Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Vaikka olen jo 80  täyttänyt, alkaa pelottaa ihmiskunnan kohtalo sillä koronaviruksen jälkeen voi tulla jälleen uusia erilaisia viruksia maapallokohtaisesti.
Voi olla, profetia tai prognoosi, että 2300 ihmiskunnan väkiluku on paljon pienempi kuin nykyään?
Maalailin käsikirjoitusta sormeillessani, että 2300 vuonna on paljon vähemmän ihmisiä pallollamme.
Jopa niin, että Suomessakaan ei ole kovinkaan paljon väkeä, paikkakunnalla jossa vielä elän, vain muutamia (toivon että olen väärässä).
Toisaalta suurvallatkin voivat saada aikaan väestökadon, jos Maailmanpoliittinen tilanne vielä kärjistyy (vielä ei julkisuudessa puhuta paljoakaan ydinaseista, mutta sisäpiireissä sellainen taitaa ollakin jo tosiasioiden tunnustamista, valitettavasti).
Eksyin vähän aiheesta, mutta se sallittakoon (jos ei sallita, voihan sepustukseni siirtää paremmin soveltuvaan kohtaan).
Muisto Keijo Kullervo
PS. Lähialueen kompleksista tilannetta kuvaa kaiketi linkki: https://yle.fi/uutiset/3-12259342
jossa suomalaiset virkaatekevät ns. asiantuntijat vähättelevät Suomen/Venäjän ydinvoimalahanketta tai ainakin jarruttavat sitä totaalisesti juuri nyt.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 06.01.22 - klo:02:33----
PS. Lähialueen kompleksista tilannetta kuvaa kaiketi linkki: https://yle.fi/uutiset/3-12259342
jossa suomalaiset virkaatekevät ns. asiantuntijat vähättelevät Suomen/Venäjän ydinvoimalahanketta tai ainakin jarruttavat sitä totaalisesti juuri nyt.

Elämme nyt sellaista aikaa, että minkään maan tulevaan kehitykseen ei voi luottaa. Ei siihen, ettei USA:n seuraava presidentti olisi Trump2. Mitä tapahtuu Venäjällä? Tuleeko vallankumous ja minkälainen on Putinin jatkaja? Minkälainen tulee olemaan Suomen seuraava hallitus? Maailman tulevaisuus on usvan peitossa. Monen maan politiikka saattaa muuttua, kun ilmastonmuutos osuu kunnolla kohdalle.

karpalo

Vaikka en aivan vielä ole 80 vuotias, niin eppäilen, että en elä niin kauan, että näkisin Putinin luopuvan vallastaan.

Onhan hän ollut melkoisessa uraputkessa. Siis Leningradin katupojasta nousi tuollaiseen asemaan, ei voi kuin ihmetellä ?

Vladimir Putin on kulkenut pitkän matkan: Leningradin kujien nyrkkisankarista tuli ensin KGB-agentti, sitten poliitikko ja lopulta presidentti.

Jotain on tarttunut matkan varrelta. Presidentti sylkee suustaan tv-kameroille alatyylisiä slangi-heittoja, jotka kuuluvat yleensä vain pietarilaisten pikkuroistojen sanavarastoon. Hän poseeraa ilman paitaa kiväärin kanssa, esittää cowboyta, näyttäytyy pommikoneen ohjaamossa – ja kansa rakastaa.



Että näin.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 11.01.22 - klo:08:55Vaikka en aivan vielä ole 80 vuotias, niin eppäilen, että en elä niin kauan, että näkisin Putinin luopuvan vallastaan.

Onhan hän ollut melkoisessa uraputkessa. Siis Leningradin katupojasta nousi tuollaiseen asemaan, ei voi kuin ihmetellä ?

Vladimir Putin on kulkenut pitkän matkan: Leningradin kujien nyrkkisankarista tuli ensin KGB-agentti, sitten poliitikko ja lopulta presidentti.

Jotain on tarttunut matkan varrelta. Presidentti sylkee suustaan tv-kameroille alatyylisiä slangi-heittoja, jotka kuuluvat yleensä vain pietarilaisten pikkuroistojen sanavarastoon. Hän poseeraa ilman paitaa kiväärin kanssa, esittää cowboyta, näyttäytyy pommikoneen ohjaamossa – ja kansa rakastaa.



Että näin.
No, Putinillahan on sama koulutus kuin Niinistöllä eli lakimiehiä molemmat.
Jotain samaa kummassakin noin niin kuin ulkoisestikin. Niinistön nykyinen vaimo on kyllä melkoisesti muokannut Niinistön puhetta paremmaksi ja puheeseen on alkanut ilmestyä myös ilmastonmuutoskysymyksiä eli selvästi muuttunut vihreämmäksi. Jennihän on melkoinen luontoihminen. Niinistö on minua muutaman vuoden vanhempi ja Jennni on minun poikaani vuoden nuorempi. Niinistön ensimmäisen avioliiton lapset ovat ilmeisesti Jenniä vanhempia. Uskon, että Jenni kirjoittaa Saulin puheet, koska ne ovat selvästi erilaisia kuin aikaisempina vuosina ja tulleet selvästi myös poliittisesti etäämmälle kokoomuksen linjasta. Ehkä Putininkin kannattaisi ottaa nuori ja osaava vaimo? Tosin, jos puheet alkaisivat vihertää, hänet pistettäisiin päiviltä tosi nopeasti, näin luulen.

karpalo



Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 12.01.22 - klo:07:55https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005255600.html

Mitäköhän Putin on tehnyt tuon asian eteen ?
Niin, Putinhan kävi lukion Leningradissa. Opiskeli myös mieliaineitaan yliopistossa, kuten saksan kieltä ja humanistisia aineita. Hän ei olisi päässyt "valtion hommiin, ellei olisi opiskellut myös lakia yliopistossa, joten hän kävi ainakin toista vuotta opiskelemassa lakia, mutta ei suorittanut lakimiehen tutkintoa loppuun. Hän kävi lisäksi upseerikoulutuksen. Putinhan oli opintojen jälkeen monta vuotta Itä-Saksassa, johon tehtävään tarvitsi hyvän saksan kielen taidon. Kyllä hän siis opiskeli, vaikka vaihtoi välillä alaa ja pääainetta. Putin oli köyhistä oloista, tehdastyöläisperheestä lähtöisin. Hänen kaksi nuorempaa veljeään kuolivat jo nuorina. Myös köyhillä oli mahdollisuus opiskella, mutta lahjakkuutta tarvittiin. Poliittisesti en ota kantaa Putiniin enkä nykyiseen äärioikeistolaiseen politiikkaan Venäjällä. Siellähän on "sydän selvästi oikealla".
Meillä oli lukiossa pakollinen venäjän kieli ja koulukaverini suoritti venäjän kielestä diplomikielenkääntäjän opinnot kieli-instituutissa Tampereella. Kaksi kesää hän oli Venäjällä (eli silloisessa Neuvostoliitossa) opiskelemassa käytännön kielitaitoa eli stipendiaattina pakolliset kurssit valmistuakseen kielenkääntäjäksi. Valmistuttuaan hän pääsi töihin Suomen ulkoministeriöön ja sai työpaikan New Yorkista. Muutaman vuoden siellä työskenneltyään hän teki siellä itsemurhan. Valitettavasti.
Yksi toinen suomalainen tuttavani opiskeli lääkäriksi Neuvostoliitossa. Kyllä siellä suomalaisetkin opiskelivat jo 70-luvulla. Vaatimukset olivat kovat, joten vain parhaat pääsivät sinne opiskelemaan. Yksi minun luokkani priimuskin opiskeli venäjän kielen opettajaksi ja oli Venäjällä pitkään opiskelemassa. Nyt hän jäi jo eläkkeelle venäjän kielen lehtorin virasta suomalaisesta yliopistosta.

karpalo

Joo, kyllä tiedän, että Hän oli KGB/Stasin palveluksessa Itä-Saksassa ennen Saksojen yhdistymistä.

No, tuo opiskelu ei sinällään tee kenestäkään ihmisestä sydämellisen empaattista ja suloisen lähestyttävää persoonaa.

Itse olen tankeroinut vain ruotsin kielen kanssa, se vähät mitä olen ehtinyt.

Hyvää ja Koronavapaata jatkoa !!

Muisto Keijo Kullervo

Epäluulo vastapuolen tekemisistä johtaa ajanoloon konfliktiin...

Kun tilanne eskaloituu esimerkiksi Ukrainassa, ollaan maailmansodan partaalla.

Kumpikin osapuoli 'luulee' kaikkea pahaa vastapuolesta, varustaudutaan ja se On siinä.
Niin mikä?

Maailmansodan ainekset.

Kun toisen maailmansodan sotilaat, kansalaiset kumminkin puolin ovat painuneet maan rakoon epäluuloiset ihmiset unohtavat sodan kauhut. Pelataan sotapelejä netissä/tietokoneilla ja yhdellä painalluksella tuhotaan vastapuoli, mutta todellisessa maailmassa se on tuhoa, kärsimystä, epätoivoa ja maapallon luonnonvarojen ääretöntä tuhlausta sodan alttarille?

Voittaako siinä kukaan?

Ei - kaikki häviämme.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Keijolta hyvä postaus.

Muisto Keijo Kullervo

Ovatko ns. ihmiset tulleet hulluiksi kun valmistelevat suursotaa ihan tosissaan?

Minä vaan kysyn?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"