Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Työpaikka

Aloittaja Craitnag Folley, 30.10.08 - klo:10:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Craitnag Folley

En äkkiseltään löytänyt mitään työasioihin liittyvää, yhdistäkää jos sellanen on.

Mä yritän kovasti keksiä jotain muuta työtä kun tämä nykyiseni. 20 vuotta hoitoalalla tökkii tosi pahasti, ja vannoin kautta kiven ja kannon että hoitovapaalta en enää kyllä mene minkään sortin sairaanhoitajan hommiin. Mutta mitä hitsinkukkelia sitä sitten tekis? Melkein hommaan kuin hommaan joutuu opiskella 3-4 vuotta. Ja jos opiskelee vaikka sanotaan nyt graafista alaa, onko sitten työpaikkoja. Hoitajanahan työpaikka on nykyään taattu. Yrittäjähenkikin puuttuu, joten mitään sellaista ei kai voi edes ajatella. Eikä kai näin laman aikana muutenkaan yrittämään kannata ruveta. Plääh!! Rupeaisko sosiaalipummiksi?? Ei oikein anna pokka myöten siihen.

Vinkatkaas ny vähän mitä sitä vois tehdä? Kriteerit työlle ei oo kovat  ;D; mahdollisimman vähän ihmisten kanssa tekemisissä, palkka ei oo tärkein asia vaan työssä viihtyminen muuten, mielellään päivä / arkityö. Hyvä en taida olla kun hoitamisessa, mutta tykkään puuhastella tietsikan parissa, kirjoittaa, tehdä käsitöitä. APUVA!!
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

Yana

SIIS : mitä mun likaiset silmälasini lukivatkaan ?! :o
Sinähän olet täsmälleen samassa tilanteessa kuin minäkin, hoitohommat ei huvita ja muutakaan ei keksi. Olen tällä hetkellä työttömänä ja työkkäri yrittää pakottaa hommiin, joihin en halua ja siitäkin huolimatta , että olen jo hakenut uutta työtä. Mieluiten menisin johonkin kellariarkistoon syvälle maan alle papereita pyörittelemään, ihan yksin.
Ikää minulla on sen verran etten haluaisi kouluttautua enää kolmanteen ammattiin, en halua tehdä velkaa ja toisaalta en ole keksinyt, mikä minusta tulisi isona. Ongelmaa siis pukkaa kerrakseen.
Kiistän kaiken..edelleen

Craitnag Folley

Helpottavaa tietää että en oo ainoa hoitaja joka ei voi enää sietää hoitamista. Enkä kyllä itsekään enää nelikymppisenä haluaisi lähteä vuosiksi koulun penkille ja tavallaan heittää hukkaan kaikkiaan 6 vuotta hoitoalan opintoja, mutta kun ei kai muutakaan vaihtoehtoa ole.

Toivon kovasti, että työkkäri ei yritä tyrkyttää mulle mitään hoitoduunia tuona vajaana 3 kk:na jonka joudun kortistossa olemaan nykyisen työn ja äippäloman välillä. Eiks siitä pamahda aina kunnon karenssi kun ei ota työtä vastaan? Tai voisihan sitä mennä töihin, ja sitten istua ahterillaan tai olla niin kertakaikkisen tyhmä ja inhottava että eivät haluaisikaan sua pitää.  ;D
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

Yana

Niinhä sitä luulisi  ;D

Työhönosoituksessa lukee jopa, että työpaikkahaastattelussa on omalla KÄYTTÄYTYMISELLÄÄN EDISTETTÄVÄ työsopimuksen syntymistä ja että työkkäri tarkistaa tämän asian jälkeenpäin. Muutenhan tämä ei olisi ongelma, osaan vastata juuri niin, että tyhmempikin työnantaja ymmärtää, etten ole oikea valinta. Ihmettelen, onko se kenenkään intresseissä pakottaa joku hommaan, jota ei halua ?
Tähän ikään mennessä en ole ainuttakaan työpaikkaa saanut työkkärin kautta. Olen lähtenyt ulkomaillekin työn perässä, Suomesta nyt puhumattakaan, niin ettei ainakaan laiskuudesta voida syyttää.
Kiistän kaiken..edelleen

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Yana - 30.10.08 - klo:13:59
... on omalla KÄYTTÄYTYMISELLÄÄN EDISTETTÄVÄ työsopimuksen syntymistä ...


Heh, taisin itse käyttäytyä sopimattomasti, kun työvoimatoimistossa täytin sellaisen lomakkeen, jossa kyseltiin mitä kaikkia taitoja osaan ja tietoja omaan. Työvoimaneuvoja katseli sitä paperia aikansa ja alkoi tivata, että "Etkös sinä muka osaa näitä kieliä paremmin. Merkataan tähän nyt ainakin parin kolmen kohdalle, että vähintään kohtalaisesti."

Yritin laistaa mahdollisista työtarjouksista, mutta tämä v----n työkkärin immeinen tyrmäsi hyvän yritykseni.    >:(

Ei auttanut mikään muu kuin vetää ässä hihasta: "Kirjoita nyt sitten siihen sekin, että minä nostin oikeusjutun edellistä työnantajaani vastaan."


Ei noista muiden puheista kannata välittää.


S

Taitaa olla niinkin, että kaikki oman tahdon julki tuominen on työvoimaviranomaisten, tai muidenkin byrokraattien mielestä sopimattomasti käyttäytymistä, joten siitä pitää oitis jakaa sanktioita. Kyykytystä sekä raippaa he osaavat kyllä antaa, sekä muuten nöyryyttää työnhakijaa kysymättäkin; jos vain uskaltaa vähänkään asettua poikkiteloin joustamatonta systeemiä & järjestelmää vastaan. On luotu koneisto, mikä edellyttää mitä ylhäältä norsunluutornista sanellaan, sekä mitä ruohonjuuritasolla otetaan alistuen vastaan.

Sanelupolitiikalla saadaan nöyrät asiakkaat polvilleen, eikä ihmisarvosta kannata silloin puhua samana päivänäkään. Oikeuksistaan kiinni pitäminen, sekä järjestelmää vastaan asettuminen koetaan niskoitteluksi, josta on byrokratian kaavan mukaan rangaistava kovalla kädellä. Jos taas löytää systeemistä vuotavat porsaanreiät, joita hyödyntää ja joiden kautta ajaa oikeudenmukaisuutta, siihen kuvioon saa kyllä panostaa toden teolla. Peräänantamattomuutta, uskallusta, sinnikyyttä, tämän kaltainen kyseenlaistava toiminta kysyy, jota ei aina kaikilta löydy!   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Bongaaja

On vain duunaria ja yrittäjää. Ne kun ei selviä yrittäjänä palaa duunariksi.

Mutta kyllä se siitä. Entäs eläinkiliniika, siellä on söpöjä siilejä ja ei kaikki potilaat heti pure.

Craitnag Folley

No pieneläinhoitajaa oon miettinyt, mutta kun eläimilläkin on valitettavasti omistajat. Ja ne varmaan kun potilaiden omaisetkin on niitä pahimpia.
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

Craitnag Folley

No mun ongelma on se, että nykyinen työ (ja ne ns. helpot hoitajan työt) on liian tylsiä. Ainoa mitä voisin tehdä, on mahdollisimman "rapainen" päivystyspoliklinikkatyö, mutta se on taas väistämättä vuorotyötä jota en enää jaksa. Ja se suurin ongelma hoitohommissa on kun pitää olla tekemisissä ihmisten kanssa. Osa potilaista ja suurempi osa omaisista ärsyttävä niin viimeisen päälle, että on sekä omalle verenpaineelle että niille potilaille parempi kun en näissä hommissa jatka. Sen työn kun löytäs että ei tarttis olla sosiaalinen.
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

ville

Mitäpä sitä samalla alalla koko ikäänsä pysymään, kun maailma mahdollisuuksia täynnä.

Meillä on muuten huomenna Wear it Pink -päivä töissä.  ::)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä