Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tieto ja turva

Aloittaja Aakku, 18.09.07 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tiistai

Kumma juttu, no vaihdoin sen jo.

Se sanoo, että
Lainaa***     (=salasanani)
***ri13  janika.johanna@...fi

***-alkuisia rivejä löytyi 2 kappaletta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Kumma juttu, no vaihdoin sen jo.

Varmempaa noin - sinällään nuo yleiseen jakeluun tulleet tarkistuslistat eivät enää sisällä salasanoja. Niillä vain voi tarkistaa, että onko omat tiedot joutuneet tämän jupakan yhteydessä mahdollisesti vääriin käsiin.

LainaaSe sanoo, että
Lainaa***     (=salasanani)
***ri13  janika.johanna@...fi

***-alkuisia rivejä löytyi 2 kappaletta.

Se salasanasi saattoi olla jonkun käyttäjätunnus :)

THL tiedottaa

Enkä muuta.    :evil:
Meinaan salasanaani.

Jos jollakulla on mielenkiintoo, niin siitä vaan muuttamaan mun viestejäni.

(Ei olis muuton ensimmäinen kerta, kun täällä mun viestejäni joku muu sormeilee...)    :lol:
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"Enkä muuta.    :evil:
Meinaan salasanaani.

Jos jollakulla on mielenkiintoo, niin siitä vaan muuttamaan mun viestejäni.

Se isku taisi kohdistua vain isompiin foorumeihin - tuskin tällaiselle pienelle murtautumisella saa mitään sellaista tietoa, jota voisi hyödyntää rikollisiin tarkoituksiin ...

Lainaa(Ei olis muuton ensimmäinen kerta, kun täällä mun viestejäni joku muu sormeilee...)    :lol:

Tarkoittanet jatkokertomusta - sovittujen sääntöjen puitteissa saa halutessaan vaihtaa toisen laittaman sanan :)

Siitä murtohommasta vielä lisää :

Vuotaneet salasanatiedot syyskuulta

Verkossa leviävän suomalaiskäyttäjien salasanatiedoston alkuperä juontaa puolentoista kuukauden päähän. Tieto käy ilmi tunnusmurron kohteeksi joutuneen Nettifretin ilmoituksesta.

Palvelin on ollut suljettuna irti verkosta puolentoista kuukauden ajan, kertoo Frettien Ystävät ry:n foorumin ylläpitäjä, varapuheenjohtaja Marco Johansson foorumilla. Foorumi on sivustonsa nyt avattuaan vaihtanut kaikkien käyttäjien salasanat. Hakukoneiden välimuistiversioista saatujen tietojen mukaan foorumi käytti ennen katkosta vuodelta 2005 olevaa phpBB-versiota. Ohjelmistosta löytyi vuonna 2006 yli kymmenen turva-aukkoa.


http://mikropc.net/uutiset/index.jsp?categoryId=atk&day=20071016#w2007101609341811688

Todettakoon, että Outomaa puksuleeraa huomattavasti uudemmalla versiolla kuin tuo uutisessa mainittu.

Viestintäviraston tietoturvayksikkö CERT-FI kehotti eilen ylläpitäjiä päivittämään yhteisöpalvelujen sovellukset uusimpiin versioihin. Paljastuneita salasanoja on KRP:n mukaan jo ehditty väärinkäyttää. Tietojen avulla on muuteltu IRC-Gallerian profiileja ja päästy käsiksi vieraiden henkilöiden sähköposteihin. Toisten henkilöiden nimissä tehdyistä foorumipostituksista ei vielä ole tietoja.

Kräkkerit eivät tainneet ajatella itselleen koituvia seurauksia ... vaikuttaa todellakin siltä, että viranomaiset ovat päättäneet ristiinnaulita heidät varoittavana esimerkkinä :P

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Lainaase: (Ei olis muuton ensimmäinen kerta, kun täällä mun viestejäni joku muu sormeilee...)    :lol:

Tarkoittanet jatkokertomusta - sovittujen sääntöjen puitteissa saa halutessaan vaihtaa toisen laittaman sanan :)


No, en!

Vaan sitä, kun Päällikkö (vai oliko Outi?) sormeilivat viestiäni. Ei sempualeen, ei sillä ollut eikä oo mitää välii.  

Koko höskähän sitten meni bittien taivaaseen.     :D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Slörde

Onneksi tiedämme niitten  nyt olevan taivaassa  :cat: (söpöä)

Tiistai

LainaaTietojen avulla on muuteltu IRC-Gallerian profiileja ja päästy käsiksi vieraiden henkilöiden sähköposteihin. Toisten henkilöiden nimissä tehdyistä foorumipostituksista ei vielä ole tietoja.

Tuosta tuli mieleen, että minun salasananikkini omistaa  .fi päätteisen sähköpostiosoitteen. Paljonko noita on..  jippii.fi, kotinet.fi  tai jotain.
Voisi kokeilla.. ei sittenkään  :shock:

Mänkki

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Tuosta tuli mieleen, että minun salasananikkini omistaa  .fi päätteisen sähköpostiosoitteen. Paljonko noita on..  jippii.fi, kotinet.fi  tai jotain.
Voisi kokeilla.. ei sittenkään  :shock:

Jep - älä kokeile :) koska silloin [jos pääset sisään jonkun tunnuksilla] syyllistyt mainittuun tietomurtoon. Periaatteessa tässäkin jo yritys on rikos, mutta toisaalta ... minkäs sille mahtaa jos laittaa "vahingossa" väärät tunnukset :D
Ajan mittaan voi osoittautua että pessimisti on ollut koko ajan oikeassa. Mutta sillä välin optimistilla on ollut paljon hauskempaa.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Kumma juttu, no vaihdoin sen jo.

Se sanoo, että
Lainaa***     (=salasanani)
***ri13  janika.johanna@...fi

***-alkuisia rivejä löytyi 2 kappaletta.

Tossa jo tais tuo Päällikkö sanoakin tämän:

SALASANOJA siinä listassa ei ole. KÄYTTÄJÄTUNNUKSIA ja sähköpostiosoitteita kyllä.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "se"Enkä muuta.    :evil:
Meinaan salasanaani.

Jos jollakulla on mielenkiintoo, niin siitä vaan muuttamaan mun viestejäni.

(Ei olis muuton ensimmäinen kerta, kun täällä mun viestejäni joku muu sormeilee...)    :lol:

Hyvä ,kun kerroit sen kaikille  :lol:  :lol:

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä