Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Se on ensimmäinen viesti, sano...

Aloittaja Turisija, 12.09.07 - klo:11:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Turisija

Rekisteröidyinpä taas, koska Augustiinukselta kävi käsky.

Oon minäki tapellu ny kotosalle wintoosalleni asennetulla kotiserverillä. Ensin sotkin aikaisemman httpd.conf asetukset ja jauhon muutaman päivän joista mikkää ei kunnolla valijennu.
No sitte poistin kaiken Apaasisen menneisyyven ja asennin uuven, tällä kerttaa AppServ-nimiseltä tavaran tyrkyttäjältä.
Siinä on kaikki asetukset justeerattu valammiiksi ja sehän lähti toimmiin. MySql on vielä opettelemata, ku oon ny ensialakkuun värkänny vain PHP:llä semmosta prutkuttajjaa joka rakenttaa automaattisesti valikkolistan ja tulosttaa valitun sivun. JavaScriptillahan nuo on ennen tehty, vai olis vielä varmempi tehä palavelimella (no kyllähäm minä ÄsKuuÄllän ossaan, vai yhtteys tietokantapalavelimmeen on kokkeilemata)

No elähän mittää. Kaikki pelas jo mukavasti vai sivu näytti oikijalta vain joko IE:llä tai Tuliketulla, vai ei kummallakkaa yhtä aikkaa. Viilasin aikani CSS-asetuksia.

Aivam metässä olin niin kauvvan ku älysin että joo. IE:llä on jumalattoman pitkä muisti eikä se tyhyjennä puskureittaan kirvveelläkkä.  Kävin IE:n asetuksissa ja poistin levyltä kaikki IE:n viittaukset kotipalavelimelle.

Vai kylläpä helepotti ku sejjäläkkeen sivut näytti siejettävältä molemmilla,  viitisen pikseliä leviämpi on vasenmman reunan liikkumattomaksi fiksattu valikko. Tuo ei haittais, vai kyllä minä jonku pikkusen CSS-asetuksen löyvvän sieltäki, jonka IE tulukehttii väärin.

Hohhoijjaa, enpä viihti oikolukia eellistä vuojatusta jossa pijätyskykyni petti...
* * turisten olisit jo perillä * *

Aakku

Tuli tässä tovi tai tuokio sitten mieleen, että tutustuisin easyphp-nimiseen ohjelmistoon ja sitten voisi asentaa testausmielessä foorumisoftan omalle koneelle ja siellä ensin kokeilla erilaisia juttuja ja vasta kun olen varma, että homma toimii moitteetta, soveltaa - en kyllä tee muutoksia ihan lähiaikoina ... pitää perehtyä tähän php:hen ja foorumisoftaan syvällisemmin ... puuh.

P.S. Vanha viidakon sanonta : Terävä teksti puhkaisee kovankin kallon.
Kalloni taitaa olla aika kovaa materiaalia...

P.P.S. Turisija voisi tuolla ylempänä kertoilla php-kokemuksistaan ja mainitusta softasta ja, että löytyykö siitä Linux-versiota ... oppia ikä kaikki :)

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Turisija"
Rekisteröidyinpä taas, koska Augustiinukselta kävi käsky.

Oon minäki tapellu ny kotosalle wintoosalleni asennetulla kotiserverillä. Ensin sotkin aikaisemman httpd.conf asetukset ja jauhon muutaman päivän joista mikkää ei kunnolla valijennu.
No sitte poistin kaiken Apaasisen menneisyyven ja asennin uuven, tällä kerttaa AppServ-nimiseltä tavaran tyrkyttäjältä.
Siinä on kaikki asetukset justeerattu valammiiksi ja sehän lähti toimmiin. MySql on vielä opettelemata, ku oon ny ensialakkuun värkänny vain PHP:llä semmosta prutkuttajjaa joka rakenttaa automaattisesti valikkolistan ja tulosttaa valitun sivun. JavaScriptillahan nuo on ennen tehty, vai olis vielä varmempi tehä palavelimella (no kyllähäm minä ÄsKuuÄllän ossaan, vai yhtteys tietokantapalavelimmeen on kokkeilemata)

No elähän mittää. Kaikki pelas jo mukavasti vai sivu näytti oikijalta vain joko IE:llä tai Tuliketulla, vai ei kummallakkaa yhtä aikkaa. Viilasin aikani CSS-asetuksia.

Aivam metässä olin niin kauvvan ku älysin että joo. IE:llä on jumalattoman pitkä muisti eikä se tyhyjennä puskureittaan kirvveelläkkä.  Kävin IE:n asetuksissa ja poistin levyltä kaikki IE:n viittaukset kotipalavelimelle.

Vai kylläpä helepotti ku sejjäläkkeen sivut näytti siejettävältä molemmilla,  viitisen pikseliä leviämpi on vasenmman reunan liikkumattomaksi fiksattu valikko. Tuo ei haittais, vai kyllä minä jonku pikkusen CSS-asetuksen löyvvän sieltäki, jonka IE tulukehttii väärin.

Hohhoijjaa, enpä viihti oikolukia eellistä vuojatusta jossa pijätyskykyni petti...


Parahin Turisija!

Olisitko niin ystävällisen ja turisisitko lisää ja päivittäin. Turinointiasi on todella hauska lukea.

Punasin tekstistäsiyhden sanan "siejettävältä". Lausutaanko tuo sana teilläpäin tuolla tavalla? Olen kuullut sen lausuttavan muodossa "siijettävältä".

Ystävällisesti,

Aaron

Perjantai

Samaa mieltä,että TUrisijan tekstiä on kiva lukea, siinä on vähän haastettakin ja paljon samaa murretta kuin täällä meilläpäin pohjoisessa.
Mistäpäin turisija mahtaa olla :roll:
No ei ole pakko vastata  :wink:

Turisija

Kyllä minä tunnustan kirijottanneeni eellä olevan,
vaikka ei ollukkaa pysyny päällä tuo 'aina kirijjautunneena' asetus :wink:
* * turisten olisit jo perillä * *


Mänkki

Lainaus käyttäjältä: "Turisija"Kyllä minä tunnustan kirijottanneeni eellä olevan,
vaikka ei ollukkaa pysyny päällä tuo 'aina kirijjautunneena' asetus :wink:

Sorry - automaattinen kirjautuminen ei ollut näköjään aktivoitu, nyt on - toivottavasti toimii myös.
Ajan mittaan voi osoittautua että pessimisti on ollut koko ajan oikeassa. Mutta sillä välin optimistilla on ollut paljon hauskempaa.

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Turisija"
Kyllä minä tunnustan kirijottanneeni eellä olevan,
vaikka ei ollukkaa pysyny päällä tuo 'aina kirijjautunneena' asetus :wink:

Kiitos turinahetkestä, Turisija! :lol:  Jäävät stadilaisten turhat jupinat ja mongerrukset valovuosien päähän. Tekstissäsi on "rukiinen maku".

Ystävällisesti,

Aaron

Turisija

Nukkummaan mennessä mulijahti mielleen että voisin kuvatuksenkin asenttaa.  Vähän aikkaa siinä sai värkätäkki ku huomasin että raamikoko oli phpBB:n alakuasetuksen mukanan, alle 90 pikseliä. Kukaties sitä vois vähä tuosta nosttaa, satanenkkaa ei aivan mahoton oo, siinä ei naama vielä katella älijötä liian utellijjaasti niin että sen kuuma hengitys ja vanahat viinat kovin haiskahtas nokkaan?

Minnoon teheny hommia nuijjen PeeHooPeen olijjoijen kans ku tässä vitosversiossa tulivat luokatki kunnolla käyttöön. Ei minun tartte vielä niijjen perimysasijoita lakikirijosta katella vai kyllä tämänki kielen kooti selekijjää ku olijoille laittaa hyvän työnjavon.

Jos ei muuten halua niitä otuksia hyövynttää niin saapahan sillä systteemillä ainaki selevät tietuekuvat asijakokonaisuuksille. Seon tuo PeeHooPeen array-systeemi meleko hontelo jos pelekästtään niillä värkkäis moniulotteisia taulokoita. Voi niitä hyövynttää kyllä olijohommissaki niin että lattoo array-jonnoon olijoita ja inteksellä linkkiä taulukosta toisseen. Sain justiisa värkättyä valammiiksi puuruktuurin menuolijoille.

Leukaperiä rupijjaa haukotus repimmään. Niin että hyvvää yötä vain Outojen maisemmiin.
* * turisten olisit jo perillä * *

Aaron


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä