Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Autoilu.., millä autolla ajelet ja miksi ?

Aloittaja karpalo, 31.05.13 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

 No arjen asiaa, voi lipsuakin. Itselläni on ollut eläissäni vain kahden merkkisiä biilejä, Opel, taikka Toyota.

Tiedän, että snipe ei arvosta minua, koska mulla ei ole ollut koskaan Saabia. Mutta vaimon siskon mies on ollut varsinainen Saabisti aikoinaan.

No, nää merkit ovat kohdanneet viime aikoina mullistuksen, on tullut Hyundaita ja KIA= (Köyhän Ihmisen Autoa) ja paljon muuta. Venäjällä vaan ei ole saatu tuotettua yhtäkään aivan omaa merkkiä olevaa autoa enää N:Liiton jälkeen, jota oltaisiin myyty maailmanlaajuisesti?

Mistähän sekin asia johtuu ?



Toi kuvassa oleva näyttää melkein siltä, millä nyt itse ajelen. Mun kärry on vm. 1997 ajettu 150 000 km, meinaan sillä pärjätä 20 vuotta vielä. En ole sellainen tyyppi, joka haluaa näyttää ulkopuolisille jotakin sellaista, mitä ei ole.

AveLazio

Kiintoisaa, Ringhals. Nuo mainitsemasi korealaiset merkit ovat vahvassa nousussa. Itse olen aina ajanut japanilaisilla - Mitsu ja Honda. Perheautoa en enää tässä iässä tarvitse, joten suosin pikkuautoja (mieluiten 1,6:a kuminkin). Jouduin myymään edellisen Hondani, kun haavoittunut jalkani esti ajamisen, muutamiksi vuosiksi. Nyt ostelen taas Hondaa, kun jalka kestää.

En ikinä ostaisi eurooppalaista autoa - Saksan ulkopuolelta. Onko joku teistä tehnyt niin hassusti?

Hieno ketju! Kertokaa autoistanne.
At a narrow passage there's no brother, no friend

sniper

Lainaus käyttäjältä: Ringhals - 31.05.13 - klo:19:41
No arjen asiaa, voi lipsuakin. Itselläni on ollut eläissäni vain kahden merkkisiä biilejä, Opel, taikka Toyota.

Tiedän, että snipe ei arvosta minua, koska mulla ei ole ollut koskaan Saabia. Mutta vaimon siskon mies on ollut varsinainen Saabisti aikoinaan.
No en tietystikään arvosta, ;) ei vaisinkaan, älä höpötä, ei kaikilla tarvii olla Saabia vaikka mulla onkin ollut niitä useita. No miksi siksi kun se oli se halvin (palveluauto duunissa olon aikaan) vaihtoehto ja on sitä vieläkin kaikki täydet alennukset voimassa vieläkin. Nykyinen saabi on mallia 9-5 aero 2009. tehokas kone 260hv. Automaatti, mukavuus jota arvostan varsinkin kaupungeissa.
Lisätään sit ne  pakolliset kuvatkin:


Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

.
Olen ajellut pelkällä Toyotalla. Vuosien mittaan näissäkin autoissa on ollut mieletön tekninen kehitys. Ensimmäiset ruostuivat alta pois, ja nyt ei ruostetta paljon näe.
Tämä viimeinen automaatti Corolla on kätevä. Ensimmäinen autoni jossa on ilmastointi.

AveLazio

Sniperin kiesi on cool.

Toyota ja Honda ovat teknisesti toistensa vastakohtia, näin sanotaan. Toyotaan suunnitellaan ensin kori ja sitten vasta mietitään, millainen moottori sinne sisään laittaisiin. Hondaan suunnitellaan ensin moottori ja sitten vasta mietitään, millainen kori siihen ympärille laitettaisiin. Tässä lienee vinhastikin perää. Vertailulla joutuu uskomaan tämän.
At a narrow passage there's no brother, no friend


sniper

Toyota on melkein vuosivuodelta katsastuskonttorin top listan ykkönen hyväksytyistä autoista, täällä swedussa.
Meillä saabilla oli aikoinaan lentokenttävakoojia jotka lensivät eri lentokenttien välillä mittailivat autoista maalin paksuuksia sun muuta mukavaa, kohde autoina olivat BMW, Toyota ja Mersut, ja jos heille aikaa jäi niin vierailivat myös myymälöissä aivan sen takia kun eri markkinoilla on eri varusteet autoissa.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

.
Toyota on monena vuotena valittu kestävimmäksi automerkiksi. "harmittomia ajopelejä tavalliselle käytäjälle" kuten on sanottu.
Sekä mikä käytetyssä Toyotassa on erinomaista, varaosat ovat sellaista hintaluokkaa ettei harakiriä tarvitse käyttää.  Myydyin auto Suomessa sen jälkeen kun Lada luovutti ykköspaikan.


karpalo

#7
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 31.05.13 - klo:22:09

En ikinä ostaisi eurooppalaista autoa - Saksan ulkopuolelta. Onko joku teistä tehnyt niin hassusti?


Noin parikymmentä vuotta sitten ostin puolitutulta myyjältä vähän käytetyn OPEL CORSA:n. Saksalaista laatutyötä myhäilimme yhdessä puolitutun   automyyjän kanssa.



Kuvan auto, kuskin paikalla sukulaispoika.

"Kättä päälle ja käsirahaa", (ei vaiskaan, vaan heti käteisellä, kuuluu tyyliini) kaupat lukkoon. Ans olla, siihen alkoi heti tulla  yht´´äkkiä kaikenlaisia vikoja, mm kannen tiivisteet vaihdettiin pultit uusittiin. Puolituttu automyyjäni ehdotti:

 - Eiköhän laiteta lasku puoliksi ??

Vai niin, muistaakseni saatoin hieman tulistua, vaikka olen flegmaattinen perusluonteeltani:

 - Ei laiteta, kärryn piti olla TIP-TOP kunnossa, sitä paitsi huomautin hänelle löytämäni textin jostakin kohtaa, muistaakseni moottorista:

 - Kato,  Made In Spain, siis Saksalaista huippulaatua.

Kaveri meni hiljaiseksi, sen jälkeen olen ostanut autoni muualta. Kyllähän Espanjassa oli, en tiedä onko vieläkin, tehdas jossa tehdään Opeleita.

No, nyt on tietysti päivänselvää, että kun ostat täällä Suomessa esim Toyotan, niin tuskin se on tehty Japanissa.

risto


Kun Englannissa liikkuu, tuntuu siltä että maa on täynnä Vauxhalleja (=Opel)

Maaliskuu 2013 myyntiluvut


Model March sales



Ford Fiesta  22,748

Vauxhall Corsa   16,169
Ford Focus  15,434

Volkswagen Golf  9,978
Vauxhall Astra  9,559
Nissan Qashqai  8,465

Volkswagen Polo  7,431
BMW 1 Series  7,001
Peugeot 208  6,726
Mercedes C-Class´ 6,628


Juuli Hukkaskukka

reino & aino hukkanen

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä