Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Metakahvila (irrotettu omakseen)

Aloittaja Indigo, 28.10.07 - klo:17:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Indigo

LainaaHmmm... tämä ketju on nimeltään "Kahvinurkkauksen lepopaikka", joten ehdotan, että siivousoperaation jälkimainingit eroitetaan omaksi ketjukseen, vaikkapa "Metakahvilaksi"  ... tämä viesti mukaanluettuna, koska levolta tämä ei minusta oikein näytä.

En ole siis ketjua aloittanut vaikka nimeni onkin näköjään aloittajana.

Minulla ei ole tästä asiasta sen enempää enää keskusteltavaa, mutta huomioisit, Aakku kuitenkin, että sinun mielestäsi -  tuon kommentin perusteella, lepo on silloin kun asioista ollaan hiljaa. Ainakin pistetään johonkin toiseen huoneeseen tai komeroon, jotta ei likaisi paikkoja tai tekisi muiden oloa epämukavaksi. Se on hyvin periaatteellinen asia elämässä, loppuuko puhe jonkun käskystä vai silloin kun asiat on puhuttu selviksi.

Eihän täällä muutenkaan ole ketjuja tavattu siirrellä ja se on ollut minusta Outomaan hyvä ominaisuus.

Indigo

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Ainakin pistetään johonkin toiseen huoneeseen tai komeroon, jotta ei likaisi paikkoja tai tekisi muiden oloa epämukavaksi.


Tässä ketjussa on paljon kommentoitavaa, mutta ensiksi tuohon Indiksen hyvään viestiin.

Olipa kerran eräs perhe, joka muutti yhtä mittaa. Kerran naapurit sitä ihmettelemään, että "Mitäs te nyt jo muutatte, ettehän te tässä vielä ehtineet asu kuin pari viikkoa?" Muuttoa tekevän perheen äiti vastasi: "Tuli kaikki paikat jo täyteen: kaapit, piirongin laatikot, vintti ja kellarikin."

-----------------

Kysymys adminille:

Miksi minun viestejäni ei poistettu, kun kerran monen muunkin? Syrjintää!

Voipi tietysti olla, että mulla on vaan niin turkasen huono muisti...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Minulla ei ole tästä asiasta sen enempää enää keskusteltavaa, mutta huomioisit, Aakku kuitenkin, että sinun mielestäsi -  tuon kommentin perusteella, lepo on silloin kun asioista ollaan hiljaa. Ainakin pistetään johonkin toiseen huoneeseen tai komeroon, jotta ei likaisi paikkoja tai tekisi muiden oloa epämukavaksi. Se on hyvin periaatteellinen asia elämässä, loppuuko puhe jonkun käskystä vai silloin kun asiat on puhuttu selviksi.

8) voihan tässä ketjussa jatkaa, ilman ulkopuolisten sekaantumista ... Vierashuoneessa on sellainen heikkous, että anonyymina kirjoitellessaan saattaa mennä helposti överiksi. Niitä poistettuja "valittuja paloja" nähneenä olen jokseenkin varma, ettet halua sellaisia lukea.

Aikanaan kun tätä, tai siis sitä edesmennyttä, perustettiin, ehdotin kirjoittamista oikeilla nimillä ja Outomaan pitämistä vieraille näkymättömänä siten, että vain rekisteröityneet voivat nähdä. Ehdotukseni ei oikein saanut tuulta alleen, joten nimimerkeillä ollaan... Periaatteessa tästäkin voisi tehdä vielä, jos väki haluaa, sellaisen luottamuksellisen - nimen oikeellisuuden voi helposti tarkistaa vaikkapa puhelinnumeron perusteella tai laittamalla työpaikkansa spostiosoitteen - ainakin omalla työpaikallani kaikki spostiosoitteet ovat etunimi.sukunimi-tyyppisiä. Luulen kuitenkin, että outoväki haluaa mielummin käyttää nimimerkkejä.

Niille, jotka sekaantuivat kotipesämme sottaamiseen häiritsemismielessä, suosittelen seuraavan linkin lukemista - "välilaskupaikalla" nämä tietyt periaatteet sorvattiin porukalla ... ei sääntöjä, enemmänkin kyseessä on keskinäinen sopimus :

http://www.outomaa.com/tiedoksi.htm

Siellä ilmaisella, tuhoutuneella, alustalla juuri häiriköt ja spammaajat olivat riesana ja siksi sellaiseen joukkoon alettiin suhtautumaan äärimmäisen nihkeästi :)

LainaaEihän täällä muutenkaan ole ketjuja tavattu siirrellä ja se on ollut minusta Outomaan hyvä ominaisuus.

Indigo

Kyllä sillä edesmenneellä, Päällikkönä, saksin muutamista ketjuista erään "kirjoitusripulikohtauksen" roiskeita pois - eivät liittyneet [edes siteeksi] yhtään mihinkään yhtään mitenkään - täällä on mielestäni terve anarkia OK, mutta täyskaaos ei. Tuskin kukaan haluaa tästä täydellistä älämölösaittia :)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"Kysymys adminille:

Miksi minun viestejäni ei poistettu, kun kerran monen muunkin? Syrjintää!

Voipi tietysti olla, että mulla on vaan niin turkasen huono muisti...

Missä lie, admin, mutta otaksun jokusen sinunkin tekstisi menneen - ainakin jos lainasit vieraiden tekstejä. Minultakin meni koko joukko, mutta siitä 5 - jollaintapaa tuntuu, että vierashuone ei siinä muodossa, mitä oli, oikein toiminut ja jos se aukeaa uudelleen niin toisenlaisena.

Oma ideani on, että vieraille ei anneta ketjujen avausoikeutta - vain vastausoikeus ja YP avaa muutaman ketjun, joihin voi vastailla kuka hyvänsä ja häiriköinnit ja/tai sellaisen yrityksetkin pusketaan tylysti tulikivijärveen ... jos joku vielä muistaa tulikivijärveä tarjoilleen nimim. VAltterin Jippiiltä ... U&E-palstalta :)

Sielläkin huomattiin, että keskustelufoorumi pysyy huomattavasti siistimpänä kun kirjoitushaluset joutuvat rekisteröitymään ... tosin sen hoksaaminen vei Jippiillä aika pitkään.

Outomaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"En ole siis ketjua aloittanut vaikka nimeni onkin näköjään aloittajana.

Et et avannut. Rauhoitin vain kahvipöydän.

Lainaus käyttäjältä: "se"Kysymys adminille:

Miksi minun viestejäni ei poistettu, kun kerran monen muunkin? Syrjintää!

Voipi tietysti olla, että mulla on vaan niin turkasen huono muisti...

Muistisi toimii. On siellä muutama sinultakin. Vastauksia vieraille, ei kuitenkaan niille häiriköille.

Muistetaan perus sääntö: Älä ruoki trollia. Jos se huone avataan tiedetään että paras keino vedätyksille on vaieta ne kuoliaiksi.

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Oma ideani on, että vieraille ei anneta ketjujen avausoikeutta - vain vastausoikeus ja YP avaa muutaman ketjun, joihin voi vastailla kuka hyvänsä ja häiriköinnit ja/tai sellaisen yrityksetkin pusketaan tylysti tulikivijärveen

Suurin piirtein näin jos avataan  :?
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "outomaa"Suurin piirtein näin jos avataan  :?

Miten olisi sellainen menettely, että otetaan käyttöön tunnus : Vieras ja sille salasana vieras :) --> Sir/Lady outomaan [esim.] on helppo tsekata nimimerkin "Vieras" tuotokset ja tarpeen vaatiessa tarjota luutaa [jos siis roiskitaan mitä sattuu] :D

Tässä on yksi - en ole varma asiasta - puoli... jos vieraita on samaan aikaan enemmän kuin yksi ja joku kirjaantuu ulos, niin tippuvatko samalla muutkin vieraat ? Tuotahan voisi vaikka kokeilla sitten lähempänä joulua ... eihän nuita vieraita ole kovin sankoin joukoin pörrännyt täällä.


Gerbera

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Miten olisi sellainen menettely, että otetaan käyttöön tunnus : Vieras ja sille salasana vieras :) --> Sir/Lady outomaan [esim.] on helppo tsekata nimimerkin "Vieras" tuotokset ja tarpeen vaatiessa tarjota luutaa [jos siis roiskitaan mitä sattuu] :D

Muuten hyvä, muttei vain toimi. Vieras tunnuksella voi kirjoittaa minne vain ja phpBB ei anna rajata tunnuksen oikeuksia vain vierashuoneeseen. Avataan huone jos avataan muutamalla valmiiksi avatulla ketjulla ja niihin vain vastaus oikeus. Vierashuoneessa ei voi sitten avata ketjuja. Ainoastaan jo oleviin voi vastata. Katsotaan nyt mitä tehdään. Joulun alla aikaisintaan.

O

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Vieras"Muuten hyvä, muttei vain toimi. Vieras tunnuksella voi kirjoittaa minne vain ja phpBB ei anna rajata tunnuksen oikeuksia vain vierashuoneeseen.

Tutkailin asiaa sovitusti myös palvelimen osalta ja en ainakaan vielä löytänyt "maskiin" viittaavaa tiedostoa, siis sellaista, missä voisi määritellä "Vieras"-tunnuksen olemuksen täydellisemmin ... voi olla, ettei sellaista tiedostoa olekaan, ehkä tällaista tarvetta ei ole tekijäporuksta kukaan arvioinut tarpeelliseksi...

Perjantai

No niin ja nyt on pakko pistää lusikka tähän soppaan.Minun kirjoituksia saa sensuroida ,muttaa niitä toisiin ketjuihin tai vaikka poistaa.Minunkaan mielestä eivät ole nämä mun kommentit välillä mistään kotoisin  :roll: Toisaalta näin pienellä porukallahan voisi sitten vaikka seuraavaksi äänestää,että kenen kirjoituksia saa muokata.
Kova homma on tämän foorumin ylläpito niille,jotka sitä jaksavat tehdä . Tuon vierashuoneen rupattelu meni ihan överiksi,se oli pakko puhaltaa poikki, eikä varmasti kukaan sitä enää mielellään lukenut  :?
Toisaalta ei ole pakko myhäillä kaikkien yhteen ääneen ja yhtäaikaa...mitä keskustelua siitä sitten enää syntyisi.Mutta asiallinen ehkä hyvien tapojen ja huumorin huomioiminen ei liene kellekkään vaikeaa :lol:
Nyt lähdenkin sinne Lappiin ja pidän taukoa tietokoneista...Kerron sitten ensi viikolla,että voinko suositella sitä muillekin :wink: Jos muistan tulla takaisin....se on se Lapintaika :lol: josta on vaikea irtautua.

ps.en tiedä mistä olen tullut kypsyneeksi oudoksi...mutta olkoon sitten niin sekin 8)

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

8) voihan tässä ketjussa jatkaa, ilman ulkopuolisten sekaantumista ... Vierashuoneessa on sellainen heikkous, että anonyymina kirjoitellessaan saattaa mennä helposti överiksi. Niitä poistettuja "valittuja paloja" nähneenä olen jokseenkin varma, ettet halua sellaisia lukea.


Kuule nyt, Aakku, meidän vuoropuhelu ei lopu koskaan kun sinä aina vastaat eri asiaan kuin mitä minä kysyn tai sanon. :roll: Sitten minun pitää taas uudelleen vastata. Minähän tarkoitin viimeksi juuri sitä, että teit tästä taas erillisen uuden ketjun ja siten tavallaan kielsit minua häiritsemästä jotain hemmetin virtuaalista kahvinurkkausta. :evil:  :)  Siitä minä en tykkää.
Jos Perjantai on niin fiksu, että ei hermostu tekstiensä siirtelyistä tai poistamisista niin minä en ole niin kypsynyt. Vierashuoneestahan sanoinkin jo aiemmin, että se on hyvin kyseenalainen paikka ja ei minulla ole mitään vastaansanomisia sen lopettamisesta ja tekstien poistamisesta kokonaan.  

..eihän tässä kinaamisessa kyllä mitään järkeä ole jos tarkemmin mietin. :)

Kysymyshän ei nyt olekaan oikeasti näistä höpinöistä ja löpinöistä joita täällä, ajankuluksi tai viihdykkeeksi tai kuka mistäkin syystä pulisee, vaan ihan jostain muusta. Mistä, niin sitä voisi miettiä hetken aikaa.

Itselläni ainakin syy on siinä, että minun uhmaikäni on vissiin elinikäistä ja siksi en yhtään ollenkaan jaksa sietää määräilyä pienissäkään asioissa. Kuvittelen kuitenkin ymmärtäväni eri ihmisten erilaista ajattelua ja erilaisia tarpeita, joten hermostumiseni ei mene suuttumisen puolelle yleensä. Mutta miettikääpä oikeasti mitkä syyt aiheuttivat Outomaan perustamisen alunperin, miltä silloin tuntui?
Tiistain ajatus moderoimattomasta foorumista oli erinomainen.

Kyllä minä ymmärrän, Aakku, että tahalliseen kiusantekoon puututaan ja se lopetetaan, en siksi tässä puhu. (Adminille en viitsi jutella kun se on sellainen epähenkilö, jonka kasvoja ei näe, tulee vain skitsofreeninen olo.) Yritän vain kelata, että miksi siitä tulee aina niin iso mielipaha. Muistelen, että ennemmin täällä vain lupsakasti sanottiin, jos jokun puhe vaikutti hilkkua vaille hermostumiselta, jotain mikä vei ajatukset rauhallisemmille vesille. Sinne ne jutut jäivät muun juttelun jalkoihin.... ihan niinkuin oikeassakin elämässä. Aika harvoin oikeassa elämässäkään kukaan rauhoittuu tai saa mielenrauhaa siitä, että nuhdellaan ankarasti ja pistetään komeroon tai nostetaan oven ulkopuolelle. Riitahan siitä tulee ja isommassa mittakaavassa sota.
Miehet ovat kyllä niin erilaisia kuin naiset ajatuksenjuoksultaan, että mitään täydellistä totuutta en osaa asiaan ehdottaa. Kunhan mietin.



Indigo

Indigo

Toivotan hyvää patikointiretkeä, Perjantai! Sinä aina toteutat sellaisia asioita, joita minä en vain saa aikaiseksi vaikka haaveilen.
:D

Indigo

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä