Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Oudot elokuvat

Aloittaja Eugen, 26.09.07 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

En tunne vertailufilmiäs Babeliin. Mut B on ikilistallani sijalla 9. Good.
At a narrow passage there's no brother, no friend

matti

Varsin korkealla siis! Nyt saanee sitten tiedustella ne 8 B:n yläpuolella olevaa elokuvaa  ;)

Eugen

Mulla on ollu tossa hyllyllä Babel kohta pari kuukautta lainassa broidilta, se sanoi saatesanoiksi, et on pikkasen paska leffa, joten en oo pitäny kiirettä kattelussa.

Viimeks kattelin Tommy Lee Jonesin ohjaaman ja pääosittaman modernin (nykyaikaan sijoittuvan) westernin Kolmet hautajaiset. Ihan hyvä leffa! Kertoo karjatilallisesta (Tommy Lee) Texasissa, jolla on ystävänä/duunarina laitonsiirtolainen. Yli-innokas rajavartia ampuu tämän erehdyksessä, kun mexikaani ampuu kojoottia ja heppu luulee että häntä kohti ammutaan. Karjamies kidnappaa rajavartijan ja pakottaa tämän auttamaan viemään mexikaanin kotikylän multiin.

"Aye, caramba!"

AveLazio

Kyl Babel hyvä on, yeah. Eugen on löytänyt harvinaisia filmejä, gotta say.

Mun listani ykkönen on "2001: Avaruusseikkailu", muita "Taxi Driver", "Pulp Fiction", "Reservoir Dogs", "The Good, the Bad and the Ugly", "Rukajärven tie" - ja molemmat "Tuntemattomat sotilaat" (etenkin uudempi, jota olin itse tekemässä).
Pistäkää omia listojanne!
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

En nyt lähde listaamaan omia mielileffojani, koska niitä on niin tuhoton määrä, että palstatila loppuisi kesken, jos niitä alkaisin tässä erikseen luettelemaan. Muutenkin niiden paremmuusjärjestykseen laittaminen ei ole kovinkaan mielekästä. Oikeastaan aika turhaakin, sillä hyviä leffoja on niin paljon.

- Itse olen mm. scifi-leffojen vannoutunut harrastaja. Myös komediat & draamat uppoavat, laadukkaista dokkareista nyt puhumattakaan. Vanhoissa elokuvaklassikoissa on myös paljon hyviä leffoja, joiden arvoa ole aika kuluttanut miksikään. Ne 'oudot' vähemmän tunnetut ns. independence-elokuvatkin ovat oman paikkansa ansainneet.

- Tuo uudempi Rauni Mollbergin ohjaustyö Tuntemattomasta Sotilaastakin vuodelta 1985 on erityinen siitä syystä, että eräs tuttuni on myöskin osallistunut sen tekemiseen sotilaana, kohtauksessa jossa kuvattiin pataljoonan hartaustilaisuutta. Aika kultaa siis muistot tältäkin osin.   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


Tiistai



Taxi Driver ja  Pulp Fiction ovat jääneet mieleen, siis olivat hyviä. Kumpikin omalla tavallaan. Niin realistisia johtuen pääasiassa näyttlijöiden suorituksista. Paraskaan ohjaaja ei yksin saa mitään mieleenjäävää aikaan, vaikka olisi kuinka hyvä story.

AveLazio

S, sun filmimakus tuntuu ihan samalta ku mun. Ja mahdoton se todella on 100 hienosta filmistä rakentaa Top Teniä. Mut se ykkönen pitää valita. Mikä sulla?
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Kyllä niitä mielifilmejä ainakin itselläni on enemmänkin kuin sata, koska on tullut katsottua jos jonkinlaisia tekeleitä eri muodoissaan, vuosikymmentenkin saatossa sadoittain - ei nyt kuitenkaan ihan tuhansittain.

- Mutta yhtä ehdotonta ykkösleffaa en pysty, enkä edes halua valita - koska valinta on joka suhteessa vaikea. Kaikissa niissä hyvissä rainoissa mitkä olen katsonut - jotkut jopa useampaan kertaan - on omat hyvät hetkensä, jotka tekevät niistä omalla tavallaan mieleenpainuvia!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

matti

Hahmottelin tuollaista pientä kymppilistaa, ei ole sen kummemmin paremmuusjärjestyksessä. Tasapuolisuuden nimissä sisällytin kultakin ohjaajalta vain yhden pätkän, muuten lista olisi täyttynyt Leonesta, Chaplinista ja Hitchistä.

-2001: A Space Odyssey (Kubrick)
-C'era una volta il West (Leone)
-Casablanca (Curtiz)
-City Lights (Chaplin)
-Down By Law (Jarmusch)
-Into the Wild (Penn)
-Le Notti di Cabiria (Fellini)
-Lilya 4-Ever (Moodysson)
-Rear Window (Hitchcock)
-Schindler's List (Spielberg)

Oli muuten yllättävän vaikeaa! Billy Wilderiltä ja Kieslowskilta olisi pitänyt joku pätkä myös mahtua ehdottomasti listalle mutta nyt kävi näin  :(

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä