Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Stereokuvia ...

Aloittaja Aakku, 25.04.08 - klo:19:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Näitä voi tehdä itsekin, mutta pannaan parit linkit malliksi :

http://en.wikipedia.org/wiki/Anaglyph_image

http://rsd.gsfc.nasa.gov/rsd/images/RG.html

Tarvitaan lasit --> vasemmalle punainen ja oikealle vihreä/sininen ...

Jos on stereonäkökyky, pärjää ilman apuvälineitä - esimerkiksi näillä sivuilla :

http://www.nightmare.com/~rushing/stereo/index.html

Kummallekin silmälle on oma kuva --> tarkenna ensin "äärettömyyteen" ja siitä pikkuhiljaa alat skarppaamaan ja POKS - kuva näkyy :)

Tässä vähän "helpompia" --> katso ristiin [vasenta oikealla ja oikeaa vasemmalla silmällä] ...

http://www.anri.barc.usda.gov/emusnow/stereo/stereo.htm

minulla on periaatteessa ikivanhassa Exaktassa objektiivin eteen kiinnitettänä prisma, jolla saa stereokuvaparin ... se prisma vain on taas "jossakin", eli jossain kaapissa, pöytälaatikossa, tai muussa ennalta-arvaamattomassa paikassa.

Käykää tsiigaamassa ja ihmettelemässä :P

Tiistai

Mulla ei oo stereonäköä, joten jätän tsiigaamaatta!

Näen muutenkin vain Email-osoitteita yms. kun piti haravoida läpi toista tusinaa  kansainvälisten sairasvakuuttajien sivuja.. kun vävy on saanut, istu ja ihmettele, Fulbright stipendin ja aikoo lähteä 6 kuukaudeksi Jenkkilään!  Ja vie tytön mukanaan   :?  Itse ei ehdi näitä katselemaan, tein esityötä jo, tarttee vaan kirjoittaa kaikille sama meili.

Joku on meillä hankkinut kokonaisen kirjan niitä kirjavia kuvia, joita tuijottamalla pitäisi nähdä jotain, en ole nähnyt  8)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Mulla ei oo stereonäköä, joten jätän tsiigaamaatta!

Ei tarvitse ollakaan - kurkkaa niitä, joita katsotaan ristiin ... ts. vasemmalla silmällä oikeaa kuvaa ja kääntäen ! Kokeile hetki, niin näet.

Tiistai

Tuli nälkä, lähden katsomaan mitä läytyy jääkaapista, ehkä sitten :D

Alcinoe

Stereonäkykykyinen ilmoittautuu!

Joskus muinoin äidin työpaikalla ihmettelin pitkään insinöörien kartantarkastelurituaaleja, kunnes minulle selitettiin, että kaikki eivät nähneet piirrustuksia minun laillani kolmiulotteisina. Teksti-tv:ä vihaan lukea: eriväriset tekstit pomppivat ikävästi eri tasoille, mikä tekee lukemisesta yllättävän raskasta.


Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Alcinoe"Stereonäkykykyinen ilmoittautuu!

Armeijassa minulta puuttui stereonäkökyky ... syy oli ilmeinen. Olin sissikomppaniassa [Erk. eli erilliskomppania, jossa on patoljoonan tason varustus, myös lääkinnässä - tässä oli huono puoli se, ettei päässyt varuskuntasairaalaan esim. kuumeisena, vaan kenttäsairaalatelttaan ...] --> muuan aiemmassa saapumiserässä tullut vanha koulukaveri neuvoi, että ET sitten stereonäe :lol: Vaarana näet oli kranaatinheitintukijoukkueeseen joutuminen ... se haarakaukoputki, missä risteilee viiva ja matkan saa määritettyä parin metrin tarkkuudella vähintään ... en nähnyt "kuin sekavaa mössöä", vaikka näinkin. Meidän stereonäkökykymme näet testattiin. Palvelusrikkomus lienee jo vanhentunut aikoja sitten.

Kaverini sanoi, että verrattain isokokoisena luultavasti joudut krh-porukkaan. En siis joutunut - sitä mukanakannettavaa sälää oli muutenkin jo enemmän kuin tarpeeksi. Jos, Heikki, luet tämän - vielä kerran kiitos vihjeestä :P

LainaaJoskus muinoin äidin työpaikalla ihmettelin pitkään insinöörien kartantarkastelurituaaleja, kunnes minulle selitettiin, että kaikki eivät nähneet piirrustuksia minun laillani kolmiulotteisina. Teksti-tv:ä vihaan lukea: eriväriset tekstit pomppivat ikävästi eri tasoille, mikä tekee lukemisesta yllättävän raskasta.

Siinä katsotaan ilmakuvaparia suurennuslasien läpi - tämä helpottaa stereonäkemistä ... meillä jokaisella on se, pystymme arvioimaan etäisyyksiä.



Olen käyttänyt tuontapaisiakin - olin aikanaan myös maanmittaushommissa...

Tiistai

Kun ei ole, niin ei ole, stereonäköä :)  Jännää..  nähdä 3D kuvia..

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Kun ei ole, niin ei ole, stereonäköä :)  Jännää..  nähdä 3D kuvia..

Ennenaikaan stereokuvaparit olivat hyvinkin suosittuja ... joskus 1900-luvun alussa. Käytettiin katselulaseja, joilla näkee vaikkei olisi sitä stereonäkökykyä.

Tällä näkee :P



Kummalekin silmälle on oma kuva.

Olen kerran nähnyt avaruusgeometrian oppikirjan, jonka takakannessa oli punavihreät lasit ... sai hyvin selkeän kuvan komiulotteisista kappaleista.

Tässä yksi peruskuvio ... kuutio [tosin se näyttää enempi laatikolta] :




Tässä taas outopojille ripaus erotiikkaa [mikä olisi alue, jonne ihmismieli ei olisi yhdistänyt tätä] :


viljo

ei voi olla totta!

viljo


-miehekäs miehet rautaa-desing, ämpäriäkin ymmärtävä, vastaanottaa ja sylkee cd:t ,paistaa dvd:t,
täyttää minkä tilan tahansa, ennenkuulumattomilla äänillään, uskomattoman kirkkaasti ja
äärettömän matalalla toistollaan, autenttisilla häiriöillä, elämää elävämpi kuuntelukokemus,
ja hintaakaan ei tarvitse hävetä!
ei voi olla totta!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä