Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Viattomuuden aika

Aloittaja Eugen, 23.04.09 - klo:13:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eugen

Olin tuolla meidän kauppakeskuksella työasioissa... takaisin tullessa bussipusäkillä oli heppu, joka asuu jossain lähellä meikäläistä... sellanen vanha doku, sillä oli rollaattori. Iästä en osaa sanoa voi olla viiskymppiä tai reilu kuuskymppiä, ne näyttää kaikki samalta vuosien tissuttelun jälkeen... No, se oli kaatunut, lyönyt päänsä ja otsasta tuli verta... ja siinä oli neljä teiniä kovin huolestuneena herran terveydestä... kaivelivat taskustaan paperiliinoja äijälle tarjottavaksi... puheet oli kovin sekavia... seisoin herrasta parin metrin päässä, mutta haistoin, että virkistystä oli nautittu.
Mieleni teki sanoa kakaroille, että turha sitä on paapoa, itse on osannut juodakin... mutta pidin suuni kun koulussa on näemmä opetettu auttamaan "hädänalaisia". Kyllä se elämä vielä kerkee opettaa....
Kaverilla soi puhelin taskussa pitkään... Kakarat yrittivät houkutella kaveria vastaamaan, turhaan, ei jaksa... Lopulta yksi soitti ukon puhelimella takaisin soittaneeseen numeroon ja tiedusteli voisiko tämä henkilö kenties jeesata ukkoa, kun on loukannut itseään... Luurin päässä oli "Henkka", kaverimme oli kuulemma "Timppa"... "Henkka" ei voinut jeesata! Parin metrin päähän kuului, vaikka sanoista ei saanut selvää, että kännissä taitaa olla Henkkakin! Lopulta tuli bussi jolla minä tulin takaisin työmaalle ja tämä "Timppa" pääsi kotipysäkilleen. Tietty äijän kännykkä soitti monofonista hälyytysbiisiä läpi koko matkan,varmaan Henkka, onneksi sitä oli vaan 1 kilsa.
"Aye, caramba!"

AveLazio

Kiehtova posti, Eugen. Mihin kukin meistä vetää sen rajan, että lähdenkö auttamaan vai kävelelenkö ohi. Lievää känniläistä voin auttaa, vanhusta ja lasta autan aina, samoin onnettomuuden uhria, narkkaria en auta ikinä, epilektikoitakaan en oo auttanut, nolo sanoa...
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa


Eugen

Kiinassa on pitkä laari.... ei tartte samaan kohtaan kahteen kertaa kusta tai paskantaa... Pörrääköhän siellä paljon kärpäsiä, kun miljoonat kiinalaiset paskoo pitkin muurin pielusta....
"Aye, caramba!"

karpalo

Hyvin sopi pissa-aiheet tähän viattomuusketjuun.., todella hyvin siinä istuu, ihan kuin "Potalla" ;)



rapevainaa


Tiistai

Mikä ihmeen "viattomuuden aika"-ketju.. alkaa ottaa hälyyttäviä mittakaavoja nämä minun muistikatkokset :P  Vieras näköjään luki tätä ketjua juuri..

Lainaaepilektikoitakaan en oo auttanut, nolo sanoa...

Olen nähnyt lievän epileptisen kohtauksen pari kertaa.. läheiset oli vierellä, ei tarttenut puuttua asiaan.

Mutta tuosta muistin, kun olin Oulussa pankissa kesälomittajana ja kun suoraan minun eteeni tuli yksi keski-ikäinen mies verinen naarmu otsassa, vielä vaahtoa suupielessä ja selvästi järkyttyneen näköinen.. säikähdin, kun yht'äkkiä ilmestyi tiskin taakse kun nostin katseeni tiliotteista tjms... vaikka lähempänä ovea oli muitakin kolleegoja. Pyysi nenäliinoja, että voisi pyykiä kasvonsa.. muistin nähneeni kollegan nessupakkausen viereisessa laatikossa, otin sen kysymättä ja annoin hänelle.. kiitteli ja lähti.. muistan vieläkin kuin eilisen. Se mielikuva ei jättänyt rauhaan pitkään aikaan  :-\


Matkaleena

Minä sitten olen ilmeisesti sinisilmäinen idiootti, sillä minä en tee eroa ihmisten kesken siinä, että ketä autan ja ketä en.

Sedän kanssa tässä ilmojen viilennyttyä olimme keskustassa, jossa känniläisiä oli sammunut penkeille, heillä oli todella niukasti päällä ja päätimme soittaa poliisit hakemaan heidät lämpimään tai ainakin herättelemään, jotta tajuavat lähteä liikkeelle, jotteivat jäädy. Itse en kyllä suurin surminkaan lähtisi ravistelemaan hereillä, tiedä millaisia sekopäisiä skitsoja ovat, pian saa puukosta. Siihen sitten jäimme odottamaan  poliiseja ja voin sanoa, että suurimman osan ihmisten suhtautuminen tyrmistytti minua. "Mitä te niitä autatte, joka päivähän tänne joku sammuu" ja eräs nainen pysähtyi meidän kohdalle ja sanoi, että ootteko tekin jotain pilleristejä, kun noita autatte.

Minusta jokainen ihminen on arvokas, vaikka olisi kuinka pohjalla. Pieni apu, hengissä pitäminen, ystävälliset sanat ja ihmisiin uskominen saattaa antaa toiselle mahdollisuuden laittaa elämänsä kuntoon. Ja jos ei laita niin mitä se minulle kuuluu, kun kansalaisvelvollisuutena on kuitenkin suojella toisten henkeä. Ketään ei saa jättää oman onnensa nojaan kuolemaan.

Miksi ihmiset ovat niin kylmiä ja tunteettomia? Että pelkkä oma napa näkyy, pidetään itseä parempana ja määritellään, kuka on tarpeeksi hyvä saadakseen apua. Ehkä minä vain osaan nähdä jopa juopporetkut ihmisinä peilaten lapsuuteeni, koska omat vanhempani olivat juoppoja ja äiti kuoli puhtaasti viinaan. En minä hyysäämään alkaisi, en antaisi rahaa, en alkaisi majoittamaan meille, mutta en minä halua jättää penkille jäätymäänkään.

Apua on monenlaista. Narkille saattaisi olla tärkeää, että joku sanoisi, että sinä pystyt laittamaan elämäsi kuntoon kun uskot itseesi. Tulevaisuus on edessä. Köyhälle perheelle saattaisi olla maailman ihanin teko, että ottaa perheen lapset luokseen askartelemaan, väsyneelle äidille kuunteleminen kahvikupin ääressä antaa voimaa jaksaa ja jopa hymyn antaminen ihmisille voi olla elämää pelastava ja uskoa valava teko.

Niin että kuka ihminen on tarpeeksi arvokas, että ansaitsee apua? Jos apu tulee ansaita niin ihmettelen, että miten kukaan on ikinä auttanut minua silloinkaan, kun olin kodittomana neljä kuukautta sijaisvanhempien heitettyä minut pihalle.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Akka - 14.12.09 - klo:15:53
... Jos apu tulee ansaita niin ihmettelen, että miten kukaan on ikinä auttanut minua silloinkaan, kun olin kodittomana neljä kuukautta sijaisvanhempien heitettyä minut pihalle.


Todella ihmettelen nyt tuota elämänvaihettasi suuresti.
Sosiaaliviranomaistenhan tuohon olisi pitänyt puuttua.

?




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä