siis puhukoon mysteerisenä ilmiönä puolestaan; eli jos se jotain koskettaa tai puhuttelee, se on täyttänyt sille tarkoitetun tehtävänsä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai




Nyt vasta hoksasin, miksi tämä kappale puhutteli minua juuri niin rauhoittavasti!  Harrastin joogaa muutaman vuoden ajan (nykyään en enää, kun olisi pitempi matka taitettavana ja siitä vain stressaantuisi)  ja juuri tuontapaista musiikkia soi usein taustalla. Yeensä me tehtiin vain sitä jumppapuolta, mutta lopussa aina rentouduttiin. Opettajani olisi ihastunut, jos olisi antanut tämän hänelle..  me toimme joskus lomilta sopivia mukana, ettei tarvitse aina samoja kuunnella :)

AveLazio

S, Tiistai kuvaili ihan nappiin musiikkisi vaikutusta: rauhoittavaa, cool down -fiilistä. Oh yeah. Ja kun vertasin sun musiikin aiheuttamaa fiilistä King Crimsoniin, niin en tietenkään ajatellut, että olisit sieltä vaikutteita ottanut. Se on vanha bändi, jolla oli jotenkin sama tunnetila kuin sulla, musiikkia tehdessä. Tsekkaa YouTubestä niitten biisi "In The Wake Of Poseidon". Sama tunne kun sun musiikissa. Ehkä oot eri mieltä, mutta mulle tuli sama fiilis. Ja tuo mainittu biisi on minulle PYHÄ!
Alaviite: Harkitsepa vielä levy-yhtiölle tarjoamista...
At a narrow passage there's no brother, no friend


S

Toki nuo musiikkikakappaleeni toimivat tietyssä mielessä myös meditaativisena joogamusiikkina, tai hyvän mielen hypnoottisena rentoutusmusana taustalla, kävelylenkeillä tai matkoilla kuulokkeista kuunneltuina. Joillekin ne voivat olla lisäksi oivallista unilääkettä, sekä stressinpoistoon tarkoitettua piristysruisketta yms. Eli monia eri ulottuvuuksia & käyttötarkoituksia näille tuotoksille voi löytyä, kunkin mieltymysten mukaan.

Tätä ehkä ajattelinkin, kun tein aikoinani nämä luomukset eräänlaisessa inspiroituneessa hurmioituneessa transitilassa. Jos niille löytyy tämänsuuntaista käyttöä, niin mikä sen hienompaa. Silloin niillä on jokin syvämietteisempi tarkoitus, kun vain olla pelkkää taustahälyä.

Täytyy todellakin tarkoin harkita kannattaako näitä tuotoksia tarjota kenellekään levy-yhtiölle, sillä ehkä tälläiselle musiikki-tyylille ei ole tällä hetkellä edes varsinaista tilausta olemassa. Onhan näistä biiseistä tietty jo tehty aikoinaan valmis omakustanteinen cd-versiokin, joka löytyy uniikkina kappaleena arkistoistani, joten se riittäköön tuotoksena tällä erää. Kotisivultani voi näitä otoksia sitten vapaasti kuunnella, niillä joilla systeemit tältä osin pelittää.

Tosiaankin, olen joskus kyllä kuullut tämän edellämainitun kyseisen bändin edesottamuksia, mutta en sen kummemmin ole aikaisempaan tuotantoon syventynyt. Varmasti löytyy tämänkin artistin kohdalla yhtäläisyyksiä näihin tekemiini juttuihin, niinkuin varmasti lukuisista muistakin musiikkihistorian merkkiteoksista, kun kerran sävelkuviot on jo moneen kertaan keksitty & läpisävelletty niiden eri variaatioineen. Siinä mielessä näissä tekeleissäni ei varmasti ole mitään mullistavaa, tai vallankumouksellista.

Tarkoitus ei ole kuitenkaan itsetarkoituksellisesti matkia ketään. Olen tekohetkellä ennen soittotapahtumaa pyrkinyt puhdistamaan mieleni kaikista musiikillisista vaikutteista, tai mieleeni syöpyneestä sävelmaailmasta. Eli lähtenyt ikäänkuin puhtaalta pöydältä liikkeelle, ammentaen sävelkuviot vapaamuotoisesti improvisoiden ääniavaruuden esiin työntyvistä energialähteistä. Musiikkini on tarkoitus olla ytimeltään universaalia, määrittelemätöntä, ainutkertaisen uniikkia elämyksellistä äänimattoa; joka koskettaa kuulijaa monilla eri tasoilla. Jos se siinä onnistuu, niin olen näistä luomuksistani hyvin ylpeä, kun olen ne aikoinani onnistunut maailmaan saattamaan!         
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

S, joo joo. Sun musiikkis toimii rentouttavana just. Ja korostan, että en mä havainnut mitään ennalta tuttuja sävelkulkuja tai teemoja musassas. Se on hyvin omaperäistä. Ja siis vielä: edesmennyt King Crimson herättää mussa samoja fiiliksiä, ku sun musas - ei samoja sävelrakenteita löydy! Ja Stockhausen tuli mieleen niistä "karummista" soundeista 26:lla ja 12:lla. Kuuntele se KC:n biisi! Mihin genreen luokittelisit musas? Ambient? Kyllä just semmosta julkasevalle indie-firmalle vois noita tarjota. Mut eihän Suomessa oo helppoo sen kans. Jos asuisit toisessa kotimaassani USAssa, niin varmaan tehtäs levy, Ainaki New Yorkissa tai Kaliforniassa.
On hankalaa olla lahjakas Suomessa.
Ave!
At a narrow passage there's no brother, no friend


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 05.04.09 - klo:00:07

Täytyy todellakin tarkoin harkita kannattaako näitä tuotoksia tarjota kenellekään levy-yhtiölle, sillä ehkä tälläiselle musiikki-tyylille ei ole tällä hetkellä edes varsinaista tilausta olemassa. Onhan näistä biiseistä tietty jo tehty aikoinaan valmis omakustanteinen cd-versiokin, joka löytyy uniikkina kappaleena arkistoistani, joten se riittäköön tuotoksena tällä erää.     

Ehkäpä tänään minulla on tilaisuus kuunnella S:n musiikkikappaleita. Toivotaan niin.

Tosin en tule lausumaan niistä minkäänlaista arvostelua. Tämä aivan sen vuoksi, että itsekin jonkin verran harrastan samantapaista touhua, eli säveltämistä ja äänityspuuhia.
No, jos S kysyy, vastaan tietysti hänelle.

Älä nyt ota tätä minään oikaisuna, S, mutta kustantaminen on eri asia kuin se, että valmistaa äänitteen.
Kustantaminen (myös omakustantaminen) tarkoittaa valmistamisen lisäksi myyntiin asettamista.

Mikähän mahtaa olla sitten oikea nimitys näille omille tuotteillemme, joita emme myy, vaan esimerkiksi jaamme hyville ystäville?

Ettei meitä vaan pidätetä lahjusten antamisesta....   

... ottamisesta puhumattakaan!   ;D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: S - 05.04.09 - klo:00:07

Täytyy todellakin tarkoin harkita kannattaako näitä tuotoksia tarjota kenellekään levy-yhtiölle, sillä ehkä tälläiselle musiikki-tyylille ei ole tällä hetkellä edes varsinaista tilausta olemassa.

Kyllä tällaiselle musiikille on rajattu kuulijakunta olemassa Suomessakin. Ei vain ole tekijöitä. Levyhyllyistä on turha hakea tällaista musiikkia, jota toden totta New Age musiikiksi kutsutaan, vaikket sitä termiä haluaisikaan käyttää. Yleensä hyviä levyjä löytyy vain tilaamalla esim. Eranovan kautta, kunhan on ensin kuullut jonkun suosittelevan levyä. Mutta kuten aiemmin sanoin, myös huteja tulee noissa kaupoissa usein, ja sisällöistä ei aina juuri kummoisiakaan mielikuvia aukea.

Kappaleet olivat erilaisella energialatauksella tehtyjä, toiset rauhoittavia, toiset energiaa lisääviä. Pidin nro 17:sta sen voimakkaan rytmisen latauksen takia. Tuosta kappaleesta saa virtaa ja voimaa. Nro 24 taas vetosi kauniin lyyrisellä melodisuudellaan. Ehkäpä tämä pääsi kaikkein  lähimmäksi sydäntäni. Vimppa kappale oli kaikessa lyhykäisyydessään minulle vähän liian futuristinen ja tuntui lähes kaoottiselta. Olit saanut todella kaikki elementit mahtumaan noihin raitoihin, onnitteluni ja kiitos kun saimme kuunnella nämä.
Olet lahjakas ja uskon että sinulla tässä hyväkin sauma olisi olemassa, mikäli vain haluat ja viitsit kaivautua ulos kolostasi  päivänvaloon.

Se tuolla jo ehti kertomaan, ettei hän tule antamaan mitään arvostelua. Ei minunkaan aikomukseni ollut arvostella, ainoastaan kertoa minkälaisia tuntemuksia kappaleet minussa herättivät. Ehkäpä saamme pian kuunnella myös se:n sävellyksiä. Minä TIEDÄN, että sieltäkin pöytälaatikosta löytyy hyvinkin julkaisukelpoista tavaraa.

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä