Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Metakahvila (irrotettu omakseen)

Aloittaja Indigo, 28.10.07 - klo:17:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Kuule nyt, Aakku, meidän vuoropuhelu ei lopu koskaan kun sinä aina vastaat eri asiaan kuin mitä minä kysyn tai sanon. :roll: Sitten minun pitää taas uudelleen vastata. Minähän tarkoitin viimeksi juuri sitä, että teit tästä taas erillisen uuden ketjun ja siten tavallaan kielsit minua häiritsemästä jotain hemmetin virtuaalista kahvinurkkausta. :evil:  :)  Siitä minä en tykkää.

En minä tehnyt uutta ketjua, vaan outomaa :) Ja mitä kysymiseen tulee, kysyt väärin minulta :P ... vitsi, vitsi ... parempi tämä metailu ainakin minusta on erillisenä, kuin itse kahvitteluun kuuluvana irrallisena osana, joka törröttää kuin okapensaan piikki tai jotain. Sinun nimesi nyt vain näyttää kuin olisit avannut, mutta siitä 5, vai mitä Indaani :)

Lainaa..eihän tässä kinaamisessa kyllä mitään järkeä ole jos tarkemmin mietin. :)

Ei olekaan, eikä me oikeasti kinata ... ei ole ennenkään oikeasti kinattu kun en osaa kinata kanssasi

LainaaItselläni ainakin syy on siinä, että minun uhmaikäni on vissiin elinikäistä ja siksi en yhtään ollenkaan jaksa sietää määräilyä pienissäkään asioissa. Kuvittelen kuitenkin ymmärtäväni eri ihmisten erilaista ajattelua ja erilaisia tarpeita, joten hermostumiseni ei mene suuttumisen puolelle yleensä. Mutta miettikääpä oikeasti mitkä syyt aiheuttivat Outomaan perustamisen alunperin, miltä silloin tuntui?
Tiistain ajatus moderoimattomasta foorumista oli erinomainen.

Eihän täällä määräile kukaan kuin korkeintaan YP häiriköitä ja - kuten etusivun linkissä Lue tämä ensin - spammaajia. "Häiriköt ovat ainoa asia, mitä emme suvaitse." ... näin sovittiin aikanaan kun siirryttiin omaan paikkaan, eikä enää tyydytty lainahepeniin ... Moderointia harrastetaan vain äärimmäisissä tapauksissa. Mielummin ei ollenkaan, mutta ... no, tulee pöräys pöksyihin harkitsemattomille joskus, onneksi harvoin "mopo karkaa käsistä".

LainaaKyllä minä ymmärrän, Aakku, että tahalliseen kiusantekoon puututaan ja se lopetetaan, en siksi tässä puhu. (Adminille en viitsi jutella kun se on sellainen epähenkilö, jonka kasvoja ei näe, tulee vain skitsofreeninen olo.)

Juu - ymmärrän, muuten tänäänkin vielä eräs jäsenemme sai spostia :twisted:, en minä - ko tapaukseen liittyen, joten se vandalismin lopettaminen Oudossa vierashuoneessa oli oikein tehty. Viestini yläosassa näet myös sitten kasvoni, hellällä kädellä hieman muokatut, mutta minun omani kuitenkin ... Paljastan salaisuuden ... admin on multipersoona, vai pitäisikö tässäyhteydessä sanoa peltimursoona --> yksi nimimerkki, mutta useamman käytössä. Ei tosiaankaan tiedä, kenen kanssa keskustelee :)

LainaaYritän vain kelata, että miksi siitä tulee aina niin iso mielipaha. Muistelen, että ennemmin täällä vain lupsakasti sanottiin, jos jokun puhe vaikutti hilkkua vaille hermostumiselta, jotain mikä vei ajatukset rauhallisemmille vesille. Sinne ne jutut jäivät muun juttelun jalkoihin.... ihan niinkuin oikeassakin elämässä. Aika harvoin oikeassa elämässäkään kukaan rauhoittuu tai saa mielenrauhaa siitä, että nuhdellaan ankarasti ja pistetään komeroon tai nostetaan oven ulkopuolelle. Riitahan siitä tulee ja isommassa mittakaavassa sota.
Miehet ovat kyllä niin erilaisia kuin naiset ajatuksenjuoksultaan, että mitään täydellistä totuutta en osaa asiaan ehdottaa. Kunhan mietin.

Indigo

Se onkin paras tapa hoitaa yhteistä pesää - kokonaan eri juttu on jos yksi tuplapersoona ja toinen alkavat tarkoituksella sottaamaan. Kun kontrolli menee, siinä ei enää tehoa lupsakka huomauttelu. Ei kai ihmisten välisessä kanssakäymisessä mitään viisasten kiveä olekaan, kunhan vain jokainen pitää huolen itsestään muut huomioiden, niin silloin kaikki sujuu varmasti ainakin kohtalaisesti

Aakku

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
En minä tehnyt uutta ketjua, vaan outomaa :)  

Se on se hemmetin kasvoton Outomaa, joka on syypää näköjään kaikkeen. :evil:

Lainaa
Ja mitä kysymiseen tulee, kysyt väärin minulta :P ... vitsi, vitsi ... parempi tämä metailu ainakin minusta on erillisenä, kuin itse kahvitteluun kuuluvana irrallisena osana, joka törröttää kuin okapensaan piikki tai jotain. Sinun nimesi nyt vain näyttää kuin olisit avannut, mutta siitä 5, vai mitä Indaani :)

Minäpä kysyn niin monta kertaa, että kyllästyt vastailemaan ja ... lopulta vahingossa vastaat oikein.  :)
Sitäpaitsi minä tykkään nimenomaan kinata kahvipöydässä ja paiskoa kahvikuppeja niin että kolina käy, enkä missään metakahvilassa missä ei tiedä edes mihin tähtäisi kun puhujatkin vain vaihtuvat naamarin takana.
Sitäpaitsi_2, älä taas yritä väistellä alkamalla flirttailla. Ties vaikka yksi kasvoton Admin tulee ja poistaa viestit.

Lainaa
Ei olekaan, eikä me oikeasti kinata ... ei ole ennenkään oikeasti kinattu kun en osaa kinata kanssasi

No niin, mitäs minä juuri sanoin...

Lainaa
Juu - ymmärrän, muuten tänäänkin vielä eräs jäsenemme sai spostia :twisted:, en minä - ko tapaukseen liittyen, joten se vandalismin lopettaminen Oudossa vierashuoneessa oli oikein tehty.

Miten niin "joten"... olitteko ensin käyneet kirjoittajan kanssa kiivasta ja sopuisaa keskustelua ja puineet asiaa objektiivisesti ja subjektiivisesti hänen kanssaan, kuunnellen tunnelmia ja kysellen syitä ja toisen mielipiteitä miten hän olisi nähnyt, että asia tulisi sopia? Selvitittekö yhtä kauniisti kantanne kuin minulle? Muistitteko välttää nimittelyä ja itse loukkaantumasta?

LainaaViestini yläosassa näet myös sitten kasvoni, hellällä kädellä hieman muokatut, mutta minun omani kuitenkin ... Paljastan salaisuuden ... admin on multipersoona, vai pitäisikö tässäyhteydessä sanoa peltimursoona --> yksi nimimerkki, mutta useamman käytössä. Ei tosiaankaan tiedä, kenen kanssa keskustelee :)

Ei sunkaan, tätä en olisi koskaan arvannut!

Lainaa
Se onkin paras tapa hoitaa yhteistä pesää - kokonaan eri juttu on jos yksi tuplapersoona ja toinen alkavat tarkoituksella sottaamaan. Kun kontrolli menee, siinä ei enää tehoa lupsakka huomauttelu. Ei kai ihmisten välisessä kanssakäymisessä mitään viisasten kiveä olekaan, kunhan vain jokainen pitää huolen itsestään muut huomioiden, niin silloin kaikki sujuu varmasti ainakin kohtalaisesti

Niinhän sitä luulisi, mutta todellisuus on toinen. Jotkut ihmiset haluavat ja suorastaan vaativat sääntöjä ja toiset taas vastustavat niitä henkeen ja vereen. Kumpikin on oikeassa omalla tavallaan, sitä toisen tapaa on vain niin vaikea hahmottaa kun sattuvat samaan kohtaan. Mäiske käy ja hampaiden kiristely kaikaa. Lopulta kukaan ei muista mistä kaikki alkoi, mutta pahat sanat ja lyönnit kyllä muistetaan.



Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"e on se hemmetin kasvoton Outomaa, joka on syypää näköjään kaikkeen. :evil:

Niin, mutta vain uuteen ketjuun. Mekin olemme syyllisiä jutun pitkittämiseen :D

LainaaMinäpä kysyn niin monta kertaa, että kyllästyt vastailemaan ja ... lopulta vahingossa vastaat oikein.  :)
Sitäpaitsi minä tykkään nimenomaan kinata kahvipöydässä ja paiskoa kahvikuppeja niin että kolina käy, enkä missään metakahvilassa missä ei tiedä edes mihin tähtäisi kun puhujatkin vain vaihtuvat naamarin takana.
Sitäpaitsi_2, älä taas yritä väistellä alkamalla flirttailla. Ties vaikka yksi kasvoton Admin tulee ja poistaa viestit.

Miten voi vastata vahingossa oikein - tämä meni nyt jotenkin jo mystiikan puolelle. Mikäli noin on, kannattaa sinun käyttää muovikuppeja, jotka kestävät paiskomisen :) Mikäli_2 sellainen auttaa, käytän f-metodia. Se ei ole kiusantekoa, eikä häiriköintia ja lisäksi kumminkin tykkäät sellaisesta...

LainaaNo niin, mitäs minä juuri sanoin...

8)

LainaaMiten niin "joten"... olitteko ensin käyneet kirjoittajan kanssa kiivasta ja sopuisaa keskustelua ja puineet asiaa objektiivisesti ja subjektiivisesti hänen kanssaan, kuunnellen tunnelmia ja kysellen syitä ja toisen mielipiteitä miten hän olisi nähnyt, että asia tulisi sopia? Selvitittekö yhtä kauniisti kantanne kuin minulle? Muistitteko välttää nimittelyä ja itse loukkaantumasta?

"Joten" siten, että on hiukan vaikeaa käydä keskustelua vieraan kanssa ... ei voi lähettää privaa, eikä spostia kun ei ole kuin vain vieras ... Muista en osaa sanoa, itse en osaa lähettää privaa vieraalle. Sinun kanssasi taasen en kinaa [kuten itsekin totesit] ja salaiseen veppikameraani tallentunut pätkä näyttää, että hymyilit kun kirjoitit ja se taas aiheuttaa ... :oops: Nätti nenä :roll:

LainaaEi sunkaan, tätä en olisi koskaan arvannut!

Eikö ollutkin ihmeellistä...

LainaaNiinhän sitä luulisi, mutta todellisuus on toinen. Jotkut ihmiset haluavat ja suorastaan vaativat sääntöjä ja toiset taas vastustavat niitä henkeen ja vereen. Kumpikin on oikeassa omalla tavallaan, sitä toisen tapaa on vain niin vaikea hahmottaa kun sattuvat samaan kohtaan. Mäiske käy ja hampaiden kiristely kaikaa. Lopulta kukaan ei muista mistä kaikki alkoi, mutta pahat sanat ja lyönnit kyllä muistetaan.

Indigo

Me oudot karsastamme sääntöjä ja siksi juuri on vain ohjeistus - jotkut, tiedän kyllä tämän, eivät osaa toimia ilman täsmällisiä sääntöjä. Kun tällainen sääntöihminen joutuu uuden tilanteen eteen on hän kuin "venäläinen hoo" - sanonta on isoäitini, joka oli humaani ja viisas ihminen.

Tällaisessa pienessä porukassa ei kovin kummoisia säännöntapaisia tarvitakaan - yhteiskunta on eri juttu. Säännötön yhteiskunta ajautuu anarkiaan ja jopa sotaan hyvin äkkiä ja kaikki kärsivät. Täällä sellainen terve anarkismi on paikallaan, muttei kaaos, eli ne säännöt korvaavat ohjeet ovat paikallaan ja niiden puitteissa kun soveltuvin osin ollaan, hyvin sujuu.

Aakku tarkkailee ... :lol:

P.S. Suurenna hieman kuvaasi - pääsee paremmin tutkimaan nenää ... 90 x 90 on maksimikoko kuvakkeelle.

Amanda

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"



Juu - ymmärrän, muuten tänäänkin vielä eräs jäsenemme sai spostia :twisted:, en minä - ko tapaukseen liittyen, joten se vandalismin lopettaminen Oudossa vierashuoneessa oli oikein tehty.


Aakku

Rehellisyyden nimissä taidan huomauttaa (sen s-postin vastaanottajana), että ko. viesti oli vain linkki tähän ketjuun ilman kommenttia. Viestin otsikko oli  "Häirikkö oli sannypia taas veros Outolas".



En tykkää tästä kehityksestä ollenkaan, myös älyllisen rehellisyyden nimissä  :?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Amanda"En tykkää tästä kehityksestä ollenkaan, myös älyllisen rehellisyyden nimissä  :?

Semmoiset spostit voi unhoittaa ja klikata "Merkitse roskapostiksi"-kohtaa tai vastaavaa, mikä spostiohjelma sattuu käytössä olemaan. Sama toiminto on eri ohjelmissa eri nimellä - minusta olisi hauskempi komento "Viskaa tulikivijärveen". Roskapostin voisi myös ilmoittaa äänimerkkinä - tulevissa ylijään on minulla tämä :

Tulevalle spostille

Ja tämän haluaisin roskaspostille :

Kaivattu roskaspostiääni

Joo, Montty Pyyttonia ... jos vaikkapa ville osaisi kertoa, kuinka spämmiksimerkityt antaisivat tuon toisen äänen, niin olisin suuresti tyydytetty... spostiohjelmana on se Evolution, tietty.


Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Niin, mutta vain uuteen ketjuun. Mekin olemme syyllisiä jutun pitkittämiseen :D

Miten niin pitkittämiseen, eikös tämä ole keskustelupalsta? Juurihan vasta avasin tämän elämäni enimmäisen ketjun outomaalla. Minua on kiinnostanut keskustella aiheesta koska mietin miksi foorumeilla tulee niin usein niin käsittämätöntä riitaa näennäisen pienistä asioista. Ja miten niin syyllisiä?
Olisipa hienoa jos keksisi tavan jolla riidat loppuisivat alkuunsa tai ainakin alkumetreille, eikö vain?

Lainaa
Miten voi vastata vahingossa oikein - tämä meni nyt jotenkin jo mystiikan puolelle. Mikäli noin on, kannattaa sinun käyttää muovikuppeja, jotka kestävät paiskomisen :) Mikäli_2 sellainen auttaa, käytän f-metodia. Se ei ole kiusantekoa, eikä häiriköintia ja lisäksi kumminkin tykkäät sellaisesta...

Mitäs kivaa muovikupeissa on, eihän ne edes räiskähdä sirpaleiksi!
En tykkää tuommoisista f-metodeista, koska se vetää aina maton alta juuri kun on tähtäämässä ja osumassa kohteeseen...
... kuule Aakku, mitäs luulet... josko vahingossa tulitkin keksineeksi konstin? Tarkoitan yhden keinon, jolla voi lopettaa kinaamisen?
Jospa sinulla on näitä useampiakin varastossa?

Lainaa
"Joten" siten, että on hiukan vaikeaa käydä keskustelua vieraan kanssa ... ei voi lähettää privaa, eikä spostia kun ei ole kuin vain vieras ... Muista en osaa sanoa, itse en osaa lähettää privaa vieraalle. Sinun kanssasi taasen en kinaa [kuten itsekin totesit] ja salaiseen veppikameraani tallentunut pätkä näyttää, että hymyilit kun kirjoitit  ...

Ai, en tiennytkään, että vieraat voivat lähettää privaviestejä.

Mitä, minähän en hymyile.  8)  Tämä on vakavaa keskustelua.


Lainaa
Me oudot karsastamme sääntöjä ja siksi juuri on vain ohjeistus - jotkut, tiedän kyllä tämän, eivät osaa toimia ilman täsmällisiä sääntöjä. Kun tällainen sääntöihminen joutuu uuden tilanteen eteen on hän kuin "venäläinen hoo" - sanonta on isoäitini, joka oli humaani ja viisas ihminen.

Isoäidit usein ovatkin viisaita ihmisiä. Taisit juuri keksiä vahingossa Toisenkin konstin? Tosin se on edellistä vaikeampi, mutta aiheuttaa ehkä vähemmän hämminkiä miespuolisissa kuin tuo ensimmäinen..  Vanhemmiten oppii ainakin yhden asian jos ei enempää, voi olla hiljaakin ja vain tehdä mitä tehdä täytyy. Mutta tämä on ehdottomasti vaikea konsti, se ei onnistu vielä keski-ikäisiltäkään kovin kummoisesti.
...tosin yksistään se konsti ei toimi, sille tarvii olla jatko-osa. Joka oikeastaan onkin etuosa jos tarkemmin mietin. Pitäisi puhua etukäteen niin paljo ystävällisesti, että ei tule tarvetta puhua takakäteen.  
Juu, tämä oli vielä vaikeampaa. Varsinkin foorumilla, jossa ihmiset eivät tunne toisiaan.

Lainaa
Tällaisessa pienessä porukassa ei kovin kummoisia säännöntapaisia tarvitakaan - yhteiskunta on eri juttu. Säännötön yhteiskunta ajautuu anarkiaan ja jopa sotaan hyvin äkkiä ja kaikki kärsivät. Täällä sellainen terve anarkismi on paikallaan, muttei kaaos, eli ne säännöt korvaavat ohjeet ovat paikallaan ja niiden puitteissa kun soveltuvin osin ollaan, hyvin sujuu.

Kuulemma 150 ihmistä on sopivan kokoinen ihmisjoukko toimimaan ihanteellisesti. Jos porukka kasvaa kasvavat myös vaikeudet. Toisaalta se on riittävän suuri joukko saadakseen aikaan asioita joihin pienemmän määrän ihmisiä resurssit eivät riitä.

Lainaa

Aakku tarkkailee ... :lol:


Hö, miss se valvontakamera taas on?


Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Miten niin pitkittämiseen, eikös tämä ole keskustelupalsta? Juurihan vasta avasin elämäni enimmäisen ketjun outomaalla. Minua on kiinnostanut keskustella aiheesta koska mietin miksi foorumeilla tulee niin usein niin käsittämätöntä riitaa näennäisen pienistä asioista. Ja miten niin syyllisiä?
Olisipa hienoa jos keksisi tavan jolla riidat loppuisivat alkuunsa tai ainakin alkumetreille, eikö vain?

Huokaus - antaudun :D On alettava yhdessä keksimään riitojen lopetuskeinoja ja mielellään vielä sellaista ennaltaehkäisevää, vaikka se on käsittääkseni enemmän jokaisen omien korvien välissä.

LainaaMitäs kivaa muovikupeissa on, eihän ne edes räiskähdä sirpaleiksi!
En tykkää tuommoisista f-metodeista, koska se vetää aina maton alta juuri kun on tähtäämässä ja osumassa kohteeseen...
... kuule Aakku, mitäs luulet... josko vahingossa tulitkin keksineeksi konstin? Tarkoitan yhden keinon, jolla voi lopettaa kinaamisen?
Jospa sinulla on niitä useampiakin varastossa?

Vähemmän siivoamista, kun ei tule sirpaleita ... tykkäätpäs f-metodista - minä tiedän, minä olen tutkinut. Sikses, se tepsii jossainmäärin 8) koitan keksiä lisää keinoja, vaikka ne eivät synny väkisin punnertamalla, vaan pulpahtavat itsekseen esille jos pulpahtavat.

LainaaAi, en tiennytkään, että vieraat voivat lähettää privaviestejä.

Mitä, minähän en hymyile.  8)  Tämä on vakavaa keskustelua.

Ääh, siis vieras ei voi lähettää privoja, eikä vieraalle voi lähettää privoja ... kun ei ole mitään tunnusta, minne laittaisi [tai mistä vieras laittaisi].

Hymyiletpäs, kamerani kertoo - muuten, laita pikkuisen puuteria nenääsi, ettei kiillä ...

LainaaIsoäidit usein ovatkin viisaita ihmisiä. Taisit juuri keksiä vahingossa Toisenkin konstin? Tosin se on edellistä vaikeampi, mutta aiheuttaa ehkä vähemmän hämminkiä miespuolisissa kuin tuo ensimmäinen..  Vanhemmiten oppii ainakin yhden asian jos ei enempää, voi olla hiljaakin ja vain tehdä mitä tehdä täytyy. Mutta tämä on ehdottomasti vaikea konsti, se ei onnistu vielä keski-ikäisiltäkään kovin kummoisesti.

Mietin juuri, että onkohan meillä yhtään jäsentä, joka kaipaisi tarkoin määriteltyjä sääntöjä ... ei vissiin, mutta toisaalta emme ole niitä venäläisen hoon kaltaisiakaan, ilman sääntöjä.

Lainaa...tosin yksistään se konsti ei toimi, sille tarvii olla jatko-osa. Joka oikeastaan onkin etuosa jos tarkemmin mietin. Pitäisi puhua etukäteen niin paljo ystävällisesti, että ei tule tarvetta puhua takakäteen.  
Juu, tämä oli vielä vaikeampaa. Varsinkin foorumilla, jossa ihmiset eivät tunne toisiaan.

Hmmm... tuota tekstin osaa on mietittävä yön yli :P
Sanoit siellä edesmenneellä, että Indilässä olisi tilaa vaikka kesäiselle outomiitille - silloin ihmiset voisivat tutustua toisiinsa kasvokkain, eivätkä enää olisi nimimerkkejä - tällainen, arvaan, kauhistuttaa joitakuita varmasti, mutta ei ainakaan minua.

LainaaKuulemma 150 ihmistä on sopivan kokoinen ihmisjoukko toimimaan ihanteellisesti. Jos porukka kasvaa kasvavat myös vaikeudet. Toisaalta se on riittävän suuri joukko saadakseen aikaan asioita joihin pienemmän määrän ihmisiä resurssit eivät riitä.

Näin varmaankin on ja ehkä satakin riittäisi, sata kohtalaisen aktiivista maailmanmuuttajaa :) Liian suuressa joukossa syntyy yhteisen päämäärän tai tavoitteen suhteen väkisinkin erimielisyyttä ja pyrkyryyttä, klikkejä ja sensellaisia ikäviä lieveilmiöitä ja se alkuperäinen asia unohtuu.

LainaaHö, miss se valvontakamera taas on?

Indigo

Lähin on siinä tietokoneesi yläpuolella, joten hymyile nyt oikein nätisti :) - suosikkini on suihkukamera :oops:

Aakku

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Huokaus - antaudun :D

Aakku

No niin

:)

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"No niin

:)

Indigo

Hyvä siinä on elvistellä, kun tiedät minun heikkouteni :roll:

Aakku [ilmeisen mölö pösilö]

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
[ilmeisen mölö pösilö]

Muistan ihan selvästi, että tämän sanonnan käyttö oli ankarasti kielletty.

Indigo

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä