Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Viattomuuden aika

Aloittaja Eugen, 23.04.09 - klo:13:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Tuohon voi ainoastaan vastata sanomalla..., Ihmisiä on niin paljon ERILAISIA.

Esimerkki ...Kirjoittelet tanne vaikka kuinkain pitkiä tarinoita ja tapahtumia ja purat sydämmesi. Niin SE:n on tapana kuitata sanomasi parilla kolmella sanalla., mitään sanomattomalla tokaisulla.., jotka eivät liity asian ytimeen ja  joista sinun pitäisi ymmärtää sen olevan Huumoria!

Matkaleena

Lainaus käyttäjältä: se - 14.12.09 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Akka - 14.12.09 - klo:15:53
... Jos apu tulee ansaita niin ihmettelen, että miten kukaan on ikinä auttanut minua silloinkaan, kun olin kodittomana neljä kuukautta sijaisvanhempien heitettyä minut pihalle.


Todella ihmettelen nyt tuota elämänvaihettasi suuresti.
Sosiaaliviranomaistenhan tuohon olisi pitänyt puuttua.

?






Sijaisvanhemmilla ei enää ollut velvollisuutta pitää minua, koska olin juuri täyttänyt 18. Lastensuojelun sosiaalitäti antoi siunauksensa asialle, mistä saan kyllä syyttää itseäni, sillä olin koko murrosiän kauhukakara, joka kapinoi kaikilla mahdollisilla keinoilla. Ymmärrän, että kävin aika raskaaksi taakaksi, nykyään olemme sijaisvanhempien kanssa jo todella hyvissä väleissä, kummatkin menimme vähän itseemme ja keskustelimme asioita halki kun viha oli laantunut.

Jälkihuoltonuori olin silloin siis ja ainoa lohtu mitä sossun puolelta sain oli se, että laita asuntohakupaperit menemään niin he maksavat vuokratakuun sitten kun saan asunnon. Onneksi sitä löytyi ystäviä ja tuttavia, joiden luona sai olla yötä, ei tarvinnut olla koko aikana taivasalla kuin muutama yö yhteensä.

Hieman vaikea se on Helsingistä käsin sen lastensuojelusossunkaan asioitani hoitaa, silloin oli joku typerä systeemi, että jälkihuoltonuoret eivät voi käydä oman kaupunkinsa sosiaalitoimessa vaan se oma lastensuojelusossu hoitaa asiat. Jos hoitaa. Nykyään se on siirretty siten, että nuoren asioita hoitaa paikallinen sosiaalitoimi, joka laskuttaa sitten nuoren lastensuojelupiiriä.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Akka - 14.12.09 - klo:17:59

Jälkihuoltonuori olin silloin siis ja ainoa lohtu mitä sossun puolelta sain oli se, että laita asuntohakupaperit menemään niin he maksavat vuokratakuun sitten kun saan asunnon. Onneksi sitä löytyi ystäviä ja tuttavia, joiden luona sai olla yötä, ei tarvinnut olla koko aikana taivasalla kuin muutama yö yhteensä.

Hieman vaikea se on Helsingistä käsin sen lastensuojelusossunkaan asioitani hoitaa, silloin oli joku typerä systeemi, että jälkihuoltonuoret eivät voi käydä oman kaupunkinsa sosiaalitoimessa vaan se oma lastensuojelusossu hoitaa asiat. Jos hoitaa. Nykyään se on siirretty siten, että nuoren asioita hoitaa paikallinen sosiaalitoimi, joka laskuttaa sitten nuoren lastensuojelupiiriä.

Kertomuksesi perusteella sosiaalitoimi töppäsi.
Sosiaalitoimen pitää järjestää sijaisperheestä lähtevälle nuorelle asunto.
Eikä tuo kertomuksesi mukainen "...laita asuntohakupaperit menemään ..." ole likimainkaan sitä.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 14.12.09 - klo:18:03

Sosiaalitoimen pitää järjestää sijaisperheestä lähtevälle nuorelle asunto.


Kun ihminen täyttää 18 v, uusi maailma alkaa. Kukaan ei pakota mihinkään eikä kukaan ole suojelemassa. Siihen asti on tyrkyllä vaikka mitä suojelua ja terapiaa. Rikoksiakaan ei saa enää anteeksi vaan joutuu vankilaan. Syy on se että 18 v on aikuinen ja hoitaa itse asiansa.

Eikä Helsingin sosiaalitoimi hommaa kenellekään asunto sillä perusteella että on vittumaiset vanhemmat.

Jos nuori ei osoita mitään tahdikkuutta sen korvaukseksi että saa asunnon ja sapuskat, kyllä sellainen joutaa mieron tielle.
Parempi että yksi kärsii kuin että kaikki kärsii.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Akka - 14.12.09 - klo:15:53
Minä sitten olen ilmeisesti sinisilmäinen idiootti, sillä minä en tee eroa ihmisten kesken siinä, että ketä autan ja ketä en.

eräs nainen pysähtyi meidän kohdalle ja sanoi, että ootteko tekin jotain pilleristejä, kun noita autatte.

Minusta jokainen ihminen on arvokas, vaikka olisi kuinka pohjalla.


Miksi ihmiset ovat niin kylmiä ja tunteettomia?


Et ole idiootti, Akka. Päinvastoin,  ainut oikea asenne.. valitettavasti ihmiset kovettuvat jostain syystä.. ei se aina välttämättä ole oman navan ympärillä pyörimistä..

Englanniksi on osuva sanonta "What Goes Around Comes Around". Tarkoittaa,  että jos antaa jotain omastaan, se palaa takaisin aikoinaan jossain muodossa ..

Onneksi olet itse päässyt menneisyytesi mörköjen yli ja tunnut aika tasapainoiselta viisaalta nuorelta naiselta :)


Tiistai



Rape ehti tuohon väliin.


Ehkä nimim. Akka oli syystä kauhukakara, oli kelvottomat vanhemmat.. vaikea siinä on kasvaa tasapainoiseksi nuoreksi..

rapevainaa

.
Kyllähän valtava määrä lapsia on lähtenyt lätkimään vanhempiensa luota, kun ei tule toimeen. Ja usein ne on tyttöjä. Pojille on suht luonnollista lähteä viimeistään armeijan jälkeen.

THL tiedottaa

Totuus on se, että myös 18 vuotta täyttäneille järjestetään yhteiskunnan puolesta monenlaista, myös asunto.

MUTTA EI IKUISESTI AINA UUTTA, JOS TÄMÄ HENKILÖ EI KYKENE SOSIAALISTUMAAN RIITTÄVÄSTi, VAAN (KELVOTON) HANKKII ITSELLEEN HÄÄDÖN TOISENSA PERÄÄN.

On kaikenlaista tuki-, palvelu-, sijoitus- ja vaikka mitä asuntoa, joita tarjotaan niin nuorille kuin vanhemmillekin SYRJÄYTYNEILLE.


------------------

Tietenkään väkisin ei kenenkään suuhun leipäpalaa ängetä, jos toinen pistää hanttiin niin julmetusti.
Väkisin viedään hoitoon vain ne, jotka ovat vaaraksi joko muille tai itselleen.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.

Totuuksia on monen näköisiä.

Olen rähjännyt ihan tarpeeksi yhden poikani kanssa. Jos mikään ei sovi, niin auttajat auttavat niitä, jotka apua haluavat.
Väkisin ei voi auttaa ketään. Jotkut muut touhut voivat houkuttaa enemmän.

Yhteiskunnalla on tarjolla vaikka mitä, jos vai nuori haluaa ottaa vastaan.
esim. työvoimatoimisto maksoi 1/2 vuoden palkan tyonantajalle että poikani pystyi uimaan työelämään eli ensimmäiseen työpaikkaan.

On oppisopimuskoulutusta ties mitä. Mutta jos nuori haluaa loisia vanhemipen nurkissa niin minkäs teet.

.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rape - 14.12.09 - klo:19:03
.
Kyllähän valtava määrä lapsia on lähtenyt lätkimään vanhempiensa luota, kun ei tule toimeen. Ja usein ne on tyttöjä. Pojille on suht luonnollista lähteä viimeistään armeijan jälkeen.

Minäkin lähdin kotoa 18-vuotiaana., mutta en paiskonut ovia., menin Ruotsiin duuniin autotehtaalle. Tulin takaisin Armeijaan ja siten taas hommiin sinne ja takaisin Suomeen ja naimisiin ja perustin perheen.

Minulla ei sattumalta ollut tuollaista Dramatiikkaa., vaikka äitini leski olikin ja kuusi mukulaa. Meillä ei vissiin ollut rahnaa ryypätä.

Ymmärrän kaikkia ja suren niiden puolesta., jotka eivät voi kotona asua vanhempien "ongelmien" takia. Vastuuttomien vanhempien kuvat ja nimet voisi julkaista muuallakin kuin sosiaaltvirastojen kahvihuoneiden seinillä. (Onko niitä sielläkään) ::)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä